سایت شماره یک:

 

پخش شدن آرایش بر روی پوست، میکاپ را بد و نامناسب کرده و حتی زیبایی اولیه صورت را نیز از بین می‌برد. به همین منظور، همه‌ی ما دوست داریم که آرایشمان برای ساعت‌های طولانی ثابت بماند و بر روی پوستمان پخش نشود. ماندگاری میکاپ تنها به انجام چند راهکار ساده بستگی داشته و با رعایت کردن این ترفندها، می‌توان برای ساعت‌ها یک آرایش فوق‌العاده داشت. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن یک آرایش زیبا و عالی در ادامه با ما همراه باشید.

۵ ترفند برای ماندگاری بهتر میکاپ

داشتن پوست چرب، دست زدن به صورت، تعریق پوست و استفاده از مواد آرایشی نامناسب از جمله دلایل خراب شدن و پخش شدن میکاپ بر روی پوست به شمار می‌آیند. برای جلوگیری از این موضوع، در ادامه به ترفندهایی اشاره می‌کنیم که به تثبیت آرایش شما کمک کرده و از پخش شدن آن بر روی پوست صورت جلوگیری می‌کند.

۱. پوست صورت را تمیز و لایه برداری کنید

از مهم‌ترین دلایل خراب شدن میکاپ، وجود چربی بر روی پوست و تمیز نبودن پوست صورت است. به همین منظور، سعی کنید قبل از شروع میکاپ صورت خود را با شوینده‌های مناسب بشویید و چربی و آلودگی‌های آن را پاک کنید. اسکراب سنت ایوز یکی از بهترین‌ها برای پاکسازی پوست است.

۲. از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

توصیه ما این است که همه بانوان فارغ از جنس پوستشان، قبل از آرایش کردن از کرم موطوب کننده استفاده کنند. به همین منظور،  قبل از شروع آرایش از کرم آبرسان استفاده کرده و پوست صورت را با آن مرطوب کنید. البته، توجه داشته باشید که کرم‌های مرطوب کننده فاقد چربی یا با چربی کنترل شده باشند، زیرا پوست‌ چرب از اصلی‌ترین دلایل خراب شدن میکاپ به شمار می‌رود. اگر کرم مناسبی مدنظر نداشته و می‌خواهید برای یک آرایش خوب، کرمی باکیفیت خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم انواع کرم مورینگا را بررسی و سپس خریداری کنید.

۳. از استفاده از پرایمر غافل نشوید

قطعا شنیده‌اید که پرایمرها معجزه آرایشی هستند و میکاپ را برای ساعت‌ها تثبیت می‌کنند. درست هم است و پیشنهاد ما این است که قبل از استفاده از کرم پودر و کانسیلر، حتما از پرایمر استفاده کنید. پرایمرها منافذ و چروک‌های پوست را پر کرده و به حفظ طولانی مدت آرایش کمک می‌کنند.

۴. لوازم آرایشی مناسب را انتخاب کنید

یکی دیگر از ترفندها و نکاتی که باید به آن توجه کنید، استفاده از لوازم آرایشی مناسب است. در ادامه به نکاتی که در انتخاب هر یک از لوازم آرایشی باید به آن توجه کنید اشاره خواهیم کرد.

  • کرم پودر: کرم پودری را انتخاب کنید که چربی آن بالا نباشد، محصولاتی که چربی بالایی دارند، بعد از مدتی روی پوست پخش شده و حالت ماسیده پیدا می‌کنند.
  • کانسیلر: اگر تمام صورت شما جای لک و تیرگی است، از کانسیلر مایع و اگر تنها قسمتی از آن دارای جای جوش و لک است، از کانسیلر استیکی و مدادی استفاده کنید. استفاده از کانسیلر برای قسمت‌هایی که تیرگی نداشته لازم نبوده و تنها حجم آرایش را سنگین می‌کند. سنگین و حجیم بودن آرایش نیز از دلایل خراب شدن آرایش به حساب می‌آید.
  • ریمل چشم: سعی کنید از ریمل‌های ضد آب استفاده کنید. این ریمل‌ها با تعریق بر دور چشم پخش نشده و چشمان شما را زیبا و جذاب نگه می‌دارند.
  • ژل ابرو: ژل حالت دهنده ابرو شما باید ماندگاری بالایی داشته باشد. ژل‌های نامرغوب با دست کشیدن پاک می‌شوند و ابروهای شما را به حالت اولیه برمی‌گردانند.
  • رژلب: اگر می‌خواهید آرایشتان برای ساعت‌ها تکان نخورد، از رژهای مات استفاده کنید. اگر هم به این نوع رژها علاقه ندارید، ابتدا از مداد لب و سپس چند دور از رژلب استفاده کنید.

۵. از اسپری و پودر فیکس کمک بگیرید

آخرین و البته یکی از بهترین ترفندها برای تثبیت آرایش استفاده از پودر یا اسپری فیکس آرایش است. بعد از اتمام آرایش از پودر یا اسپری استفاده کرده و میکاپ خود را برای ساعت‌های طولانی ماندگار کنید.

اسپری و پودر فیکس علاوه بر تثبیت آرایش، به کاهش چربی اضافی آرایش کمک کرده و میکاپ را کمی مات می‌کند. البته مات شدن آرایش موجب نازیبا به نظر رسیدن میکاپ نشده و تنها براق بودن اضافی آن را کم می‌کند.

آرایشتان را برای ساعت‌ها ماندگار کنید...

9

داشتن یک میکاپ فوق‌العاده و پخش و خراب نشدن آن برای همه بانوان به خصوص دخترخانوم‌ها بسیار اهمیت دارد. همه‌ی ما دوست داریم که آرایشمان از ساعت اولیه تا ساعت‌ها بعد تکان نخورده و بر روی پوست پخش نشود. رعایت یکسری ترفندها در این موضوع به ما کمک کرده و ما را در ماندگاری بهتر آرایشمان کمک می‌کند. به همین منظور، در این مقاله به ۵ ترفند برای ماندگاری میکاپ اشاره کرده و شما را در داشتن یک آرایش خوب و ماندگار راهنمایی کردیم. امیدواریم که مقاله تهیه شده موردتوجه شما قرار گرفته باشد و شما را برای درخشش در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها آماده کند.

راستی، شما از چه ترفندهای دیگری برای ماندگاری میکاپ استفاده می‌کنید؟ آیا با ترفندهایی که در این مقاله صحبت شد آشنا بودید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما و همراهان این مقاله به اشتراک بگذارید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر