سایت شماره یک:

همه افراد تمایل دارند فعالیت های کاری خود را در یک فضای ارام و دلنشین انجام دهند تا بتوانند بدون احساس خستگی به کار خود ادامه دهند. به همین دلیل مدیران ادارت و دفاتر کاری مختلف، همواره به دنبال راهی برای طراحی دکوراسیون محل کار خود هستند تا یک فضای مناسب برای کارمندان خود به وجود بیاورند.

یکی از بهترین و کم هزینه ترین روش ها برای طراحی دکوراسیون و یا جداسازی فضاها در محیط های اداری و کاری، استفاده از پارتیشن می باشد. در این مطلب تصمیم داریم شما را با تاثیرات و اهمیت پارتیشن در بهتر شدن فضای کاری اشنا کنیم. همراه ما باشید!

 

11

پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن اداری برای طراحی دکوراسیون و جداسازی فضا در دفاتر و محیط های اداری استفاده می شود. به کمک پارتیشن می توان از فضای در دسترس به صورت بهینه استفاده کرد و محیطی آرام و دلنشین برای فعالیت کارمندان به وجود آورد. در نتیجه استفاده از این پارتیشن ها باعث بهبود راندمان کاری کارکنان خواهند شد.

پارتیشن های اداری در انواع پارتیشن ام دی اف، شیشه ای و... وجود دارند و در ابعاد مختلف و دلخواه قابل سفارش هستند. نصب پارتیشن ها بسیار راحت بوده و برای خرید و سفارش آن ها هم به هزینه های چندانی نیاز نیست. یعنی با کمترین هزینه می توان فضایی ارام، دلنشین، و بدون مزاحمت را برای کارکنان فراهم کرده و محیط و دکوراسیون دفتر و یا شرکت را هم زیباتر کرد.

دلایل استفاده از پارتیشن در فضای کاری

استفاده از پارتیشن در محیط های اداری تاثیرات مثبت زیادی روی فضای کاری خواهد داشت. مهم ترین مزایای این ابزار برای بهتر شدن فضای کاری به شرح زیر است:

22

1 – افزایش حریم خصوصی کارمندان:

یکی از اصلی ترین و اولین دلایلی که مدیران تصمیم گرفتند برای طراحی دکوراسیون شرکت و دفاتر خود از پارتیشن استفاده کنند، فراهم کردن یک فضای شخصی برای هرکدام از کارمندان بود. به کمک پارتیشن می توان فضای شرکت یا دفتر را به بخش های مختلفی تقسیم کرد. به این ترتیب هر کدام از کارمندان در قسمت مخصوص خود مشغول کار شده و در آرامش و فضایی خصوصی به انجام وظایف می پردازد.

 

2 – کاهش صداهای مزاحم:

وجود سروصداهای مزاحم می تواند تمرکز کارکنان را به هم بریزد و در روند کار آن ها اختلال ایجاد کند. پارتیشن ها می توانند تا حد زیادی این سروصداهای مزاحم را کاهش داده و از حواس پرتی کارکنان جلوگیری نمایند.

برای مثال به کمک پارتیشن ها، مکالمات همکاران دیگر، رفت و آمد افراد و... مزاحم کارمندان نخواهد شد و آن ها می توانند تمام تمرکز خود را روی فعالیت کاریشان قرار دهند.

اگر در دفتر یا شرکت شما سر و صدای زیادی وجود دارد و یا محل کارتان به مراکز پر رفت و آمد و شلوغ شهر نزدیک است، می توانید از پارتیشن های دوجداره استفاده کنید که کاملا عایق صدا هستند.

 

3 – استفاده بهینه از فضا:

به کمک پارتیشن ها می توان به بهترین شکل ممکن از فضای موجود استفاده کرد. این پارتیشن ها به راحتی جمع می شوند و فضای بسیار کمی اشغال می کنند. از طرفی دیگر، به کمک این پارتیشن ها می توان فضای دفتر را تقسیم کرد و بخش خاصی از دفتر را به هر کارمند اختصاص داد.

 

4 – زیباسازی محیط کار:

پارتیشن ها ظاهر زیبایی دارند و می توانند جلوه ای بسیار شیک و مدرن به فضای دفتر ببخشند. تنوع طرح ها و مدل های آن ها هم بسیار بالاست و شما می توانید به راحتی یک پارتیشن متناسب با سبک و حوزه کاری خود انتخاب نمایید. این کار هم به زیبایی فضای کاری و حرفه ای تر نشان دادن دفتر شما کمک می کند، و هم باعث افزایش رضایت کارمندان خواهد شد.

شما می توانید ترکیبی از پارتیشن های ام دی اف و شیشه ای را برای طراحی دکوراسیون محیط کاری خود به کار ببرید. با این کار هم به زیبایی آن محیط کمک می شود و هم نور طبیعی برای کارمندان فراهم خواهد شد.

شما حتی می توانید نام تجاری و یا عکس هایی از پروژه های موفق خود را هم روی این پارتیشن ها حک کنید تا در همان نگاه اول توجه افراد را به خود جلب نمایند.

 

5 – بهبود تهویه هوا:

یکی دیگر از مهم ترین مزایای پارتیشن ها این است که باعث بهبود تهویه هوا در داخل دفتر می شوند. استفاده از این ایده برای دفاتری که پنجره های کمی دارند فوق العاده است و باعث می شود کارکنان با احساس رضایت بیشتری به انجام فعالیت های خود بپردازند. 

33

نتیجه گیری

فراهم کردن یک فضای کاری مناسب برای کارکنان می تواند روی افزایش راندمان کاری آن ها تاثیر داشته باشد. زمانی که حجم و کیفیت کار بیشتر شود، احتمال موفقیت آن مجموعه هم بیشتر خواهد شد.

در نتیجه استفاده از پارتیشن در دفاتر کاری و اداره ها باعث موفقیت آن مجموعه شده و به کسب درآمد بیشتر منجر می شود. پرچین تولید کننده ای است که می تواند این امکان را برای شما فراهم کند، با خرید پارتیشن های اداری از پرچین محیط زیبا و آرام را برای کارمندان خود فراهم کنید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر