سایت شماره یک:

نکات طلایی که هنگام خرید تلویزیون هوشمند در سال 2022 باید به آنها توجه کرد ؟

همانطور که میدانید تلویزیون یکی از مهمترین وسایل ضروری خانه تبدیل شده و حتی به عنوان نیاز روزانه  همه ما به شمار می آید . چراکه به عنوان یک جعبه جادویی، مجموعه ای متنوع از امکانات را در خود جای داده تا اوقات فراغتمان را پر کند . از آنجا که هنگام خرید تلویزیون ممکن است با برندهای متنوعی از تلویزیون روبرو شوید ؛ که از این میان میتوان به تلویزیون هوشمند ال جی ، سامسونگ ، سونی و شیائومی  و فیلیپس و شارپ و توشیبا اشاره کرد که هر کدام با مشخصات ویژه ای روانه بازار شده اند . در نتیجه خرید یک تلویزیون با امکانات خوب و بهترین کیفیت ، از اهمیت زیادی برخوردار است . اما قبل از خرید، لازم است با یک سری نکات و اصطلاحاتی که بیشترشان را نمی دانیم ؛ آشنا شویم .

تفاوت تلویزیون LED با OLED در چیست ؟

کیفیت تلویزیون های LED هر روزه در حال بهتر شدن است . که بیشترشان از نظر بهره وری به مدل های اولد OLED تبدیل شده اند . در حال حاضر نسل جدیدی از تلویزیونها ورای ال ای دی با فناوری اولد روانه بازار شده اند . این تلویزیونها نازکتر و سبکتر از مدلهای معمولی بوده و در نتیجه عملکرد بهتری در مقایسه با سایر تکنولوژی ها دارد . در فناوری اولد با خاموش شدن هر پیسکل، هیچ نوری تولید نمیشود و همین قابلیت ، وضوح تصویر استثنایی را به دنبال خواهد داشت. و همچنین عمق رنگ ها ملموس تر خواهد بود. تلویزیونهای OLED توسط سه کمپانی معروف از جمله ال جی، سونی و به تازگی شیائومی تولید میشود. اما در آینده ممکن است از هر برندی شاهد ورود این تکنولوژی در تلویزیونها باشید. بنابراین اگر مایل به خرید تلویزیون اولد ال جی اولد سونی و شیائومی هستید؛ برای مثال این کلمه « خرید تلویزیون اولد ال جی بانه دات کام » را در گوگل جستجو کنید و وارد نتیجه اول شوید .

تلویزیون QLED چیست؟ تفاوت اولد و کیولد

شاید تابحال برایتان  این سوال پیش آمده که تلویزیون QLED چیست و چگونه کار میکند؟ تلویزیون QLED یک تلویزیون مبتنی بر نقطه کوانتومی « Quantum dot » است که باعث میشود تلویزیونهای کیولد با تلویزیون‌های معمولی متفاوت باشد. کمپانی سامسونگ در نسل جدید تلویزیونهایش، به دلیل استفاده از فناوری کوانتوم دات نت ، حجم وسیعی از رنگ ها را برای ورود به دنیای واقعی تصاویر، ارائه داده . طوریکه بیشتر میزان روشنایی را در تلویزیون ها به 1500 تا 2000 نیت رسانده. این در حالیست که هیچ برندی تابحال دست به چنین قابلیتی نزده . این میزان روشنایی حتی در یک اتاق تاریک نیز ، چشم هایتان را اذیت نخواهد کرد . تلویزیون های کیولد در مقایسه با اولد از حجم رنگ 100 درصد بهره می برد . بطوریکه اگر یک بار تصاویر را کیفیت کیولد ببینید، دیگر به کمتر از آن قانع نخواهید شد. در نتیجه با اطمینان میتوان گفت که برتری کیولد نسبت به اولد ، شفافیت ، زنده بودن و نمایش ۱۰۰ درصد رنگهای واقعی تصویر است که تابحال هیچ تلویزیونی قادر به نمایش آن نبوده و سامسونگ برای اولین بار یکی از موفقترین ها در این زمینه بوده .

  • برای خرید تلویزیون qled این عبارت را جستجو کرده و اولین مورد ازنتایج را باز کنید : خرید تلویزیون qled از بانه دات کام 
  • برای خرید تلویزیون oled  جمله روبرو را جستجو کرده و روی اولین مورد کلیک کنید : خرید تلویزیون oled از بانه دات کام

مقایسه تلویزیون های Full HD با 4k و تفاوت آن با تلویزیونهای 8k

با توجه به اینکه امروزه کیفیت های بسیار بالایی برای تصاویر تلویزیونها وجود دارد لازم است  برای خرید دقیق تر تلویزیونها ، بر اساس مقدار بودجه ای که کنار گذاشته اید ، نیاز خود از خرید را بررسی کنید . با توجه به اینکه تلویزیونهای با کیفیت فورکی 4K از وضوح بسیار بالایی بهره می برند در نتیجه قیمتشان نیز در مقایسه با به تلویزیونها HD یا فول اچ دی 1080p بیشتر است. یکی از  مواردی که ممکن است هر کاربری در خرید تلویزیون با آن مواجه شود، انتخاب میان کیفیت تصویر 4K و 8K است. جالب است بدانید که امروزه محتوای 8K به اندازه‌ی محتوای 4K رایج شده و همه میتوانند به سادگی فیلم، سریال یا هر فایل تصویری دیگری را با این کیفیت از اینترنت دانلود کنند ؛ تلویزیون سونی 4k و تلویزیون فورکی سامسونگ و همینطور ال جی  و شیائومی از پر فروشترین های بازار هستند .

جالب است بدانید که اولین تلویزیون های 8K از برند سامسونگ در سال 2018 روانه بازار شدند؛ اما در حال حاضر که در سال 2022 به سر میبریم، خرید تلویزیون ۸K برای علاقه مندان به فیلم وسریال و مسابقات ورزشی ایده ی خوبی است. حتی بیشتر کنسول های بازی جدید نیز از رزولوشن تصویر 8K پشتیبانی میکنند. چراکه محتوای جذاب مبتنی بر این رزولوشن برای آن آماده شده ، هرچند از قیمت های بالاتری برخوردارند. در نتیجه بهتر است آینده نگر باشید و برای خرید تلویزیون 8K ال جی ، سونی ، سامسونگ یا شیائومی به سایت بانه baneeh.com مراجعه کنید.

8

بهترین تلویزیون HDR چه ویژگی هایی دارد ؟

آیا به این نکته توجه کرده اید که کیفیت تصویر تلویزیونها در مقایسه با گذشته بسیار متفاوت تر به نظر میرسند؟ این مطلب در مورد HDR را مطالعه کنید تا پاسخ سوالتان را دریافت نمایید . قبل از هر چیز لازم است بدانید که واژه HDR مخفف «High Dynamic Range» به معنای بهبود دامنه کنتراست است . HDR در تلویزیون باعث می شود تصاویر نمایش داده شده، بسیار واقعی تر به نظر برسند. از آنجا که بیشتر نمایشگرهای قدیمی فاقد HDR طوری طراحی شده اند که طیف رنگی  RGB را پشتیبانی کند . اما این قابلیت تنها قادر به نمایش 25 درصد رنگهایی ست که توسط چشم قابل تشخیص است . اما امروزه وجود قابلیت HDR با حدود 75 درصد از طیف نور مرئی را نمایش می دهد . فناوری اچ دی آر با استفاده از نسبت کنتراست بالاتر نمایشگر، باعث می شود نواحی روشن تر را بهتر نمایش داده و در عین حال نیز جزئیات بخش های تاریکتر را نیز از بین نبرد.

اما این پایان ماجرا نیست چراکه HDR از فرمت های متعددی بهره می برد . از این میان میتوان به HDR10 اشاره کرد که متداول ترین آنهاست ؛ با سطح روشنایی و رنگ های مربوط به قسمت خاصی از محتوا را ارتقا می دهد. سرویس های استریم و نیز کنسول های بازی و اکثر تلویزیون های قدیمی ، HDR10 را پشتیبانی می کند. خوب حالا می رسیم به دالبی ویژن «Dolby Vision» که از لحاظ کیفیت فراتر از HDR10 می باشد. یعنی با پشتیبانی از عمق رنگ 12 بیتی ، جزئیات دقیق تر تصویر را به نمایش می گذارد . فرمت بعدی اچ دی آر ، +HDR10 که نسخه ارتقا یافته HDR10 به شمار می آید . و  در پایان می رسیم به فرمت HLG یا همان (Hybrid Log Gamma) ، که با نمایشگرهای دارای سطوح روشنایی مختلف، سازگار می باشد .

فناوری های صدای دالبی چیست ؟

سیستم دالبی Dolby ، ، حالتی از پخش است که نویز صدا را کاملا گرفته که در نتیجه به تولید صدایی شفاف و واضح کمک میکند. انواع فناوریهای دالبی شامل : صدای دالبی دیجیتال (Dolby Digital) است که با پشتیبانی از بلندگوهای 5.1 کاناله با سرعت 640 کیلوبیت بر ثانیه در بسیاری از تلویزیونها ایفای نقش می کند. صدای دالبی دیجیتال پلاس (Dolby Digital Plus) یا تکنولوژی صدای فراگیر نه تنها از حداکثر 7.1 کانال صوتی با سرعت 1.7 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند. بلکه به کاربران امکان میدهد تا از صدای فراگیر با کیفیت بالا لذت ببرند.

دالبی اتموس (Dolby Atmos) نیز با قابلیت پخش صدا از بلندگوهای مخصوصی که صدا را به سقف پرتاب میکند ؛ به شنونده این احساس را می دهد که در بازی و یا حتی سالن موسیقی و فیلم حضور فیزیکی دارد. تمامی این فناوری ها را در بهترین و جدیدترین تلویزیون های ال جی ، سونی ، سامسونگ و شیائومی پشتیبانی می شود . اما آنچه مختص تلویزیون سامسونگ است قابلیت کیو سمفونی (Q-Symphony) است . که به منظور ارتقای کیفیت و توان صوتی تلویزیون در سطحی بسیار بالاتری به کار می رود . همچنین با تولید صدای سه بعدی طوریکه انگار در یک ارکست حضور دارید را به کاربر القا خواهد کرد . بناربراین اگر دوست دارید تجربه یک سینمای واقعی را به خانه هیتان بیاورید با جستجوی کلمه خرید تلویزیون سامسونگ بانه دات کام در گوگل ، وارد نتیجه اول شوید .

9

سیستم عامل webos بهتر است یا اندروید ؟ مقایسه سیستم عامل تلویزیونها

این روزها تلویزیونهای هوشمند ، لذت نصب و دانلود اپلیکیشن های پر طرفدار همچون یوتیوب ، آمازون ، نتفلیکس و ... را به کاربر می دهد. تا از این طریق به راحتی تصاویر و فیلم ها و بازی های هیجان انگیز را بر روی نمایشگر تلویزیون مشاهده نمایید . البته این نکته نیز حائز اهمیت است که انواع تلویزیون های اسمارت با سیستم عامل های خاص خود روانه بازار شده اند . برای نمونه تلویزیون ال جی هوشمند با سیستم عامل webos طراحی شده تا راحتی استفاده در جست ‌وجوی محتوا، مشاهده و ارتباط با دیگر دستگاه ها را توسط آن تجربه نمایید . برای بار اول که تلویزیون ال ‌جی اسمارت را رو روشن میکنید، شخصیت متحرکی به نام پرنده لوبیایی روی نمایشگر ظاهر میشود و به شما کمک میکنه مراحل اولیه نصب را به خوبی انجام دهید .

 

در حالی که تلویزیون های اندروید سونی و شیائومی چنین قابلیتی را ندارند . در مورد تلویزیون سامسونگ که با رابط کاربری تایزن TIZEN طراحی شده . آنچه در این مورد جالب است بدانید این است که سیستم عامل تایزن، نگرانی طرفداران سیستم عامل اندروید را در مورد سازگاری با انواع اپلیکیشن های رایج بازار ، برطرف کرده. و با سرعت بالایی که دارد به افزایش بهره وری و عملکرد بهتر کمک میکند. بنابراین اگر شما نیز طرفدار سرعت بالای دسترسی به محتوای برنامه ها هستید بهتر است به سایت آنلاین baneeh.com  سر بزنید و از بین مجموعه بهترین تلویزیون ها، مدل مورد نظرتان را انتخاب نمایید .

اینترنت اشیا (IOT) در تلویزیون چیست و چه کاربردی دارد ؟

با توجه به اینکه نظریه اینترنت اشیا هوشمند برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ توسط کوین اشتون مطرح شد . اما چند سالی است که شرکت های معروف تولید کننده لوازم صوتی تصویری از جمله تلویزیون نیز از این تکنولوژی در محصولاتشان رونمایی کرده اند . پشتیبانی از نرم افزار SmartThings در تلویزیون های نسل جدید به منظور هماهنگی بین دستگاه های هوشمد خانه تان است . تا به راحتی بتوانید گجت های هوشمند را در خانه و یا محیط کار به یکدیگر وصل کنید . این قابلیت در تلویزیون های جدید سامسونگ ، ال جی ، سونی و شیائومی مهیا شده . البته با دسترسی به انواع دستیار صوتی از جمله گوگل اسیستنت (Assistant Google) الکسا (Alexa) و بیکسبی Bixby برای جستجوی محتوای با دستورات صوتی ، استفاده از تلویزیون های هوشمند تا حد زیادی آسان تر شده است . در نتیجه می توان گفت که خرید جدیدترین تلویزیون ها بدون شک تمامی نیازهایتان را از یک تی وی خوب و کارآمد پوشش می دهد .

سخن اخر 

خوشحالیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید امیدواریم از خواند ان لذت برده باشید . در نهایت با توجه به بودجه خود تلویزیون فورکی یا 8 کی که قابلیت دستیار هوشمند گوگل و سیستم عامل اندروید داشته باشد و بتواند بر روی ان اپ های مختلف نصب کرد و به سایتهای مختلفی سر بزنید . و سایز ان هم هر چه بزرگتر باشد بهتر است باتوجه به ابعاد محل استفاده شما پیشنهاد می شود .

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر