حوادث رکنا: آتش نشانان 2 کودک و یک مرد جوان را از دل آتش و عمق چاه اگو نجات دادند.

سایت شماره یک:

  دیروز دو حادثه سخت در مشهد رخ داد که جنس متفاوتی داشت، یکی به سردی و خنکی عمق یک چاه، که کارگری درون آن سقوط کرده بود. یکی به داغی آتش که جان دو کودک را تهدید می کرد.

ترک تحصیل دانش آموزان و خطر روزانه مرگ معلمان فقط به خاطر نبودن یک پل / اینجا کهگیلویه و بویراحمد است + فیلم

ترک تحصیل دانش آموزان و خطر روزانه مرگ معلمان فقط به خاطر نبودن یک پل / اینجا کهگیلویه و بویراحمد است + فیلم

به گزارش رکنا، در عملیات نخست با اعلام حادثه برای یک مرد جوان و سقوط این فرد به عمق چاه اگو، آتش نشانان ایستگاه های دوم و چهل و نهم به محل اعزام شدند. با حضور امدادگران در خیابان اروند در شهرک شهید رجایی، مشخص شد که یک شهروند داخل کانال طرح اگو سقوط کرده است.

سقوط در اگو، نجات در آتش

امدادگران با انجام اقدامات فنی و پیشگیری از ریزش خاک درون کانال، توانستند این فرد را از عمق حفره به سطح خیابان منتقل کنند.

فرد حادثه دیده که در پی این ماجرا دچار جراحاتی شده بود، به منظور درمان و معاینات پزشکی، تحویل تکنیسین های اورژانس در محل شد.

نجات کودکان از حادثه داغ

حادثه بعدی نیز ساعتی پس از این حادثه به آتش نشانی مشهد اعلام شد. براساس اظهارات تماس گیرنده یک خانه مسکونی در خیابان تورج دچار آتش سوزی شده بود. این حادثه زمانی حساس شد که تماس گیرنده اعلام کرد دو کودک نیز در این ساختمان محبوس شده اند.

حساسیت حادثه به حدی بود که ستاد فرماندهی سریع آتش نشانان دو ایستگاه سوم و پنجاه و یکم را مأمور رسیدگی به حادثه کرد.

با حضور امدادگران در خیابان تورج مشخص شد که حادثه در طبقه همکف یک ساختمان مسکونی رخ داده است و دود تمام طبقات را تسخیر کرده است، این درحالی بود که دو کودک خردسال نیز در طبقات بالایی گرفتار شده و احتمال هر اتفاق تلخی وجود داشت.

آتش نشانان سریع به دو گروه تقسیم شدند که یک گروه با عملیات جست و جو در دود، به طبقات بالایی رفتند و پس از دقایقی توانستند دو کودک محبوس را پیدا کنند. آن ها با استفاده از کپسول اکسیژن توانستند این کودکان را به سطح خیابان منتقل کنند.

گروه بعدی نیز به سراغ آتش رفتند و در دقایقی کوتاه توانستد حریق را مهار و خاموش کنند.

به گفته آتشپاد دوم مهدی رضایی، معاون عملیات آتش نشانی مشهد، خوشبختانه این دو حادثه به خیر گذشت و علت آن ها در دست بررسی است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر