سایت شماره یک:

امروزه یکی از ابزارهای صنعتی میباشد که در بیشتر صنایع و فعالیت های بزرگ و کوچک استفاده میشود ، به همین دلیل نیز بازار خرید و فروش این ابزارها نیز بسیار داغ میباشد . 

یکی از راه های خرید و فروش مونوپمپ ها ، مونو پمپ دست دوم میباشد ، که در واقع خود دستگاه های دست دوم به دو دسته کاملا مجزا تقسیم میشوند که در ادامه به آن میپردازیم :

ابزارهای دست دوم امروزه به دو دسته ی استوک کار کرده و کار کرده تقسیم میشوند .

در کشورهای اروپایی و جهان اول ، هر دستگاه صنعتی فقط در یک مدت زمانی خاصی قابل استفاده میباشد و بعد از گذشت آن زمان بدون توجه به اینکه آن دستگاه استفاده شده یا نه ، برای صادرات به مابقی کشورها به صورت دستگاه استوک فرستاده میشود . 

به همین دلیل است که بعضی دستگاه های استوک اصلا استفاده نشده است

دستگاه های دست دوم کار کرده را نیز میتوان به چند دسته تقسیم کرد ، که این تقسیم بندی بر اساس مدت کار کرد دستگاه ، تعویضی بودن یا نبودن قطعات و … میباشد . 

برای صنایع یا فعالیت هایی که سرمایه ی کمی دارند یا نوپا هستن و نیازی به دستگاه های نو و دست اول ندارند ، خرید مونو پمپ دست دوم پیشنهاد میشود ، به شرطی که در فعالیتشان از سیالات خطرناک و دارای واکنش های شیمیایی نباشد ، در غیر اینصورت بهتر است که قبل از خرید دستگاه با فروشنده یا یک فرد خبره در این باره مشورت نمایید ، زیرا در صورت استفاده از دستگاه نامناسب برای صنایع پر ریسک ( مانند پمپاژ سیالات اسیدی ، خورنده و … ) هم امکان دارد به کل دستگاه های سیستم آسیب وارد شود و هم با ایجاد واکنش بین فلزات و سیالات ممکن است که نیروی انسانی نیز آسیب ببینند . 

لازم به ذکر است که به دلیل تحریم هایی که امروزه ایران دچار آن است ، بیشتر محصولات وارداتی به شکل استوک و دست دوم میباشد ، به همین دلیل خرید این دسته از محصولات اسانتر است . 

خرید مونو پمپ دست دوم به صرفه است ؟ 

جواب این سوال نسبی است و نمیتوان برای تمام صنایع و فعالیت ها یک جواب واحد داد ، زیرا همانطور که قبلا ذکر شد این خرید برای صنایع کوچک که فعالیت های سنگینی ندارند ، مناسب است ولی بلعکس در صنایع بزرگ که یا فعالیت های سنگینی دارند و یا سیالات پر ریسک به کار برده میشه توصیه نمی کنیم مگر اینکه با گرفتن مشورت این موضوع تایید شود . 

همینطور توصیه میشود در زمان خرید دستگاه های دست دوم ، هم به شناسنامه ی دستگاه توجه نمایید و هم از فروشنده درخواست یک فاکتور دارای مهر و امضا کنید که در صورت مغایرت دستگاه با ادعای فروشنده بتوانید به صورت قانونی مراجعه نمایید ، زیرا در این زمینه تقلب هایی مانند عدم گفتن تعویضی بودن قطعات داخلی دستگاه ، مدت زمان کار کرد دستگاه و…. دیده شده است . 

هزینه هایی که ممکن در خرید منوپمپ دست دوم ایجاد شود ؟

بیشتر فروشگاه ها ، در صورتی که دستگاه قبلا کار کرده باشد و شما درخواست داشته باشید که دستگاه تمیز به دستتان برسد ، دستمزد این کار را بر روی قیمت کالا میکشد که این امری عادی است .

همچنین در صورتی که دستگاه نیاز به تعویض قطعات داخلی داشته باشد ، هزینه های خریداری و جمعبندی سیستم نیز به روی کار می آید ، در این مورد در صورتی که اولین بار است دارید از این نوع خرید ها میکنید بهتر است که قبل از سفارش از چند جای دیگر قیمت را بپرسید تا میانگین کل هزینه ها را بتوانید حساب کنید. 

همانطور که معلوم است دستگاه های استوک که پلمپ هستن یا به نوعی کار نکردن از مابقی دستگاه های استوک هزینه ی بالاتری دارند .

بهتر است در نظر داشته باشید که انتخاب نوع پمپ ( سری ساخت ، مدل و جنس بدنه و … ) باید با توجه به نوع سیال که به کار میبرید ، مدت زمانی که دستگاه باید کار کند و همچنین شرایط محیطی انجام شود ، در صورت نداشتن اطلاعات کافی بهتر است قبل از خرید از امکان خدمات بعضی فروشگاه ها که راه های تماس برای مشاوره ی رایگان قرار داده اند ، استفاده کنید .

در کل پیشنهاد ما این است که به جای خرید پمپ های استوک و پذیرفتن ریسک مشکلات آتی ، محصولات با کیفیت ایرانی از جمله محصولات مونوپمپ آسیا را خریداری نمایید

تگ های مرتبط

ارسال نظر