علی دایی | حواشی علی دایی | بیوگرافی علی دایی

علی دایی به تیم ملی خواهد پیوست.

سایت شماره یک:

علی دایی گزینه مربی گری تیم ملی است.علی دایی سالهاست از تیم ملی دور است.

علی دایی

ماجرای علی دایی و تیم ملی

فدراسیون فوتبال، بزرگان تیم ملی و حتی وزارت ورزش و جوانان نیز دیگر نظری روی این مربی کروات نداشته و به تازگی نیز جلساتی در همین رابطه مطرح شده است.

گزینه‌های خارجی مختلفی در این میان مطرح شده اند، اما به نظر می‌رسد ملی پوشان مطرح کشورمان بیشتر دنبال بازگرداندن کارلوس کی روش باشند.

از طرفی در این جلسات اسامی گزینه‌های ایرانی نیز برای هدایت تیم ملی مطرح شد که می‌توانند در جام جهانی 2022 قطر روی نیمکت تیم ملی ایران بنشینند.

شنیدیم علی دایی و جواد نکونام دو گزینه جدی ایرانی به شمار می‌روند که در صورت عدم توافق بر سر استخدام سرمربی خارجی، جانشین دراگان اسکوچیچ در جام جهانی قطر شوند.

سرمربی پیشین تیم ملی ایران که چند سالی است به تمام پیشنهادات داخلی و خارجی خود پاسخ منفی می‌دهد با پیشنهاد فدراسیون فوتبال روبرو شد اما پاسخ تکراری «نه» را به آنها داد. یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال این پاسخ «نه» را تایید کرد.

دایی به هیچ وجه حاضر نشده است در شرایط فعلی جانشین اسکوچیچ شود و از مسئولان فدراسیون فوتبال خواسته است این موضوع را تمام شده دانسته و به حضور او روی نیمکت تیم ملی فکر هم نکنند.

بنابراین حضور علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 2011 قطر منتفی است و فدراسیون فوتبال باید سراغ گزینه‌های داخلی دیگر خود برود.

علی دایی

داستان شرمنده شدن یک بازیکن برابر علی دایی

کاپیتان سابق ذوب آهن و مربی امروز این تیم در مورد حضورش در عرصه مربیگری و خداحافظی از میادین فوتبال صحبت کرد.

در این سال‌ها از تیم‌های بزرگ و مطرح داخلی و خارجی پیشنهادات خوبی داشتم. هم استقلال در چند مقطع پیگیر حضور من بود و هم پرسپولیس و موقعیت حضور در هر دو باشگاه را داشتم ولی واقعاً دلم اجازه نداد به پیراهن ذوب آهن پشت کنم. کتمان نمی‌کنم که مذاکره هم کردم در مقاطعی ولی در نهایت تصمیمی که گرفتم ماندن بود. یک بار زمان آقای دایی بود که خیلی جدی پیگیر حضور من در پرسپولیس بودند و تا یک قدمی توافق هم رفتیم و خیلی نزدیک بودم به اینکه پرسپولیسی شوم ولی در نهایت نتوانستم به پیراهن ذوب آهن پشت کنم و شرمنده آقای دایی شدم و از ایشان معذرت می‌خواهم.

جنجال‌های علی دایی

علی دایی باوجود بازی‌های خوب در دوران جوانی، در سال‌های پایانی (مخصوصا در بازی‌های جام جهانی فوتبال 2006) مورد انتقاد برخی کارشناسان فوتبال، طرفداران و مطبوعات قرار گرفت. پافشاری برانکو ایوانکوویچ در استفاده مداوم از وی در تیم ملی از محبوبیت وی کاست. اما پس از چندی، موفقیت وی در باشگاه سایپا و قهرمانی او به عنوان بازیکن و سرمربی در لیگ برتر باعث شد تا دوباره توجه همگان را به خود جلب کند.

همچنین با آغاز سرمربی‌گری در تیم ملی، دایی بار دیگر آماج انتقادات قرار گرفت. او به دلیل دوشغله بودن (سرمربی همزمان تیم ملی و تیم سایپا) به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت. ارائه لیست تیم ملی یکی دیگر از دلایل انتقادات از دایی است. این دسته از منتقدان وجود 5 بازیکن از سایپا (که در رده‌های میانی جدول قرار دارد)، عدم حضور بازیکنی از تیم‌های خوزستانی (فولاد، استقلال اهواز، صنعت نفت) و عدم دعوت از برخی بازیکنان را از دلایل انتقادات خود برمی‌شمارند.

 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر