سایت شماره یک:

 

باتری‌های تقویت شده مدتی است که توجه کاربران آیفون را به خود جلب کرده‌اند. گروهی از کاربران استفاده از این باتری‌ها را شروع کرده‌اند و از طول عمر و شارژدهی بیشتر آن‌ها رضایت دارند؛ گروهی دیگر هم هنوز به آن‌ها اعتماد نکرده‌اند و تصور می‌کنند جایگزین کردن باتری‌های معمولی با باتری‌های تقویت شده به موبایلشان آسیب می‌رساند. در این مقاله درباره باتری ایفون ۶ تقویت شده و ایفون ۶ اس پلاس تقویت شده صحبت می‌‌کنیم.

باتری آیفون ۶ تقویت شده

ساختار فیزیکی باتری‌های تقویت شده آیفون ۶ مانند باتری‌های معمولی است و نوعی باتری لیتیوم یونی محسوب می‌شود. تفاوت آن‌ها با باتری‌های معمولی در جنس الکترولیت آن‌هاست، الکترولیت به کار رفته در باتری‌های تقویت شده از پودرهای نانو تشکیل شده اما الکترولیت باتری‌های معمولی یونی است. کاتد باتری‌ها معمولا با استفاده از فلزاتی چون منگنز سدیم اکسید، کبالت لیتیوم اکسید یا فسفات آهن لیتیوم ساخته می‌شود. این کاتدها رسانایی بالایی دارند، اما با هربار شارژ دچار استهلاک می‌شوند. باتری آیفون 6s تقویت شده یک لایه اضافی برای مخافظت از کاتدها دارد، در نتیجه طول عمر آن نیز بیشتر است.

باتری آیفون ۶ اس پلاس تقویت شده

باتری تقویت شده آیفون ۶ اس پلاس هم ساختاری مشابه باتری تقویت شده آیفون ۶ دارد. علت اصلی این شارژدهی بیشتر باتری‌های تقویت شده این است که ظرفیت بالاتری دارند. ساختار این باتری‌ها امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مهم‌ترین قابلیت‌ ‌آن‌ها شارژدهی بیشتر نسبت به باتری‌های معمولی است.

10

آیا باتری های تقویت شده به ایفون ۶ آسیب می‌رسانند؟

باتری‌های تقویت شده هم مانند باتری‌های معمولی به صورت اختصاصی برای ساختار گوشی‌های آیفون طراحی شده است. کارخانه‌های مختلفی مثل Z3 Super، KU Feng، Basu، Mark و PowerBear این نوع باتری‌ها را تولید می‌کنند. این برندها برای تولید باتری‌های اورجینال آیفون باید استانداردهای MFI را رعایت کنند؛ نشان استاندارد MFI نشان می‌دهد که یک باتری با سیستم ایفون ۶ سازگار است.

باتری‌های معمولی موجود در بازار ظرفیت لازم برای تأمین انرژی مورد نیاز آیفون ۶ و آیفون ۶ اس پلاس را ندارد، بنابراین می‌توانیم بگوییم این باتری‌ها هستند که به موبایل آسیب می‌رسانند. کاربران برای حفظ سلامت دستگاهشان باید به سراغ باتری‌های تقویت شده بروند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، اصالت باتری است. باتری‌های معمولی و تقویت شده‌ای که توسط برندهای اورجینال تولید نشده باشند، به تلفن همراه آسیب می‌رسانند، زیرا اطلاعات مربوط به گوشی آیفون روی چیپ آن‌ها ذخیره نشده.

تنها راه برای تشخیص باتری اصل از باتری تقلبی، استفاده از دستگاه تست باتری است. از آنجایی که کاربران معمولی به این دستگاه‌ها دسترسی ندارند، می‌توانند مجموعه معتبری برای خرید باتری آیفون ۶ یا آیفون ۶ اس پلاس تقویت شده پیدا کنند. مجموعه آی‌باتری محصولات خود را از تأمین‌کننده‌های معتبر تهیه می‌کند و با دستگاه‌های تست باتری از اصالت آن‌ها مطمئن می‌شود. خرید از این مجموعه بهترین راه برای اطمینان از اصالت محصول است.

مزایای استفاده از باتری های تقویت شده برای آیفون

باتری ایفون ۶ تقویت شده و باتری ایفون ۶ اس پلاس، مدت زمان بیشتری شارژ نگه می‌دارند. بنابراین  نیازی ندارید که روزانه چند بار موبایلتان را شارژ کنید؛ این باتری‌ها انرژی مورد نیاز برای کار کردن طولانی مدت را هم فراهم می‌کنند و می‌توانید اطمینان داشته باشید که با مشکل کمبود شارژ مواجه نمی‌شوید.

11

طول عمر این باتری‌ها نسبت به باتری معمولی بیشتر است. این موضوع به تفاوت‌های جزئی که در ساختار لیتیوم یونی آن‌ها وجود دارد، برمی‌گردد. این تفاوت‌های ساختاری همچنین احتمال خرابی باتری را کم می‌کند. البته این بدان معنا نیست که باتری‌های تقویت شده نیازی به مراقبت ندارند، منظور این است که اگر در شرایط درست نگهداری شوند، تا مدت‌ها کاربردی خواهند بود و نیازی به تعویض آن‌ها وجود نخواهد داشت.

میزان شارژدهی باتری‌های تقویت شده هم نسبت به باتری‌های معمولی بیشتر است. سل‌های باتری تقویت شده آیفون ۶ اس پلاس و آیفون ۶ نسبت به باتری‌های معمولی فشرده‌تر هستند؛ این تفاوت منجر به افزایش چگالی باتری و افزایش ظرفیت آن می‌شود.

معایب باتری تقویت شده چیست؟

تنها نقطه ضعف باتری تقویت شده نسبت به باتری معمولی، قیمت آن است. عملکرد بهتر باتری‌های تقویت شده باعث می‌شود قیمت آن‌ها تا حدی با باتری‌های معمولی متفاوت باشد. البته این تفاوت قیمت به اندازه‌ای نیست که کاربران ترجیح بدهند باتری‌های معمولی خریداری کنند.

بخشی از هزینه باتری به گارانتی معتبر آن برمی‌گردد. برخی از افراد برای پرداخت هزینه کم‌تر، باتری‌‌های بدون گارانتی را انتخاب می‌کنند. با خرید از یک مجموعه معتبر می‌توانید به اصالت محصول اطمینان داشته باشید، اما فراموش نکنید که حتی در کارخانه‌های معتبر هم احتمال خطا در خط تولید وجود دارد. بنابراین ممکن است باتری که شما خریده‌اید، مشکل داشته باشد و اگر از گارانتی استفاده نکنید، امکان تعویض رایگان آن را نخواهید داشت. خرید محصولات آیفون بدون گارانتی ریسک بزرگی است. اختلاف قیمتی که گارانتی درهزینه باتری تقویت شده ایجاد می‌کند، به اندازه‌ای زیاد نیست که این ریسک ارزشش را داشته باشد.

12

آی باتری iBattery مرجع خرید های آیفونی

در این مقاله توضیحاتی درباره باتری تقویت شده آیفون ۶ و آیفون ۶ اس پلاس ارائه دادیم خوشبختانه این باتری‌ها برای مدل‌های مختلف آیفون تولید و به بازار عرضه شده‌اند و کاربران را از باتری‌های قدیمی معمولی خلاص کرده‌اند. با خرید این محصولات دیگر نیازی نیست سالانه یک یا دو باتری تعویض کنید و می‌توانید با یکبار خرید، مدت زیادی با تلفن همراهتان کار کنید، بدون اینکه مشکلی در خالی شدن باتری یا شارژ نشدن آن داشته باشید.

مجموعه آی باتری iphone-battery.ir به صورت تخصصی در زمینه عرضه لوازم جانبی آیفون فعالیت می‌کند و عرضه کننده مستقیم این لوازم در ایران است. این مجموعه امکان خرید اینترنتی برای کاربران سراسر کشور را نیز فراهم کرده و محصولات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست آن‌ها می‌رساند. برای ثبت سفارش از طریق لینک وارد سایت شوید و فرایند خرید محصول مورد نیاز خود را تکمیل کنید. آی باتری iBattery ، اولین فروشگاه اینترنتی و مرجع تخصصی خرید باتری و شارژر آیفون در ایران می باشد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر