نکته راجع به رستوران برزیلی رودیزیو این که اول مرغ و سوسیس و جوجه ترش میاد. قبلا مشابه این رستوران رو در لندن تست کرده بودم به نام پرتو. یک کارت می زارن جلوتون که یک طرفش بلی هست و یک طرف نه که برای شروع علامت بلی رو می زاری تا زمانیکه سیر شدی، نه رو می زاری که بدونن دیگه نیارن.

سایت شماره یک:

اومدیم به رستوران برزیلی رودیزیو در پالادیوم که قبلاً از این‌جا گزارش‌های مختصری داشتیم اما اینسری اومدیم که مفصل براتون گزارش بگیریم. من ده سال پیش هم از رستوران پراتا در لندن گزارش گرفته بودم که به‌همین سبک بود. مدل این رستوران به این شکل که سیخ هایی که گوشت‌های مختلف با مرینیت های متفاوت داره روی میزتون میارن، برش میخوره و براتون سرو می‌کنن. کاغذهای YES و NO هم کنار شما هست. تا زمانی‌که سیر نشدین باید YES روی میزی باشه و هر زمانی‌ که سیر شدین کاغذ NO روی‌ میز میذارین.

چهار تا چاشنی روی میز بود که غذاهای مختلف و میتونید با اونها میل کنید. چاشنی تند یا سالسا، چاشنی کره ادویه‌دار، چاشنی وینگرت و پودر مانیورک بود.

برای پیش‌غذا لوبیای سیاه گرفتیم که بهش در زبان برزیلی فیجو آدا میگن. یه غذای ملی و بومی و فوق‌العاده محبوب برزیلی هست و برای درست کردن لوبیای سیاه از تکه‌های استخوان گردن، چربی، بیکن استفاده می‌کنن. برای خوردن این پیش غذا از چاشنی پودر مانیورک استفاده می‌کنیم.در مورد خواص این پودر باید بگم که برای سیستم گوارشی خیلی مفیده و مشکلاتی مثل نفخ معده و زخم معده رو کنترل می‌کنه. بجز لوبیا سیاه، بیکن و جعفری هم داره که با برنج برزیلی سرو می‌شه و فوق‌العاده خوشمزه ست.

اولین غذایی که سرو شد رست بیف اسپایسی بود که با هفت نوع فلفل این گوشت راسته گوساله مرینیت می‌شه و برای تیست کردنش از کره ادویه‌دار استفاده میشه که کلا برای خوردن گوشت‌های گوساله کره ادویه‌دار پیشنهاد می‌شه که ترکیبی از کره، تره‌ فرنگی تازه، جعفری تازه، آب ‌لیمو، آبغوره، سرکه و سیر هست که با گوشت گوساله طعمش عالی می‌شه.

غذای بعدی رون بره با استخون بود که دو سه روز تو مواد مرینیت خوابونده میشه تا گوشتش لطیف بشه و با سس سالسا خورده می‌شه که ترکیبی از گوجه‌فرنگی تازه، پیاز تازه، جعفری تازه و یه مقداری هم چیلی هست و باید بگم که طعمش شاهکار شاهکار هاست مخصوصا تکه های برشته شده که لذیذترین بخشش هست.

فیله مینیون هم برامون اوردن که یکی از پرطرف‌دارترین غذاهای رستوران برزیلی رودیزیو هست. فیله گوساله با ادویه خاص یک تا دو روز مرینیت شده و با کره ادویه‌دار خورده می‌شه که فوق‌العاده خوشمزه بود.

غذای آخر فیله بوقلمون با بیکن بود. فیله بوقلمون به تنهایی خیلی خشکه و برای این‌که آبدارتر بشه و چرب‌تر بشه بیکن گوساله روش میاد و داخل باربیکیو میره. برای تیست از چاشنی وینگرت استفاده می‌شه که ترکیبی از فلفل دلمه‌ای، خیار، خیارشور، سرکه، گوجه فرنگی، سبزیجات معطر و آب‌لیمو هست و نداریم نداریم ها بود.

در رستوران برزیلی رودیزیو برامون دو مدل کوکتل تهیه کردن. کوکتل برزیل تروپیکو که از لیمو تازه، نعناع تازه ، آب انبه و آب پشن فروت درست میشه. لیمو تازه رو خرد میکنن و با نعناع تازه و آب پشن فروت داخل لیوان باهم ترکیب میشن در ادامه یخ رو اضافه میکنن و در نهایت آب انبه روی ترکیب قبلی میاد تا این کوکتل فوق العاده خوشمزه آماده بشه.

کوکتل بعدی موهیتو توت فرنگی بود که از نعناع تازه، توت فرنگی تازه، جینجایر (عصاره زنجبیل) و یخ فراوون تشکیل میشه و باید بگم طعمش بی نظیر بود.

تگ های مرتبط

ارسال نظر