سایت شماره یک:

خلاصه مقاله: نماشویی ساختمان باید به گونه ای انجام پذیرد که ضمن پاکیزگی نما، به آن آسیبی وارد نشود. بنابراین باید شست و شوی نمای ساختمان به وسیله افراد متخصص انجام ‌‌پذیرد.

جهت سفارش خدمات نماشویی ساختمان با ۰۹۱۲۶۳۴۸۷۲۱ تماس بگیرید . و یا به وبسایت پی تا بام (peytaabam.com) و (kafsabiteh.com) سر بزنید .

نماشویی ساختمان از جمله مهمترین اقداماتی است که باید برای افزایش طول عمر نما انجام داد. از طرفی شست و شوی نمای یک ساختمان سبب می شود تا چهره شهر تمیز به نظر برسد. به طور کلی فرآیند شست و شوی نمای ساختمان متناسب با مصالح و متریال به کار رفته در آن تعیین می شود. عموما در نماهای ساختمان از متریال های گوناگونی استفاده می شود که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• شیشه 

• سنگ

• آجر

• چوب

• فلز

• آلومینیوم

هر یک از مصالح مورد استفاده در نماهای ساختمان برای شست و شوی به مواد شوینده خاصی نیاز دارند. به طور کلی استفاده از مواد شوینده نامناسب سبب می شود تا صدمات جدی به ساختمان وارد شود.

مزایای نماشویی ساختمان 

به طور کلی نماشویی ساختمان مزایای بیشماری دارد که از جمله مهمترین آن ها می توان به پاکیزگی نما اشاره کرد. به طور کلی نمای ساختمان به عنوان چهره یک ساختمان شناخته می شود. از همین رو تمیزی و پاکیزگی آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به طور کلی نمای ساختمان تحت اثر عوامل گوناگونی دچار آلودگی می شوند. عواملی مانند باران و آلودگی سطح شهر ها می تواند به طور قابل توجهی در کثیفی نما تاثیرگذار باشد. به همین دلیل عموما توصیه می شود که به صورت دوره ای نسبت به شست و شوی نمای ساختمان اقدام گردد. به طور کلی نمایی پاکیزه در ساختمان های تجاری می تواند در روند جذب مشتری و موفقیت در کسب و کار ها نیز تاثیر گذار باشد.

روش های نماشویی ساختمان

10

شکل 2:  روش‌های نماشویی ساختمان

به منظور نماشویی ساختمان عمدتا سه روش اصلی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شست و شو با آب 

از جمله روش های مرسوم نماشویی ساختمان می توان به شست و شو به وسیله آب اشاره کرد. شست و شو با آب نیز خود به سه دسته تقسیم می شود که از جمله متداول ترین ان می توان به شست و شو با فشار اشاره کرد. در صورتی که نمای ساختمان جرم و آلاینده نسبتا کمی داشته باشد از شست و شو با فشار آب استفاده می شود. عمدتا مقدار استانداردی برای فشار آب در این روش وجود دارد. این مقدار معمولا بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ پوند بر اینچ مربع در نظر گرفته می شود. در صورتی که فشار از این حد بیشتر شود، امکان آسیب رسیدن به نما وجود خواهد داشت. 

در صورتی که مقداری آلاینده روغنی در سطح نما وجود داشته باشد، عموما مقدادی ماده شوینده غیر یونی به عنوان مثال مایع ظرفشویی به آب اضافه می شود. به یاد داشته باشید شست و شوی نمای ساختمان با مایعاتی که کف زیادی دارند می تواند لکه های زیادی را در سطح نما ایجاد کند.

شست و شو با مواد شیمیایی 

از دیگر روش های مرسوم در شستشوی نما می توان به شست و شو با مواد شیمیایی اشاره کرد. به طور کلی استفاده از مواد شیمیایی عموما برای آلودگی هایی استفاده می شود که با آب پاک نمی شوند. عمدتا مواد شیمیایی که در فرآیند شست و شوی نما به کار گرفته می شود، به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

• مواد شیمیایی اسیدی 

به طور کلی نماشویی ساختمان به وسیله مواد شوینده اسیدی عمدتا برای سنگ نماهایی استفاده می شود که به اسید حساس نیستند. از جمله این نماها می توان به نماهای آجری، نماهای سنگی، بتونی، گرانیت و ماسه سنگ ها اشاره کرد.

• مواد شیمیایی قلیایی

نماشویی ساختمان به وسیله مواد شوینده قلیایی عمدتا برای نماهایی انجام می شود گه به اسید حساس هستند. از جمله این نماها می توان به سنگ تراشی ها، گرانیت صیقلی و ماسه سنگ های آهکی اشاره کرد.

شست و شو به وسیله مواد ساینده 

11شکل 3: قیمت نماشویی ساختمان

از دیگر روش های نماشویی ساختمان می توان به شست و شو به وسیله مواد ساینده اشاره کرد. به طور کلی در این روش آب با فشار و یا مواد شیمیایی با غلظت بیش از حد مجاز استفاده می شود. به طور کلی افزایش غلظت مواد معدنی در کنار افزایش فشار آب را می توان جزء مواد ساینده به شمار آورد. به طور کلی در این روش احتمال آسیب رسیدن به نمای ساختمان وجود دارد. عمدتا نماهای شیشه ای، سنگی و آجری در صورتی که توسط افراد غیر حرفه ای با این روش شست و شو شوند، دچار آسیب دیدگی خواهند شد. به طور کلی برخی از پیمانکاران به جهت شست و شوی سریع نما اقدام به افزایش فشار آب تا بیش از حد مجاز می کنند. اما همانطور که گفته شد اینکار در صورت غیر حرفه ای بودن فرد مورد نظر، منجر به آسیب دیدن نمای ساختمان می شود.

قیمت نماشویی ساختمان 

به طور کلی قیمت و هزینه نماشویی در تهران به عوامل متعددی مرتبط می شود. از جمله مهمترین این عوامل می توان به تعداد طبقات، نوع ماده شوینده و همچنین نمای ساختمان اشاره کرد. هر چه تعداد طبقات بیشتر و نمای ساختمان مورد نظر حساس تر باشد عمدتا قیمت شست و شوی نما بالاتر خواهد بود.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر