سایت شماره یک:

 

مو و آرایه و تزیین آن در زیبایی چهره تآثیر بسزایی دارد. بسیاری از افراد ممکن است پس از مدتی از مدل، میزان کوتاهی و بلندی و یا رنگ مو‌های خود خسته شده و در پی تغییر آن برآیند.

برای ایجاد تنوع در مو می‌توان با استفاده از انواع حالت دهنده مو اقدام به رنگ کردن، کوتاه کردن و صاف یا فر کردن موها بپردازید.

موی فر یکی از زیباترین انواع مدل مو محسوب می‌شود که به دلیل جذابیت فوق العاده‌ای که دارد، مورد پسند بسیاری از خانم‌ها و آقایان است.

 اگر شما نیز ازآن دسته از افرادی هستید که به دنبال راهی برای ایجاد تغییر و تنوع در چهره خود هستید و احساس می‌کنید که این تغییر می‌تواند فر کردن موهایتان باشد، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

انواع فر کردن مو

فر کردن مو روش‌های متفاوتی دارد که شما می‌توانید با توجه به سلیقه، میزان توان مالی و دیگر عوامل، یکی از این روش‌ها را انتخاب نمایید.

بعضی از روش های فر کردن مو ممکن است به پوست سر شما آسیب وارد کند. با استفاده از یک روتین مراقبت از پوست می توانید جلوی این آسیب ها و حساسیت های پوستی را بگیرید.

فر کردن مو در آرایشگاه

برای فر کردن مو در آرایشگاه، جهت تسریع و تسهیل امر از دستگاه‌های حالت دهنده مو استفاده می‌شود. یکی از روش های فر کردن مو که در چندین سال اخیر مورد توجه قرار گرفته، فر شش ماهه است. البته در بین حالت دهنده های برقی مو، فر کردن مو با سشوار نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

فر شش ماه که به فر دائم نیز معروف است، اگر به صورت اصولی و استاندارد انجام نشود، صدماتی به مو وارد می‌کند که تا مدت‌ها جبران پذیر نیست. برای این روش باید از محصولات مراقبت از مو اصل استفاده نمائید.

ترکیباتی از جمله اسید بوریک ، پراکسید هیدروژن، آمونیوم تیوگلیکولات والکل که در مواد حالت دهنده و فر کننده مو هستند، می‌توانند باعث تهوع، خارش شدید، سردرد و التهاب شوند.

وز وز شدن، خشک شدن و شکننده شدن مو‌ها از دیگر عوارض فر شش ماهه محسوب می‌شوند.

فرکردن مو با سشوار و بیگودی از دیگر روش‌های مورد استفاده در آرایشگاه‌ها می‌باشد.

بافت افرو نیز که اخیراً مورد اقبال جوانان قرار گرفته، با استفاده از بابلیس یا دستگاه‌های فر کننده در آرایشگاه‌ها و یا حتی در منازل قابل انجام می‌باشد.

10

فر کردن مو در منزل

فر کردن مو در منزل با ابزار متنوع‌تری قابل انجام است. ضمن اینکه آسیب‌های ناشی از دستگاه‌های حالت دهنده در آرایشگاه‌ها را به حد اقل می‌رساند.

فر کردن مو بدون دستگاه

هر روز به تعداد روش‌های ابداعی حالت دادن و فر کردن مو بدون دستگاه افزوده می‌شود.

فر مو با دست

فر کردن و حالت دادن به مو بدون استفاده از دستگاه‌های حرارت دهنده بسیار جذاب است. تصور کنید بدون استفاده از هیچ ابزاری بتوانید حالت موی مورد نظر خود را بدست آورید.

استفاده از تل کشی، نوار باریک پارچه‌ای و حتی بافت مو با دست، از روش‌های دستی فر کردن مو به شمار می‌رود.

درروش فر مو با استفاده از تل کشی، کافی است بعد از حمام و یا در زمان خیس بودن مو‌ها، تل را بر روی سر قرار داده و مو‌ها را دور آن بپیچید.

روش نوار پارچه‌ای نیز مانند روش فر مو با دستمال کاغذی است.

آموزش فر ریز مو بدون دستگاه

برای فر ریز مو بدون دستگاه، بهترین چاره بافتن مو است. دراین روش، هر چه موها را ریزتر و کوچک‌تر ببافید، فر‌های ریز‌تری خواهید داشت.

 در صورتی که مو‌ها ضخیم بافته شوند، فر‌های درشت‌تری به دست خواهد آمد.

فر کردن مو با دستمال کاغذی

کلیه روش‌ های خانگی فر کردن مو جهت کاهش هزینه و آسیب‌های وارد شده به مو انجام می‌شود. یکی از کم‌هزینه‌ترین و در عین حال ساده‌ترین روش‌ها، روش فر کردن مو با دستمال کاغذی است.

در ادامه با آموزش فر کردن مو با دستمال کاغذی با ما همراه باشید.

ابزار‌های مورد نیاز برای این روش شامل آب پاش برای مرطوب کردن مو‌ها، دستمال کاغذی، شانه دم موشی، اسپری و ژل مو، سنجاق مو و گل سر است.

مدت زمان مورد نیاز برای انجام این روش30 دقیقه می‌باشد. برای شروع کار، باید مو‌ها را دسته بندی کنید. دسته‌بندی مو‌ها باید متوسط باشد که مو‌ها فر بیشتری به خود بگیرند.

بعد از تقسیم‌بندی نوبت به خیس کردن مو‌ها میرسد. این کار را می‌توانید به کمک اسپری یا ژل مو انجام دهید.

برای خیس و نمدار کردن تمام تار‌های مو می‌توانید با کشیدن انگشت‌های خیس شده در مو‌ها این کار را انجام داده و بعد از آن ژل مو را به مو‌ها بمالید.

بعد از خیس کرن مو‌ها، نوبت پیچیدن دستمال کاغذی است. توجه داشته باشید که جنس دستمال کاغذی در نتیجه نهایی تأثیرگذار است به همین دلیل سعی کنید از دستمال توالت و یا دستمال آشپزخانه‌ای استفاده نمایید که حالت زبری بیشتری دارد.

برای پیچیدن دستمال کاغذی توصیه می‌شود که از دستمال بلند و یا در صورن کوتاه بودن دستمال، از چندین دستمال کنار هم استفاده کنید.

دستمال مورد نظر را از قسمت عرض آن تا زده تا در انتهای کار به یک نوار چند سانتی‌متری از دستمال کاغذی برسید.

نوار ایجاد شده را مانند بافت مو به دور دسته مو‌های خود پیچیده و انتهای آن را با کش یا سنجاق سر ثابت کنید.

تمام دسته مو‌ها را با همین روش بپیچید. بعد از مدت زمان 30 دقیقه، می‌توانید نوار‌های دستمال کاغذی را از موهایتان جدا نمایید. حالت ایجاد شده تا دو روز ماندگاری دارد.

در فر کردن مو با پارچه نیز مانند روش دستمال کاغذی عمل می‌شود.

اموزش فر کردن مو با چنگال + سشوار

شاید باورش سخت باشد که حتی می‌توان با استفاده از ابزار آشپزخانه از قبیل چنگال نیز مو را حالت داده و فر کرد.

برای فر کردن مو با سشوار و چنگال، از انتهای مو‌ها شروع کنید. به این ترتیب که شبیه زمانی که ماکارونی می‌خورید، مو‌ها را داخل چنگال بپیچید. بعد از آن مو‌ها را اسپری زده و سشوار بکشید. حرارت سشوار به چنگال رسیده و این گرما به مو‌ها انتقال داده شده و موجب حالت گرفتن و فر شدن مو‌ها می‌شود.

استفاده از این روش برای کسانی که موی خیلی لختی دارند، توصیه نمی‌شود. برای این دسته از افراد، قیچی مارپیچی ابزار مناسب‌تری است.

اموزش فر کردن مو پسرانه

فر کردن مو تنها به خانم‌ها اختصاص ندارد. آقایان نیز گاهی نیاز به ایجاد تنوع و تغییر در مدل مو‌های خود احساس می‌کنند.

فر کردن مو مردانه بدون دستگاه نیز قابل انجام است. برای حصول به این نتیجه می‌توان از روش فر کردن مو با جوراب، فر کردن مو با دستمال کاغذی و فر کردن مو با بافت استفاده کرد.

هر کدام از این روش‌ها مراحل خود را دارد. یکی دیگر از روش‌های فر کردن مو مردان، استفاده از اسپری نمک دریایی است. برای اینکار اسپری را به صورت یکنواخت از ریشه تا نوک مو‌ها توزیع کنید.

نمک دریا بافت و فر‌های طبیعی را ایجاد می‌کند. همچنین نمک دریا به سلامت و تقویت مو‌ها کمک شایانی می‌کند.

11

نکات قابل توجه قبل از فر کردن مو

این نکته که فر کردن مو‌ها باعث تغییرات مثبتی در چهره می‌شود، قابل انکار نیست اما قبل از فر کردن مو باید به این مورد نیز توجه شود که آیا فر کردن برای موی شما مناسب است یا خیر؟

فر کردن مو‌های کم حجم که اتفاقاً دارای ضخامت کمتری نیز باشند، ممکن است آسیب‌های جدی به مو وارد نماید.

همچنین باید بدانید که چه نوع فری مناسب موی شماست. فر ریز یا فر درشت برای همه انواع مو مناسب نیست.

اگر دارای مو‌های نازکی هستید، فر کردن مو مناسب موی شما نمی‌باشد.

در دوران بارداری وحتی شیردهی موهای خود را فر نکنید.

در صورتی که به تازگی مو‌های خود را هایلایت کرده‌اید نیزمجاز به فر کردن موی خود نیستید.

مراقبت از موی فر

بعد از فر کردن مو‌ها، جهت پیشگیری از وز شدن مو‌ها بهتر است از نرم کننده استفاده کنید.

مو‌ها را در حالتی که رطوبت دارند، شانه کنید.

برای جلوگیری از وز شدن از روغن‌های طبیعی نظیرروغن نارگیل استفاده کنید.

برای خرید انواع وسایل و محصولات مو جهت فر کردن، صاف کردن، تقویت و... می توانید عبارت "محصولات مو نیروان" را در گوگل جستجو کنید و وارد سایت nir-one.com شوید.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر