سایت شماره یک:

 

ابرو نقش بسیار بزرگی در زیبایی چهره خانم‌ها دارد، به طوری که خود را به هر دری می‌زنند تا ابروهای زیبا و خوش حالتی داشته باشند. معمولا بیشتر دختران در سنین نوجوانی دارای ابروهای پرپشت و زیبایی هستند اما همزمان با ورود به دوران بلوغ، دچاری ریزش شدید مو خواهند شد. این ریزش می‌تواند روی زیبایی ابروها تاثیر بسیاری داشته باشد. از این رو همه به دنبال راهی هستند تا بتوانند با تقویت ابروها از ریزش و کم پشت شدن آن جلوگیری کنند.

چرا ابروها کم پشت میشوند؟

عارضه کم پشتی ابرو Eyebrow hypotrichosis نام دارد که معمولا به کسانی اطلاق می‌شود که از ریزش ابرو یا عدم رشد ابرو رنج می‌برند. دلایلی بسیاری برای کم پشت شدن ابروها وجود دارد که در مهم‌ترین آن‌ها عبارتنداز:

مشکلات پوستی

بسیاری از بیماری‌های پوستی چون اگزما، خشکی پوست، خارش و... همه منجر به ریزش موی فرد خواهند شد. اگر این بیماری‌های پوستی درمان نشوند موجب زخم روی پوست خواهد شد. از این رو فولیکول‌های مو از بین می‌رود.

تغذیه

بخش عمده‌ای از افرادی که دچار ریزش ابرو می‌شوند، تغذیه نادرست دارند. در واقع تغذیه نادرست می‌تواند علاوه بر ریزش ابرو موجب ریزش موهایتان هم شود.برای اینکه ابروها و موهایتان رشد خوبی داشته باشند باید مصرف روی، مواد معدنی، ویتامین، اسیدهای چرب و... را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

مصرف دارو

همانطور که می‌دانید داروها هم از مواد شیمیایی ساخته شده‌اند، مصرف آن‌ها بی عارضه نیست. داروهایی چون پروپرانولول، کاپتوپریل و کلومیدین ریزش موها را بیش از قبل خواهد کرد. داروهای دیگری که بیشتر روانپزشکان تجویز می‌کنند چون لیتیوم، هالدول، آمی‌تریپتلین، دوگزپین و ایمی‌پرامین هم می‌تواند در نهایت منجر به ریزش مو و ابروهای شما شود.

ژنتیک

عوامل ژنتیکی می‌توانند به روی شکل ابرو، ضخامت موها، بلندی آن و... تاثیر بگذارند. گاهی افراد به صورت مادرزادی دارای ابروهای کم پشتی هستند، برخی دیگر به صورت مادرزادی تاج ابرو ندارند.

همه اینها می‌تواند روی رشد ابروها و عدم ریزش آن تاثیرگذار باشد.

ضعف سیستم ایمنی

نقص خودایمنی، سیستم ایمنی بدن و... می‌تواند به سلول‌های سالم آسیب برساند. ریزش مو شدت پیدا می‌کند و حتی در بسیاری از مواقع موهای سر به صورت لکه‌ای دچار ریزش خواهند شد.

با چه مواد و داروهایی میتوان ابرو را پرپشت کرد؟

با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت کلینیک صدف در رابطه با کاشت ابرو کلینیک صدف : یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه پرپشت کردن ابروها، کاشت ابرو است. کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که در آن گرافت‌های مو از سر برداشت شده و به ناحیه ابرو منتقل می‌شوند. این عمل زیرمجموعه کاشت مو است و از همان تکنیک‌ها برای انتقال فولیکول مو استفاده می‌کند. انتقال فولیکول‌های مو به ابرو باعث می‌شود که تارهای کاشته شده تا پایان عمر رشد کنند و کاملا طبیعی به نظر برسند. کاشت ابرو مردانه و هم برای خانم‌ها انجام می‌شود. کسانی که بانک موی مناسبی در سر خود ندارند یا تمام موهای آن‌ها سفید شده ‌است، قادر به کاشت ابرو نیستند. افرادی که بیماری‌هایی مانند قند خون، فشار خون، بیماری‌های قلبی و نارسایی کبد و کلیه دارند، باید از انجام کاشت ابرو خودداری کنند. قبل از کاشت ابرو با انجام آزمایش، صلاحیت فرد برای این عمل مشخص می‌شود. مصرف بعضی داروهای خاص منجر به ریزش مو می‌شود؛ بنابراین کاشت ابرو به کسانی که از این داروها استفاده می‌کنند هم توصیه نمی‌شود. همچنین افرادی که هنوز الگوی ریزش ابروی آن‌ها مشخص نشده ‌است، بهتر است از انجام این عمل خودداری کنند.

البته با استفاده از دارو می‌توان به پرپشت شدن ابروها کمک کرد. در ادامه با داروهایی که می‌تواند موجب پرپشتی ابروها شود آشنا خواهید شد:

روغن رزماری

یکی از روغن‌های پرخاصیت که از عصاره موجود در برگ‌های سوزنی شکل رزماری تهیه می‌شود، روغن رزماری است. این روغن خواص درمانی بالایی دارد که می‌توان به ضدقارچ، ضدمیکروب، آنتی اکسیدان، ضد درد و ضد التهاب بودن آن اشاره کرد.

روغن رزماری خاصیت ضدقارچ و ضدباکتری دارد و می‌تواند پوست مرده سر را از بین ببرد.

12

ماینوکسیدیل

 ماینوکسیدیل با غلظت دو تا پنج درصد برای رشد ابروها و موهای سر مورد استفاده قرار می‌گیرد. به مرور زمان با استفاده از ماینوکسیدیل می‌توانید فولیکول‌های موهای سر و ابروها را تحریک به رویش مجدد کنید. استفاده از ماینوکسیدیل می‌تواند موجب افزایش ضخامت موها شود.

البته در مصرف این دارو زیاده‌روی نکنید، مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند عوارض بسیاری به همراه داشته باشد.

تونیک ابرو لافارر

در ساخت این تونیک از کافئین، عصاره گیاهان رزماری، مورد، گل همیشه بهار، بابونه رومی، بابونه آلمانی و آرموراسیا  استفاده شده است. این دسته از عصاره‌های گیاهی می‌توانند ریزش موی سر را کنترل کنند و با مهار کردن آن از تبدیل تستوسترون بدن به DHT  جلوگیری کنند. با این کار شدت ریزش مو کاهش چشمگیری پیدا می‌کند. این تونیک می‌تواند با آبرسانی به لایه‌های عمیق پوست موجب تقویت فولیکول‌های مو شود و رشد آن ‌ها را افزایش دهد.

سرم تقویت ابرو سریتا

یکی دیگر از برندهای ایرانی که بهتین محصولات مراقبتی از پوست و مو را به بازار عرضه کرده است، سریتا نام دارد. ویتامین E در رشد موها تاثیر بسیاری دارد، کمبود این ویتامین در بدن موجب ریزش موی سر می‌شود. سرم تقویت ابرو سریتان سرشار از ویتامین E است و همین موضوع می‌تواند به پرپشت شدن ابروها کمک بسیاری کند. این سرم احیا کننده خاصیت رطوبت رسانی بسیار بالایی دارد و از خشک شدن و شکننده شدن ابروهای شما جلوگیری خواهد کرد. مصرف از این سرم ابرو به مرور زمان موجب تقویت ابروهای شما و افزایش ضخامت آن‌ها خواهد شد.

13

سرم ابروی سینره

یکی از محبوب‌ترین برندهایی که محصولات مراقبتی پوست و موی با کیفیتی را به بازار عرضه کرده است، سینره می‌باشد. این سرم می‌تواند با افزایش گردش خون در ناحیه مورد نظر موجب رشد مجدد موها و جلوگیری از ریزش آن‌ها شود. آمینواسیدهای موجود در آن می‌تواند با تقویت کلاژن موجب تحریک رشد موهایتان شود.

در بسته‌بندی این محصول، برند سینره به راحتی مصرف کننده فکر کرده است. با استفاده از اپلیکاتور موجود در جعبه می‌توان از این سرم طوری استفاده کرد که به چشم آسیب نزند.

مزوتراپی ابرو

یکی از روش‌های تقویت ابروها مزوتراپی است. در این روش مواد معدنی، آنزیم‌ها، ویتامین‌ها و.... را به پوست سر تزریق می‌کنند تا فولیکول‌های مو را تحریک به رشد کنند. مزوتراپی مو می‌تواند یک روش مفید و سودمند برای بهبود و بازیابی موهای ریخته شده باشد. در واقع می‌تواند با ایجاد شوک در فولیکول‌های مو، موجب رشد مجدد موها شود. این مواد معدنی و ویتامین‌ها علاوه بر رشد موها می‌توانند روی ضخامت موهای سر هم تاثیرگذار باشند.

آیا بهترین روش برای داشتن ابروهای زیبا، کاشت ابرو است؟

14

اگر به دنبال یک روش دائمی و طولانی مدت برای از بین بردن ریزش ابروها و پرپشت شدن ابروهای خود دارید، قطعا کاشت ابرو می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. کاشت ابرو در مقایسه با دیگر روش‌های تقویت ابرو هزینه بالاتری دارد، البته مدت زمان ماندگاری آن هم به مراتب بسیار بیشتر از سایر روش‌ها است.

با توجه به وی‌سایت NCBI: کاشت ابرو به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که پزشک معالج شما با توجه به شرایط جسمی و مدل ابروهایتان یکی از این روش‌ها را انتخاب خواهد کرد. ازجمله روش‌های کاشت ابرو می‌توان به روش غیر جراحی، روش کاشت نواری، روش SUT و.... اشاره کرد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر