سایت شماره یک:

 

چکیده : برای جلوگیری از بزرگ شدن پروستات حفظ وزن متوسط، ورزش منظم و توجه به آنچه می‌خورید ضروری است و شربت شونیسل یک درمان مکمل برای بزرگ شدن پروستات است.

 

سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان ها در افراد مبتلا به پروستات است. این دومین عامل مرگ و میر پس از سرطان ریه است.

سرطان پروستات می تواند هر فردی را که پروستات دارد درگیر کند. در حالی که هیچ راهی مطلق برای پیشگیری از سرطان پروستات وجود ندارد، برخی از کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید که ممکن است خطر شما را کاهش دهد. حفظ وزن متوسط، ورزش منظم و توجه به آنچه می‌خورید و می‌نوشید، همه نقش‌های کلیدی دارند.

در این مقاله، نگاهی دقیق تر به کارهایی که می توانید برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات انجام دهید، خواهیم داشت. برای کشف بیشتر به خواندن ادامه دهید.

 شربت شونیسل برای بزرگ شدن پروستات

برای جلوگیری از بزرگ شدن پروستات و یا برای درمان سرطان پروستات خوش خیم استفاده از شربت شونیسل حکیم خیراندیش بسیار کاربردی است. این شربت به دلیل آنتی اکسیدان بالا نقش بسزایی در رفع سرطان پروستات دارد.

برای خرید شربت شونیسل می توانید از سایت عطاری آنلاین گندم کالا آن را تهیه کنید.

میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ بخورید

گوجه فرنگی، هندوانه و سایر غذاهای قرمز حاوی یک آنتی اکسیدان قوی به نام لیکوپن هستند. تحقیقات فعلی نشان می دهد که لیکوپن می تواند به طور موثر پیشرفت و رشد سلول های سرطان پروستات را کاهش دهد.

یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که خوردن گوجه فرنگی های کنسرو شده و پخته شده بیش از 4 بار در هفته با کاهش 28 درصدی خطر ابتلا به سرطان پروستات در مقایسه با هرگز نخوردن این غذاها مرتبط است. با این حال، محققان خاطرنشان کردند که، در حالی که شواهدی وجود دارد که گوجه فرنگی را با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط می کند، مطالعات بیشتری باید انجام شود.

مرکبات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

خوردن میوه های تازه بخش مهمی از یک رژیم غذایی متعادل است. همچنین ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که افرادی که بیشترین میزان میوه، به ویژه مرکبات را مصرف می کنند، کاهش اندکی در خطر ابتلا به سرطان پروستات داشتند.

چند نمونه از مرکبات که باید امتحان کنید عبارتند از:

  • پرتقال ها
  • گریپ فروت
  • لیمو
  • لیموترش سبز
  • نارنگی ها
  • کامکوات 

توجه به این نکته مهم است که گریپ فروت می تواند با برخی از انواع داروها تداخل داشته باشد. اگر داروهای تجویزی مصرف می‌کنید و مطمئن نیستید که می‌توانید گریپ فروت بخورید، حتماً ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

سویا و چای سبز را در نظر بگیرید

در حداقل یک بررسی کوچک در سال 2014 از مطالعات کنترل شده منبع مورد اعتماد، ماده مغذی به نام ایزوفلاون ها با کاهش خطر سرطان پروستات مرتبط شده است. ایزوفلاون ها در موارد زیر یافت می شوند:

توفو (ساخته شده از سویا) و سایر محصولات سویا

نخود

عدس

جوانه یونجه

بادام زمینی

محققان همچنین مدت‌هاست ارتباط بین چای سبز و خطر ابتلا به سرطان پروستات را با نتایج متفاوت مورد مطالعه قرار داده‌اند. 

مصرف چربی را محدود کنید

مروری بر تحقیقات نشان می دهد بین چربی های اشباع شده و چربی های حیوانی و افزایش خطر سرطان پروستات ارتباط وجود داشته باشد.

. برخی دیگر از منابع چربی اشباع شده که قبلا ذکر نشده اند عبارتند از کیک یا شیرینی، آب نبات، و بسیاری از انواع غذاهای آماده یا فست فود. در صورت امکان، چربی های اشباع شده و حیوانی را با چربی های گیاهی جایگزین کنید.

جایگزین کردن را امتحان کنید:

روغن زیتون به جای کره

میوه به جای آب نبات

سبزیجات تازه به جای غذاهای از پیش بسته بندی شده

اگر سیگار می کشید، سعی کنید آن را ترک کنید

برای ترک دیر نیست در مقایسه با سیگاری‌های فعلی، مطالعات نشان می دهند که افرادی که قبل از تشخیص، سیگار را ترک کرده بودند، خطر مرگ بسیار کمتری داشتند.

برای ورزش وقت بگذارید

داشتن اضافه وزن یا چاقی با افزایش خطر ابتلا به چندین نوع سرطان مرتبط است. با این حال، به طور کلی، ارتباط بین خطر سرطان پروستات و وزن پیچیده به نظر می رسد.

یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که تنها ارتباط بسیار ضعیفی بین شاخص توده بدنی (BMI) و خطر ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد. با این حال، زمانی که محققان دور کمر را تنظیم کردند، متوجه شدند که افزایش BMI با خطر ابتلا به سرطان پروستات در افرادی که دور کمر بزرگ‌تری دارند مرتبط است.

همچنین توجه به این نکته مهم است که اگر قبلاً سرطان پروستات در شما تشخیص داده شده بود، داشتن اضافه وزن یا چاقی می تواند تأثیر منفی داشته باشد. برای مثال، خطر پیشرفت و عود سرطان پروستات در این افراد افزایش می‌یابد.

ورزش منظم می تواند به شما در مدیریت وزن کمک کند. مزایای ورزش شامل افزایش توده عضلانی، متابولیسم بهتر و بهبود سلامت قلب و عروق است. فعالیت هایی مانند:

پیاده روی

دوچرخه سواری

شنا کردن

ورزش نباید خسته کننده باشد. روال خود را تغییر دهید و دوستان خود را به شرکت دعوت کنید. اگر سرگرم کننده باشد، به احتمال زیاد تمرین می کنید.

دانه های کنجد و تخم کدو

دانه های کنجد سرشار از روی هستند. این ماده معدنی برای سلامت پروستات ضروری است. مردان مبتلا به BPH یا سرطان پروستات سطوح پایین تری روی در بدن خود دارند که گاهی تا ۷۵ درصد کمتر از افراد دارای پروستات سالم است.

رویی که از غذا به دست می آید، راحت تر از مکمل های روی جذب می شود. با خوردن دانه های کنجد به بدن خود کمک کنید. بادام، لوبیا و دانه کدو تنبل نیز سرشار از روی هستند.

مطالعات نشان می‌دهد که تخم کدو تنبل ممکن است برای مدیریت BPH نیز مفید باشد. همچنین روغن تخم کدو نیز در درمان پروستات بسیار مفید است.

چگونه پروستات خود را سالم نگه دارم؟

انجام کارهای زیر در زندگی روزمره می تواند به شما در حفظ سلامت پروستات کمک کند:

  1. ورزش. ورزش منظم برای سلامتی و پیشگیری از انواع بیماری‌ها بسیار مفید است. به همین دلیل، بیشتر روزهای هفته را هدف ورزش قرار دهید. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، از پزشک خود در مورد انواع ورزش های مناسب برای شما سوال کنید.
  2. یک رژیم غذایی متعادل بخورید. سعی کنید رژیم غذایی متعادلی داشته باشید که سرشار از غذاهایی مانند غلات کامل، میوه ها و سبزیجات تازه و منابع پروتئین بدون چربی باشد. مصرف گوشت قرمز و غذاهای حاوی قند، کربوهیدرات های تصفیه شده یا چربی های ناسالم را کاهش دهید.
  3. وزن را مدیریت کنید. اگر اضافه وزن یا چاقی دارید، مهم است که اقداماتی را برای مدیریت وزن خود انجام دهید. پزشک می تواند به شما کمک کند تا راه های ایمن برای کاهش وزن را توصیه کند.

همچنین مهم است که برای معاینات منظم سلامت به پزشک خود مراجعه کنید. مانند همیشه، در صورت داشتن علائم نگران کننده، هرگز در مراجعه به پزشک خود تردید نکنید.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر