وام فوری | ثبت نام وام فوری

گویا دولت سیزدهم سامانه جدیدی با نام سامانه ۱۱۱ راه‌اندازی کرده و در این سامانه به مردم خدماتی را ارائه می‌دهد. یکی از مهم‌ترین این خدمات، ثبت‌نام وام ریاست جمهوری است. اما شرایط ثبت‌نام این وام چیست؟

سایت شماره یک:

وام فوری مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام فوری بانک به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام فوری به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند؛ چرا که نقدینگی، گمشده همیشگی مردم است؛ پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام فوری و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام فوری می پردازیم.

وام فوری

نرجس خاتون اسعدی روز سه شنبه با بیان اینکه برای پرداخت ودیعه مسکن به زنان سرپرست خانوار، گزارش مددکاری ملاک نیازمندی خانواده است، افزود: برای پرداخت ودیعه مسکن به زن سرپرست خانوار، او باید از خانواده پرجمعیت باشد.

سرپرست دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور، شرایط پرداخت ودیعه مسکن به زنان سرپرست خانوار را اعلام کرد و گفت: این ودیعه به خدمت گیرندگان تحت پوشش این دفتر که فاقد مسکن بوده و از دهک‌های درآمدی یک تا سه باشند و در یک سال اخیر کمک هزینه نگرفته باشند، تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: با وجود پیگیری‌های مکرر برای تصویب سرانه ودیعه مسکن بانوان سرپرست خانوار به میزان  ۱۰۰ میلیون تومان، در دستورالعمل جامع مالی سازمان مبلغ ۲۴ میلیون تومان درج شده است.

اسعدی درباره میزان سود ودیعه مسکن زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: ودیعه مسکن پرداخت شده به جامعه هدف دفتر، بلاعوض بوده و فاقد سود بانکی است.

۶ هزار زن سرپرست خانوار پشت نوبت دریافت مستمری

سرپرست دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون ۲۵۸ هزار و ۸۰۰ خانوار تحت پوشش این دفتر هستند و حدود ۶ هزار خانوار ثبت شده در سامانه سازمان پشت نوبت دریافت مستمری قرار دارند که مقدمات اولیه جذب آنان انجام شده است.

اسعدی یادآور شد: حدود ۹۷ درصد از خانواده‌های زن سرپرست تحت پوشش و ثبت شده در سامانه از مستمری ماهیانه برخوردار هستند و اقدام لازم برای جذب سایر خانواده‌های تحت پوشش پشت نوبت دریافت مستمری انجام گرفته و دردست اقدام است.

وی درباره تاثیر شرایط شیوع بیماری کرونا بر تعداد زنان سرپرست خانوار افزود: بیماری کرونا تاثیر بسزایی در شرایط اقتصادی و معیشتی زنان سرپرست خانوار داشته به صورتی که برخی از خدمت گیرندگان که باز توان شده و فعالیت اقتصادی را شروع کرده بودند، ورشکست شدند و مجدد به چرخه حمایت‌های سازمان بازگشته‌اند.

وام فوری

به گزارش سایت شماره یک، دور اول سفرهای استانی ابراهیم رئیسی به تازگی به پایان رسیده و حاصل بسیاری از این سفرها تخصیص سهمیه وام قرض‌الحسنه به مردم هر استان است.  از آن جمله اینکه ۱۲ هزار و ۷۰۰ سهمیه وام قرض‌الحسنه به مردم سمنان تعلق گرفته که به گفته استاندار این استان پرداخت آن به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

در دیگر استان‌ها هم شرایط همینگونه است و گویا سهمیه وام قرض‌الحسنه ریاست جمهوری وجود دارد که در هر سفر به مردم آن استان تعلق می‌گیرد. اما وام ریاست جمهوری تنها مربوط به سفرهای استانی نیست.

ثبت‌نام وام ریاست جمهوری چگونه است؟

آنگونه که در گزارش‌ها آمده دولت سیزدهم سامانه ۱۱۱ را راه‌اندازی کرده که در آن خدمات متعددی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و یکی از این خدمات پرداخت وام است.

متقاضی با مراجعه و ثبت‌نام در این سامانه می‌تواند درخواست‌های متعددی را ثبت کند که یکی از آنها مربوط به دریافت انواع وام است. از وام ازدواج و اشتغال‌زایی گرفته تا وام‌های دیگر.

یکی از انواع وام‌هایی که می‌توان در این سامانه ثبت‌نام کرد، وام اشتغال‌زایی ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی است. بخشودگی وام‌ها، تعویق اقساط وام و … از دیگر درخواست‌هایی است که در این سامانه می‌توان پیگیری کرد.

اما به نظر می‌رسد که مهم‌ترین کارکرد این سامانه، برای ثبت‌نام وامی است که به وام ریاست جمهوری معروف شده است. به نظر می‌رسد که این وام، همان وام قرض‌الحسنه اشتغال است.

بر اساس آنچه در این سامانه آمده مدت زمان بازپرداخت وام اشتغال، ۶۰ ماه است و نرخ کارمزد آن تنها ۴ درصد است. اما این وام تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که از کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت تعاون،  کار و رفاه اجتماعی معرفی شده باشند.

قابل ذکر است که سامانه ۱۱۱ یک سامانه پرداخت وام نیست. بلکه سامانه ثبت‌نام وام است و قرار است آنگونه که دولت وعده داده، مسئولان از طریق این سایت درخواست‌های مردم را رسیدگی کنند./تجارت نیوز

هدیه 6 میلیونی دولت برای زوج های جوان

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: بیمه‌شده جهت دریافت این کمک‌هزینه باید ۵ سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل ۷۲۰ روز سابقه کار و پرداخت حق بیمه داشته باشد. مهدی شکوری درباره شرایط دریافت این کمک‌هزینه اظهار داشت: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در صورت داشتن ۲ سال سابقه بیمه‌پردازی (در هنگام ازدواج اول) هدیه ازدواج را دریافت می‌کنند؛ این اعتبار معادل یک ماه حقوق مبنای کسر حق بیمه است.

 مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: بیمه‌شده جهت دریافت این کمک‌هزینه باید ۵ سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل ۷۲۰ روز سابقه کار و پرداخت حق بیمه داشته باشد. مهدی شکوری درباره شرایط دریافت این کمک‌هزینه اظهار داشت: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در صورت داشتن ۲ سال سابقه بیمه‌پردازی (در هنگام ازدواج اول) هدیه ازدواج را دریافت می‌کنند؛ این اعتبار معادل یک ماه حقوق مبنای کسر حق بیمه است.

او توضیح داد: در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه‌شده تامین اجتماعی باشند، این هدیه بلاعوض به زوجین (یعنی هر دو نفر) پرداخت می‌شود. به موجب قانون تامین اجتماعی نیز این کمک‌هزینه به‌عنوان هدیه به بیمه‌شدگان اجباری واجد شرایط (که برای اولین‌بار ازدواج می‌کنند) پرداخت می‌شود. مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: شرط مهم دریافت کمک‌هزینه ازدواج، وجود سابقه است؛ بیمه‌شده ظرف ۵ سال قبل از تاریخ ازدواج باید حداقل به مدت ۷۲۰ روز سابقه کار داشته باشد و این حق بیمه (در این دوره زمانی) از سوی کارفرما پرداخت شده باشد. شرط مهم دریافت کمک‌هزینه ازدواج، وجود سابقه است؛ بیمه‌شده ظرف ۵ سال قبل از تاریخ ازدواج باید حداقل به مدت ۷۲۰ روز سابقه کار داشته باشد و این حق بیمه (در این دوره زمانی) از سوی کارفرما پرداخت شده باشد.

او ادامه داد: به منظور دریافت این کمک‌هزینه همچنین در تاریخ ازدواج، رابطه استخدامی بیمه‌شده با کارفرما نباید قطع شده باشد؛ ازدواج نیز باید دائم بوده و در دفتر رسمی ازدواج به ثبت رسیده باشد. شکوری خاطرنشان کرد: میزان کمک‌هزینه ازدواج هم برابر است با مجموع حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه ظرف ۲ سال قبل از تاریخ ازدواج تقسیم بر ۲۴؛ در صورتی که مبلغ محاسبه‌شده کمتر از حداقل دستمزد تاریخ ازدواج باشد، مبلغ قابل‌پرداخت به حداقل دستمزد سال وقوع عقد افزایش خواهد یافت. مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه‌شده تامین اجتماعی و واجد شرایط باشند، کمک‌هزینه ازدواج به هر دو نفر پرداخت خواهد شد.

شکوری در ادامه در پاسخ به این پرسش که «تکلیف بیمه‌شدگان واجد شرایط که پیش از این طرح ازدواج کرده باشند، چیست» گفت: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی که در سال‌های گذشته ازدواج کرده و در زمان ازدواج، واجد شرایط بوده و کمک‌هزینه ازدواج را نیز دریافت نکرده باشند، می‌توانند برای دریافت این اعتبار اقدام کنند. برای ارائه درخواست دریافت کمک‌هزینه ازدواج نیازی به مراجعه به شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی نیز نبوده و این خدمت از طریق سامانه غیرحضوری سازمان ارائه خواهد شد. متقاضیان بیمه‌شده می‌توانند با ورود به سامانه (es.tamin.ir)، درخواست کمک‌هزینه ازدواج را با ورود اطلاعات تاریخ عقد و کد ملی همسر جهت دریافت این هدیه به ثبت برسانند.

 وام فوری 70 میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به گزارش سایت شماره یک، به نقل از رده، افرادی که برای خرید کالا کمبود نقدینگی دارند و مشتری بانک آینده هستند، می‌توانند برای وام 70 میلیونی این بانک درخواست دهند. ضمانت این تسهیلات مسدودی سپرده یا ضامن رسمی است. در صورتی که فرد برای دریافت وام به بانک ضامن رسمی ارائه دهد، سپرده وی مسدود نخواهد شد. در غیر این صورت سپرده فرد تا پایان پرداخت اقساط تسهیلات مسدود خواهد ماند و امکان استفاده از آن وجود ندارد. حداکثر نرخ سود این وام 18 درصد و مدت زمان بازپرداخت 36 ماه است.

سایر شرایط وام فوری 70 میلیونی طراوت

افرادی که این تسهیلات را دریافت می‌کنند تا مدت 30 روزه امکان استفاده از آن را دارند. اولین قسط این وام یک ماه بعد از پایان مهلت 30 روزه خرید دریافت خواهد شد.

با توجه به میزان وام، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت، مبلغ هر قسط 2 میلیون و 530 هزار و 668 تومان است. کل سود وام 21 میلیون و 104 هزار و 37 تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن 91 میلیون و 162 هزار و 37 تومان خواهد بود.

درباره بانک آینده بدانید

بانک آینده از سال 1393 در قالب بانکداری شرکتی، اختصاصی، الکترونیکی و دیگر خدمات مجاز به مشتریان خود خدمت رسانی می‌کند. این بانک اکنون در قالب طرح‌های آینده داران، طراوت و … به متقاضیان واجد شرایط وام می‌دهد. بانک آینده در زمینه پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج نیز سرآمد بوده و براساس آخرین اطلاعات، طی چهار ماه گذشته هزار و 230 فقره تسهیلات این چنینی پرداخت کرده است.

شرایط دریافت وام فوری زنان خانه‌دار

حداقل مبلغ لازم برای افتتاح حساب و دریافت این وام، مبلغ دو میلیون تومان است. متقاضیان باید با سپرده‌گذاری دو میلیونی کار دریافت وام را آغاز کنند.

حداقل مدت سپرده‌گذاری ۳ ماه است و متقاضیان می‌توانند  معادل ۱۰۰ درصد مبلغی که سپرده‌گذاری کرده‌اند وام دریافت کنند.

سود این وام ۱۸ درصد است و ظرف ۳۶ ماه باید اقساط آن پرداخت شود. این وام فوری زنان، سقف پرداخت دارد و نهایت مبلغ پرداختی بانک ۵۰ میلیون تومان است که در قالب کارت اعتباری پرداخت می‌شود.

نوع دیگری از وام بانک دی برای زنان، پرداخت وام با توثیق سپرده است. در این شیوه فرد می‌تواند معادل کل سپرده‌ای که در بانک دارد، وام فوری دریافت کند. اما بانک کل مبلغ سپرده فرد را به‌عنوان وثیقه نزد خود نگه می‌دارد و فرد اجازه برداشت سپرده خود از بانک را ندارد. یعنی فرد می‌تواند ۱۰۰ میلیون در بانک سپرده کند و معادل ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرد اما تا زمان بازپرداخت کامل اقساط، اجازه برداشت پول خود را ندارد.

وام ۵۰ میلیونی زنان خانه‌دار به دو تا سه ضامن معتبر نیاز دارد، شرطی که دریافت این وام برای زنان را کمی دشوار می‌کند.

شرایط وام ۴۰ میلیونی بانک مهر ایران

وام ازدواج بانک مهر ایران که با نام طرح پیوند مهر ایران پرداخت می‌شود، مانند بانک سامان بدون سود است و متقاضیان، تنها چهار درصد کارمزد وام را می‌پردازند. البته سقف این وام ۴۰میلیون تومان و نوع ضمانت آن، ضامن رسمی است.

این وام نیاز به افتتاح سپرده قرض‌الحسنه در بانک مهر ایران دارد و وام‌گیرنده با ایجاد میانگین حساب و واریز مستمری مبلغ به حساب خود، پس از ۲۴ ماه می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.

حداکثر زمان بازپرداخت این تسهیلات هم ۳۶ماهه است و هر قسط آن، یک میلیون و ۱۱۱هزار تومان خواهد بود. به علاوه، هزینه‌های جانبی این وام به یک میلیون و ۶۶۰هزار تومان می‌رسد.

لازم به ذکر است که در این طرح، وام‌گیرنده می‌تواند همزمان از وام‌های دیگر بانک مهر ایران هم استفاده کند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر