سایت شماره یک:

 

همان‌طور که می‌دانید کیف و کفش بخش مهمی از استایل خانم‌ها را تشکیل می‌دهند. تا جایی که استایل هر خانم نشان‌دهنده سلیقه و گاهی شخصیتش است. به همین جهت بسیار مهم است که کیف و کفش خود را چگونه انتخاب کنید. به طور کلی 9 اصل و قانون وجود دارد که قبل از ست کردن کیف و کفش زنانه خودتان باید به آن‌ها توجه کنید که در این جا به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

1.نقش کیف و کفش در استایل ما

هنوز هم هستند افراد زیادی که اعتقاد دارند کیف عنصری بدون کاربرد و اضافه در استایل خانم‌ها است و هیچ نقشی در پوشش یک خانم ایجاد نمی‌کند. ولی این باور کاملاً غلط و نادرست است. چرا که یک کیف زنانه می‌تواند به طرزی باورنکردنی شما و شخصیتتان را متفاوت و خاص جلوه دهد. به عنوان مثال کیف‌های بسیار کوچک در نوع راه رفتن شما و حرکت دست‌هایتان هم تأثیر می‌گذارند. علاوه بر آن شما می‌توانید به راحتی وسایل شخصی کوچک مانند گوشی همراه، سوئیچ، عینک و غیره را در کیف خودتان بگذارید و آزادانه حرکت کنید.

در خصوص کفش نیز همان‌طور که می‌دانید، از دیر باز تا امروز عضوی مهم از پوشش افراد است و حذف آن ممکن نیست. به علاوه کفش‌ها توانایی این را دارند تا استایل یک فرد را منحصر به فرد و یا به طرز چشمگیری بد و نادرست جلوه دهند. پس دقت در انتخاب صحیح ست کیف و کفش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

2.شناخت موقعیت‌های خاص

همان‌طور که می‌دانید هر شرایط و موقعیتی به کیف و کفش زنانه مخصوص خود نیاز دارد. به عنوان مثال برای رفتن به عروسی نمی‌توانید از کیف کوله پشتی چرم استفاده کنید. یا به همین ترتیب برای رفتن به محل کار یا تحصیل نمی‌توانید از کیف کلاچ یا کفش پاشنه بلند استفاده کنید. پس بهتر است در ابتدا درک درستی از محلی که قرار است کیف و کفش مورد نظرتان را استفاده کنید داشته باشید و بعد از آن اقدام به خرید کنید.

3.مناسبت‌های رسمی و کیف و کفش براق

همان‌طور که می‌دانید کیف و کفش‌های مختلف، برخی چرم مات، برخی براق و برخی دیگر جیر هستند که هر کدام را باید مناسب با موقعیتی خاص استفاده کنید. برای مثال شما می‌توانید کیف و کفش‌های جیر را برای استفاده روزانه در نظر بگیرید. کیف و کفش‌های مات را برای مکان‌ها و شرایط نیمه رسمی مورد استفاده قرار دهید و به همین ترتیب از کیف و کفش‌های ورنی براق تحت عنوان کیف و کفش ست مجلسی در مهمانی‌های شبانه استفاده کنید.

4.مراقب کیف و کفش‌های رسمی باشید

برای مثال هنگامی که برای رفتن به یک مجلس کیف دستی کوچکی را انتخاب کرده‌اید و برای کفش ست آن کفشی پاشنه بلند انتخاب می‌کنید، باید قبل از خرید اطلاعات کافی در خصوص صدماتی که کفش‌های پاشنه بلند به ستون فقرات، زانو و پاهای شما وارد می‌کند، داشته باشید. در خصوص پاشنه نیز یادتان باشد درست است که پاشنه بلند و کفش مجلسی نوک تیز زیبایی خاصی را به استایلتان می‌بخشند، ولی انتخاب کفشی با پاشنه پهن‌تر و همچنین جلوی کفش مستطیلی، فشار کمتری به انگشتان پا و کمر شما وارد می‌کند. بنابراین هم استایلی مناسب با مهمانی را انتخاب کرده‌اید، هم احساس راحتی بیشتری را برای پاهای خود فراهم آورده‌اید.

5.کدام موقعیت، کدام کفش؟

مدل‌های مختلفی از کفش وجود دارند که هر کدام مناسب برای موقعیت‌های خاصی هستند. به عنوان مثال برای استفاده‌های روزمره می‌توانید از مدل‌های مختلف عروسکی و کفش اسپرت کالج که استایلی راحت به شما می‌بخشند، استفاده کنید. کفش‌های کتانی نیز مناسب برای مجالس خانوادگی یا موقعیت‌هایی است که راحتی بیشتری را می‌طلبد. در خصوص کفش‌های پاشنه بلند هم که تکلیفشان مشخص است، در مراسم و مجالس رسمی استفاده می‌شوند.

6.دقت به ابعاد و اندازه کیف

همان‌طوری که بلند بودن پاشنه کفش نشان‌دهنده مجلسی بودن آن است، ابعاد کیف هم می‌تواند در رسمی و غیررسمی بودن آن مؤثر باشد. مثلاً کیف‌های کلاچ یا دستی فقط برای مهمانی‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یا اینکه می‌توانید به همراه شلوار جین و مانتوهای گشاد از ست کیف و کفش دخترانه که دارای کیف‌های دستی بزرگ و اسپرت است، استفاده کنید و استایلتان را همه پسند کنید. یا در فصل تابستان از ست کیف و کفش تابستانی که شامل کفش‌های صندل تابستانی و کیف‌های سایز متوسط می‌شوند، استفاده کنید. ولی بهتر است در مهمانی، از کیف‌های کوچک بهره ببرید.

5

کفش و کیفمان باید یک شکل باشند؟

تا چند سال پیش یکی از قوانین ست کردن، هم شکل بودن کیف و کفش بود که خوشبختانه در این سال‌های اخیر روند صنعت مد به شکل دیگری تغییر کرده است. به عنوان مثال اگر در گذشته استایل مناسب استفاده از کیف و کفش هم رنگ بود، امروزه افرادی که استایل‌های خاص را می‌سازند از ست کردن کیف و کفش‌هایی با رنگ‌های مختلف استفاده می‌کنند.

7.ست‌های طرح‌ دار

یکی از جدیدترین ترندهای دنیای مد، استفاده از ست کیف و کفش چرم دخترانه با طرح‌های متفاوت است. به عنوان مثال کیف طوسی و کرم با طرحی پلنگی به همراه کفشی طوسی، کرم که طرحی راه راه دارد. به عبارتی ساده‌تر هماهنگی بین رنگ و ناهماهنگی بین طرح از زیباترین ست‌های کیف و کفش‌های تابستانی جدید است.

8.ست کردن کیف و کفش با یقه لباس

امروزه یکی از جالب‌ترین ایده‌هایی که برای ست کردن کیف و کفش استفاده می‌شود، هماهنگی رنگ آن‌ها با یقه لباس یا مانتو شما است. ممکن است شما این روش ست کردن را در نمایشگاه‌ها و مراسم رسمی دیده باشید. همین هماهنگی به ظاهر کوچک استایل خاص ویژه‌ای به شما می‌بخشد.

نکات کلیدی در ست کیف و کفش

در اینجا به یادآوری چند نکته کلیدی و مهم در خصوص ست کیف و کفش می‌پردازیم:

6

  • اگر کیف شما تک رنگ است و کفشتان ترکیبی از چند رنگ را دارد، می‌توانید بسیار هوشمندانه با آویز یا دستمال‌های هم رنگ کفشتان این ترکیب را به کیفتان نیز بدهید.
  • یادتان باشد رنگ‌های خنثی طوسی، سفید و مشکی به راحتی با دیگر رنگ‌هاست می‌شوند و بسیار پرطرفدار هستند.
  • شما می‌توانید هنگام خرید کیف و کفشتان دقت داشته باشید که مثلاً اگر کیفتان دارای سگکی طلایی رنگ است، کفشی را انتخاب کنید که سگک طلایی داشته باشد. به این ترتیب انتخاب بسیار خاصی کرده‌اید.
  • بعضی اوقات که می‌خواهید کیف یا کفشتان را با شالتان ست کنید، می‌توانید فقط یک المان مشترک بین کیف و کفش پیدا کنید. نه اینکه تماماً از همه نظر با هم ست باشند و تمرکز اصلی را روی ست شدن با شال بگذارید.

کیف و کفش چرم از کجا بخریم؟

یادتان باشد ست کردن کیف و کفش امری ضروری نیست، ولی می‌تواند استایل خاصی به شما ببخشد. به همین ترتیب زیباتر می‌شود اگر ست کیف و کفش چرم زنانه باشد. شما می‌توانید با توجه به نزدیک شدن فصل گرما به صورت حضوری و یا به صورت آنلاین، خرید اینترنتی ست کیف و صندل، انواع کیف و کفش تابستانی و جدیدترین کفش زنانه را از مجموعه چرم سورنا sorenalether.com که از پیشکسوتان فروش محصولات چرمی در ایران است، انجام دهید و خریدی لذت‌بخش را تجربه کنید.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر