سایت شماره یک:

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند، بدون شک اولین سوالی که در ذهنتان پیش می‌آید این است که بهترین موسسه برای آموزش زبان انگلیسی کدام است؟ وقتی یک موسسه آموزش زبان قصد دارد که برای دانش‌پذیران زبان کلاس‌های آموزشی برگزار کند، قطعا از بهترین و مجرب‌ترین اساتید استفاده می‌کند، البته ناگفته نماید برخی از موسسات آموزشی هستند که پارامترهای مورد نیاز یک آموزشگاه باکیفیت را ندارند!

یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب موسسه آموزش زبان، اساتیدی هستند که در آن آموزشگاه مشغول به کارند، زیرا استاد خوب می‌تواند آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته را به زبان آموز به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

در ادامه می‌خواهیم درباره راه‌های شناخت بهترین موسسه آموزش زبان انگلیسی راهکارهایی را بیان ‌کنیم. با ما همراه باشید.

کمی بیشتر درباره آموزش زبان انگلیسی بدانید

امروزه یادگیری و اهمیت زبان انگلیسی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. یادگیری زبان انگلیسی مهارتی است که برای اکثر مشاغل لازم و ضروری است. بعضی افراد برای استخدام شدن در یک سازمان نیاز به یادگیری زبان دارند و برخی افراد نیز برای مهاجرت به سراغ یادگیری زبان می‌روند. به هر حال تسلط بر زبان انگلیسی بر بسیاری از بخش های زندگی ما تاثیرگذار است و به دغدغه‌ای در زندگی امروز تبدیل شده است.

موسسات زبان با برگزاری دوره‌های مختلف آموزش زبان در سطوح مختلف، از مبتدی تا پیشرفته سعی دارند بخشی از نیاز زبان آموزان را در جهت رسیدن به اهدافشان برطرف کنند. هر آموزشگاه روش‌ها و تکنیک‌های خاص خود را برای آموزش ارائه می‌دهد که در این میان موسساتی که یک زبان را آموزش می‌دهند و تمرکز خود را روی همان یک زبان قرار می‌دهند، بازدهی بیشتری دارند.

راهنمای شناخت بهترین موسسه آموزش زبان انگلیسی

افرادی که تجربه شرکت در کلاس‌های آموزش زبان را داشته‌اند، اغلب اوقات از نحوه تدریس استاد، فضای کلاس، نحوه برخورد کارکنان و ... ناراضی بوده‌اند، اما آیا همه موسسات آموزش زبان این گونه‌اند؟ موسسات آموزش زبان ویژگی‌هایی دارند که در صورت رعایت این موارد، می‌توانند جایگاه خود را دربین مشتریان تا حد زیادی ارتقاء دهند.

موسسات زبان خوب در کشور ما زیاد است، اما آموزشگاه‌های خوب و معتبر ویژگی‌هایی دارد که با شناخت این ویژگی‌ها می‌توان معتبرترین آموزشگاه را تشخیص داد. در ادامه این ویژگی‌ها را بیان می‌کنیم.

مشتری مداری

یکی از راه‌های شناخت موسسات آموزش زبان معتبر، میزان اهمیت مدیران و کارکنان آن موسسه به زبان‌آموزان و اهداف، برطرف کردن ابهامات و سوالات آن‌ها است. یک موسسه آموزش زبان خوب وظیفه دارد به زبان‌آموزان خدمات مورد نیاز آن‌ها را ارائه دهد. تجربه استاد نیز در این زمینه می‌تواند به تقویت انگیزه زبان‌آموزان کمک شایانی بکند.

فضای آموزشی آرام

یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین موسسه آموزش زبان انگلیسی آرام بودن محیط کلاس است. اگر آموزشگاه نتواند آرامش زبان‌آموزان را فراهم کند، قطعا گزینه مناسبی برای انتخاب نیست. این مورد را هنگام ثبت نام به‌راحتی می‌توانید مشاهده کنید، البته بازه سنی زبان‌آموزان در این مورد مهم است.

بعضی آموزشگاه‌ها برای سنین مختلف زمان‌بندی خاصی را لحاظ می‌کنند، به‌عنوان مثال به کلاس افراد زیر 10 سال به دلیل انرژی بالا، سر و صدای بیشتری دارد و کنترل کلاس توسط استاد طبیعتا سخت‌‌تر است. مسئولان آموزشگاه‌ها باید برای این‌گونه مشکلات راه حل‌هایی را ارائه دهند تا این موضوع باعث آزار و اذیت زبان‌آموزان بزرگ‌سال نشود.

موقعیت مکانی موسسه

 اگر محل زندگی شما از محل آموزشگاه دور است و مجبورید برای طی کردن مسافت خانه تا آموزشگاه ساعت‌ها در ترافیک بمانید، بهتر است از رفتن به آن موسسه صرف نظر کرده و مکان دیگری که نزدیک محل سکونتتان است پیدا کنید، زیرا ساعت‌ها ماندن در ترافیک انرژی شما را برای حاضر شدن سر کلاس می‌گیرد و بازدهی لازم را برای یادگیری ندارید.

نحوه زمان‌بندی کلاس‌ها

میزان یادگیری زبان انگلیسی برای افراد مختلف در طول روز متفاوت است. بعضی افراد صبح‌ها بهتر یاد می‌گیرند و برخی دیگر عصرها و شب‌ها، حتی افرادی هستند که فقط در نیمه‌های شب می‌توانند زبان را مطالعه کنند و معتقدند در سایر ساعات روز نمی‌توانند تمرکز داشته باشند.

یک موسسه زبان خوب در زمان‌بندی کلاس‌ها انعطاف ایجاد می‌کند به‌طوری که اگر شما مایل هستید که در کلاس‌های صبح شرکت کنید، آموزشگاه موظف است که این امکان را برای شما فراهم کند و اگر عصرها وشب‌ها مایل هستید شرکت کنید، باید آموزشگاهی را انتخاب کنید که در این زمان‌ها کلاس برگزار می‌کند.

2

سابقه کاری موسسه

شما می‌توانید هنگام ثبت نام از مسئولین آموزشگاه درباره سوابق کاری آن موسسه سوالاتی بپرسید، اما به این موضوع اکتفا نکنید و قبل از ثبت نام درباره آموزشگاه جستجو کرده و اطلاعاتی را درباره آن به دست آورید و مطمئن شوید که آیا می‌توانید در این موسسه به اهدافی که در زمینه یادگیری زبان در ذهنتان پرورانده‌اید برسید یا خیر!

بدیهی است که اگر آموزشگاهی رضایت زبان‌آموزان را در هر زمینه‌ای به همراه داشته باشد، گزینه مناسبی برای انتخاب یک موسسه آموزش زبان خوب خواهد بود.

اساتید موسسه

مهم‌ترین معیار برای انتخاب بهترین موسسه آموزش زبان انگلیسی، اساتید آن مجموعه هستند. معمولا آموزشگاه‌های معتبر برای استخدام و به کارگیری استادان حساسیت زیادی به خرج می‌دهند، اما برخی دیگر از موسسات بدون آنکه به دانش، تجارب و سوابق اساتید توجه کنند، تنها برای کسب منافع شخصی آن‌ها را به کار می‌گیرند.

در هنگام ثبت نام حتما از میزان دانش و سوابق اساتید، از مسئولان موسسه تحقیق کرده و در صورت نیاز مدارک مستند درخواست کنید.

نتیجه‌گیری

یکی از راز‌های موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی و کسب مهارت در آن، استفاده از موسسات آموزشی خوب و معتبر است. طبیعتا یک آموزشگاه با محیط شلوغ و بی‌نظم نمی‌تواند نیازهای زبان‌آموزان را آن‌طور که شایسته است برطرف کند.

به همین دلیل لازم است به محیطی که در آن آموزش می‌بینید توجه ویژه‌ای داشته باشید، هم‌چنین سعی کنید آموزشگاهی را انتخاب کنید که از نظر زمان‌بندی، با زمان مد نظر شما هماهنگی داشته باشد، از طرفی به امکانات رفاهی و آموزشی موسسه نیز توجه زیادی داشته باشید و آموزشگاهی را انتخاب کنید که از نظر امکانات آموزشی دیجیتال مطابق با اهداف و سلیقه شما باشد تا بتوانید زبان انگلیسی را به صورت کاربردی یاد بگیرید.

منبع

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر