سایت شماره یک:

 

جراحی لیفت سینوس چیست؟ چه زمانی لیفت سینوس انجام می‌شود؟ عوارض لیفت سینوس چگونه است؟

افرادی که کاندید کاشت ایمپلنت دندان هستند معمولا نگرانی خاصی برای لیفت سینوس دارند. بنابراین لازم است که پاسخ سوالات بالا را بدانید تا در صورت نیاز به لیفت سینوس دچار نگرانی نشوید.

کاشت ایمپلنت دندان، امروزه به یکی از بهترین روش‌ها برای حل معضل بی دندانی، تبدیل شده است. استفاده از روش کاشت ایمپلنت دندان علاوه بر جبران دندان ازدست‌رفته به زیبایی لبخند، بهبود جویدن غذا و همچنین به اصلاح تکلم نیز کمک می‌کند.

انواع سرویس‌های جراحی و کاشت ایمپلنت دندان:

۱. ایمپنت تک دندان

۲.ایمپلنت دندان فوری

۳. ایمپلنت دندان بر مبنای پونتیک

۴. جراحی‌های لیفت سینوس

۵. جراحی بازسازی استخوان فک در ایمپلنت دندان

جراحی لیفت سینوس چیست؟

جراحی لیفت سینوس یک رویکرد درمانی است که دندانپزشک شما ممکن است در مواقعی‌که تمایل به ایمپلنت دندانی دارید اما استخوان فک مناسب و کافی برای محکم کردن ایمپلنت ندارید، انجام آن را توصیه کند.

چرا جراحی لیفت سینوس ضروری است؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا جراحی لیفت سینوس ضروری است؟ در پاسخ باید بدانید که سینوس‌های فک بالا حفره‌های پر از هوا هستند که درست بالای قسمت پشتی فک بالا قرار دارند. سینوس لیفت یک روش جراحی است که غشای کف سینوس را بالا می‌برد تا فضایی ایجاد شود که بتوان آن را با استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت‌های دندانی فک بالا پُر کرد. در واقع جراحی لیفت سینوس با پیوند استخوان به افزایش یا بلند کردن سینوس فک بالا کمک می‌کند.

تحلیل استخوان فک یک عامل مهم برای انجام لیفت سینوس است. زیرا زمانی که فک دارای استخوان کافی نباشد نمی‌تواند پایه ایمپلنت را در خود نگه دارد. در این شرایط متخصص ایمپلنت انجام لیفت سینوس را ضروری می‌داند.

از دلایل تحلیل استخوان فک می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • نقایص مادرزادی هنگام تولد
  • داشتن حفره‌های سینوسی بسیار بزرگ یا استخوان فک بسیار نازک به‌صورت ژنتیکی
  • سرطان
  • ابتلا به بیماری پریودنتال

اگر متخصصان ایمپلنت تشخیص دهند که ارتفاع استخوان فک در قسمت پشتی کمتر از ۴ تا ۶ میلی‌متر است، انجام جراحی سینوس لیفت ضروری است.

12

 

انواع روش‌های جراحی لیفت سینوس

در جراحی لیفت سینوس ایمپلنت، مواد پیوند استخوان به کف حفره سینوسی افزوده می‌شود تا ارتفاع استخوان فک بالا در محل کاشت ایمپلنت افزایش پیدا کند و ساختار ایمپلنت دندان وارد فضای سینوسی نشود. معمولا جراحی لیفت سینوس به دو روش زیر صورت می‌گیرد:

  • جراحی سینوس لیفت بسته
  • جراحی سینوس لیفت باز

در ادامه هر دو روش رایج لیفت سینوس را توضیح می‌دهیم.

  • لیفت سینوس باز چیست؟

جراحی لیفت سینوس باز که روشی کلاسیک محسوب می‌شود و مرسوم‌ترین روش لیفت سینوس است. همه این جراحی تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی انجام می‌شود. متخصص ایمپلنت بعد از برش لثه و سوراخ کردن محل کاشت ایمپلنت، غشای کف سینوس را بالا برده و مواد پیوندی را به این حفره اضافه می کند. این کار با دقت خاصی صورت می‌گیرد تا غشاء آسیب نبیند. بعد از پر کردن حفره، زخم با بخیه بسته می‌شود. بعد از جراحی لیفت سینوس، ۴ تا ۶ ماه زمان نیاز است تا بافت استخوانی کاملا محکم شود. سپس می‌توانید ایمپلنت دندان را بگذارید.

13

·لیفت سینوس بسته چیست؟

روش سینوس بسته در جراحی لیفت کمترین آسیب را وارد می کند زیرا نیازی به برش خاصی در لثه نیست. معمولا تزریق مواد سیمانی پیوند استخوان از طریق یک سوراخ کوچک در استخوان فک صورت می‌گیرد و سپس به‌دنبال آن ساختار ایمپلنت وارد می‌شود. قبل از پر کردن حفره با مواد استخوانی، با کمک ابزارهای جراحی ویژه غشای کف سینوس بالا کشیده و بالشتک بادی در داخل آن ایجاد می‌شود تا از پارگی غشا جلوگیری شود.

14

شاید این سوال پیش بیاید که هزینه لیفت سینوس چقدر است؟ در ادامه به بررسی عوامل موثر در هزینه لیفت سینوس می‌پردازیم.

هزینه جراحی لیفت سینوس ایمپلنت

میزان هزینه لیفت سینوس، بسته به موارد زیر متفاوت است:

  • نوع منبع استخوان برای انجام عمل پیوند
  • نوع روش لیفت سینوس و میزان پیچیدگی و سختی آن (معمولا هزینه لیفت سینوس باز دو برابر لیفت سینوس بسته است)
  • موقعیت جغرافیایی محل قرارگیری کلینیک و دستمزد پزشک

پس بهتر است در اولین جلسه ویزیت با دندانپزشک، میزان هزینه‌های مورد انتظار را بررسی کنید. اگر بیمه دندانپزشکی دارید، بیمه شما ممکن است بخشی از هزینه سینوس لیفت در ایمپلنت را بپردازد.

آنچه که اهمیت دارد این است که دندانپزشک قبل از شروع عمل ایمپلنت، سلامت استخوان فک شما را به دقت ارزیابی کند و توصیه‌ها، روش‌ها و مواد احتمالی پیوند استخوان را توضیح دهد. پس از انجام جراحی لیفت سینوس ایمپلنت، اگر نگرانی در رابطه با عوارض این روش یا مدت زمان بهبودی خود دارید، در اسرع وقت با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

در نهایت باید بدانید که جراحی لیفت سینوس مانند همه جراحی‌ها عوارض و معایبی دارد. برای مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لیفت سینوس وارد لینک زیر شوید.

mikhakdental.com

 

اینستاگرام: instagram.com/mikhakdental

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر