سایت شماره یک:

 

اتریوم یکی از دو ارز دیجیتالی است که متخصصان سرمایه‌گذاری به مبتدیان توصیه می‌کنند که در آن سرمایه‌گذاری کنند (دیگری بیت کوین است). اتریوم نسبت به سایر ارزهای رمزنگاری که کمتر شناخته شده هستند، باثبات‌تر است. بنابراین، اگر تصمیم گرفته‌اید که ارز دیجیتال در سبد دارایی شما جایگاهی داشته باشد و آماده خرید برخی از آنها هستید، اتریوم یک ارز بسیار مناسب است.

مانند بیت کوین، سرمایه‌گذاران می‌توانند اتریوم را به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت خریداری و نگهداری کنند، به این امید که ارزش آن در بلندمدت افزایش یابد. اما مانند هر سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، قیمت اتریوم نیز در کوتاه‌مدت با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه خواهد شد. قیمت اتریوم را در صرافی‌ها می‌توان مشاهده کرد.

 نوسانات باعث شده است که کارشناسان سرمایه‌گذاری توصیه ‌کنند، کمتر از 5 درصد از کل سبد دارایی خود را به ارزهای دیجیتال اختصاص دهید. قسمتی از دارایی خود را در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید که با از دست دادن آن مشکلی ندارید.

آیا اتریوم ارزش خرید دارد؟

 اتریوم در سال 2018 بوجود آمد و در سال 2021 چندین رکورد جدید در تاریخ بازارهای مالی ثبت کرد. اتریوم نوامبر گذشته به بیش از 4800 دلار رسید. قیمت آن در طول سال گذشته بین 1000 تا 4800 دلار برای هر ارز در نوسان بوده است. مشابه بسیاری از ارزهای دیجیتال، قیمت اتریوم هم نوسانات زیادی دارد. نوسانات قیمت را باید برای هر سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال پیش‌بینی کرد.

اگر نوسانات کوتاه مدت قیمت شما را اذیت می‌کند، بهتر است در سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال تجدید نظر کنید. قیمت اتریوم به هیچ کالا یا ارزی وابسته نیست، بنابراین مستعد نوسانات شدید بر اساس عوامل خارجی مانند توجه رسانه‌ها یا سخنان افراد مشهور است.

نحوه خرید اتریوم

1- سطح ریسک خود را تعیین کنید.

 خرید ارزهای دیجیتال مانند اتریوم یک قمار است. در حالی که همه سرمایه‌گذاری‌ها دارای ریسک هستند، ارزهای دیجیتال به ویژه در برابر نوسانات قیمت آسیب‌پذیرتر هستند. ارزهای دیجیتال به شدت از سخنان افراد مشهور تاثیر می‌گیرند. به عنوان مثال، زمانی که رئیس تسلا، ایلان ماسک، سال گذشته توییت کرد که شرکت او دیگر از بیت کوین به عنوان پرداخت استفاده نمی‌کند، ارزش بیت کوین 15 درصد کاهش یافت.

اگرچه اتریوم در گذشته بازدهی چشمگیری داشته است، اما گاهی اوقات در مدت زمان بسیار کوتاهی، بازدهی‌های منفی مهم نیز داشته است. قابل ذکر است اتریوم از حداکثر 3000 پوند به ازای هر ارز در ماه می 2021 به کمتر از 1300 پوند در ماه بعد رسید. به این معنی که بیش از 50 درصد کاهش داشت که این یک نوسان بسیار شدید است.

به همین دلیل، مهم است که قبل از خرید اتریوم، میزان تحمل ریسک خود را همراه با تنوع و ثبات بقیه سبد سرمایه‌گذاری خود در نظر بگیرید. کارشناسان توصیه می‌کنند که هرگز بیش از حدی که انتظار دارید از دست بدهید، روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنید.

2- یک صرافی ارز دیجیتال انتخاب کنید.

امروزه تعداد زیادی صرافی ارزهای دیجیتال وجود دارد، از سیستم‌های با کاربری آسان گرفته تا داشبوردهای پیچیده برای معامله‌گران متخصص و پیشرفته. از آنجایی که اتریوم بسیار محبوب است، اکثر صرافی‌های ارزهای دیجیتال به شما اجازه خرید اتریوم را می‌دهند. می‌توان برای خرید ارز دیجیتال به صرافی‌های داخلی معتبر مراجعه کرد. می‌توانید در تبدیل، صفحه خرید اتریوم تبدیل را مشاهده کنید.

 صرافی‌های مختلف با هزینه‌ها و اقدامات امنیتی متفاوتی همراه هستند و ممکن است ویژگی‌های دیگری نیز داشته باشند. بنابراین ایده خوبی است که قبل از ثبت‌نام در هر صرافی، درمورد آن به خوبی تحقیق کنید.

به خاطر داشته باشید که ارزهای دیجیتال با نوآوری جدیدی که دارند، تحت کنترل سازمان یا ارگان خاصی نیستند. بنابراین این موضوع می‌تواند یک فرصت عالی برای تقلب افراد و کلاهبرداری ایجاد کند. بسیار مهم است که از اعتبار صرافی پلتفرم معاملاتی که انتخاب می‌کنید اطمینان داشته باشید.

چند سوال کلیدی که در هنگام بررسی یک صرافی باید بررسی کنید عبارتند از:

محل صرافی کجا قرار دارد؟

آیا مجوز دارند؟

وب سایت آنها چقدر امن است؟

 وجوه شما چقدر در جای امن قرار خواهد گرفت؟

 مدیران اجرایی چه کسانی هستند؟

3- حساب خود را بوجود آورید.

 احتمالا برای ثبت نام در یک حساب کاربری در یک صرافی رمزنگاری، نیاز به ارائه برخی اطلاعات شخصی و تأیید هویت خود دارید. سپس می‌توانید اطلاعات حساب بانکی یا کارت نقدی خود را برای تأمین مالی حساب خود وارد کنید. بر اساس روشی که انتخاب می‌کنید، تفاوت‌هایی در کارمزد معاملات شما وجود خواهد داشت.

تایید حساب کاربری شما به این معنی نیست که شما اتریوم را خریداری کرده‌اید. از طریق حساب بانکی یا کارت نقدی موجود در پرونده صرافی، پول را به حساب صرافی اضافه کنید. صرافی‌های ارزهای دیجیتال معمولا سقف سرمایه‌گذاری ندارند، بنابراین می‌توانید حداقل ۵ دلار یا ۱۰۰۰ دلار یا بیشتر سرمایه‌گذاری کنید. بیشتر صرافی‌ها برای هر معامله کارمزد دارند.

4- اتریوم سفارش دهید.

پس از واریز پول به حساب شما، می‌توانید دلار آمریکا خود را با اتریوم معامله کنید. به سادگی مقدار دلاری را که می خواهید با اتریوم معامله کنید را در صرافی وارد کنید. بسته به قیمت اتریوم و مقداری که می خواهید بخرید، احتمالا قسمتی از سهام یک ارز اتریوم را خریداری خواهید کرد. هر مقداری که بخرید به عنوان درصدی از کل کوین اتریوم به شما نشان داده می شود.

5- اتریوم خود را ذخیره کنید.

 اگر مقدار کمی ارز دیجیتال در دارایی‌های خود دارید، آسان‌ترین کار این است که دارایی خود را در حساب صرافی بگذارید. اما اگر می‌خواهید دارایی خود را به فضای ذخیره‌سازی امن‌تری انتقال دهید، یک کیف پول دیجیتال می‌تواند امنیت بیشتری را ارائه دهد. انواع مختلفی از کیف پول‌های دیجیتال به وجود آمده است و سطوح مختلفی از امنیت را برای کاربران ارائه می‌دهند.

6

آیا باید روی اتریوم سرمایه‌گذاری کرد؟

 کریپتوکارنسی یک سرمایه‌گذاری بسیار نوسان‌دار و سوداگرانه است. قبل از سرمایه‌گذاری باید مطمئن شوید که تحمل ریسک کافی را دارید. اگر تصمیم می‌گیرید که ارز دیجیتال برای شما مناسب است، کارشناسان توصیه می‌کنند که از دو رمز ارز معروف، که بیت‌کوین و اتریوم هستند، استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که سرمایه‌گذاری شما در ارزهای دیجیتال کمتر از 5 درصد از کل پرتفوی شما باشد. فقط مقداری از دارایی خود را در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید که در نهایت با از دست دادن آن مشکلی نداشته باشید. هیچ هدف مالی دیگری مانند پرداخت بدهی یا پس‌انداز برای بازنشستگی خود با مقدار پولی که سرمایه‌گذاری می‌کنید، نداشته باشید.

 حتی اگر کارشناسان توصیه کنند که از ارزهای شناخته شده‌ای مانند اتریوم استفاده کنید، باز هم این موضوع، خطر از دست دادن سرمایه‌گذاری شما را از بین نمی‌برد.

7

کلام آخر

اتریوم (ETH) دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است و تقریبا از هر پلتفرم ارز دیجیتال دیگری در دسترس‌تر است. سرمایه گذاری در اتریوم ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. در مطالب گفته شده قدم‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال اتریوم اشاره شد.

مهم است که توجه داشته باشید که اتریوم یک ارز است و سرمایه‌گذاران باید با آن مانند سایر ارزها رفتار کنند. شما ارز اتریوم را مانند سهام یا ETF نمی‌خرید. در عوض، شما دلارهای خود را با توکن‌های اتریوم مبادله می‌کنید. هیچ سود سهامی را دریافت نخواهید کرد، هیچ پرداختی به صورت ماهیانه و یا سالیانه وجود ندارد. تنها امید شما این است که در آینده، سایر افراد در اینترنت برای توکن‌های شما بیشتر از آنچه شما هزینه کرده‌اید، به شما پرداخت کنند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر