اخبار اربعین حسینی 1401 | ارز اربعین

برای داشتن بهترین سفر به کربلا به این موارد توجه کنید.

سایت شماره یک:

مصطفی قمری‌وفا سخنگوی بانک مرکزی با اعلام این خبر تأکید کرد:  بانک مرکزی در راستای تسهیل شرایط عزیمت هموطنان به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی، علاوه بر 5 بانک عامل قبلی، تمامی شعب ارزی 16 بانک دیگر را هم با اولویت شهر تهران و کلان شهرها مکلف کرد تا ارز اربعین را با نرخ توافقی به زائران محترم عرضه کنند.

بنابراین زائران اربعین می‌توانند علاوه بر صرافی های مجاز و شعب ارزی و منتخب بانک‌های ملی، صادرات، سپه، تجارت و ملت به شعب ارزی بانک‌های کشاورزی،رفاه، مسکن، کارآفرین، پارسیان، اقتصاد نوین، سامان، پاسارگاد، سرمایه، پست بانک، سینا، توسعه تعاون، خاورمیانه، شهر، دی و گردشگری مراجعه کنند.

زائرین امام حسین(ع) که در سامانه «سماح» نام‌نویسی کرده‌اند، می‌توانند به‌تدریج، به یکی از صرافی‌های عضو بازار متشکل ارز ایران یا شعب منتخب بانک‌های عامل، مراجعه کنند و ارز مورد نیاز خود را تا سقف مبلغ یک‌صد دلار یا یک‌صد و پنجاه هزار دینار عراق با نرخ مندرج در نماد توافقی بازار متشکل ارز ایران خریداری نمایند.

هنگام خرید ارز بایستی خود زائر، شخصاً حضور داشته باشد و ارز اربعین به هیچ فرد دیگر به‌عنوان نماینده زائر فروخته نمی‌شود.

مدارک لازم برای خرید ارز

مدیرعامل بازار متشکل ارز ایران با اشاره به این‌که متقاضی خرید ارز باید به‌هنگام مراجعه به یکی از عاملان فروش ارز اربعین، سه مدرک متعلق به خود یعنی؛ اصل کارت ملی، کارت بانکی و شماره تلفن همراه (هر سه الزاماً به نام خود شخص زائر) را همراه داشته باشد،گفت: پس از تأیید صحت و انطباق مدارک سه‌گانه متقاضی از سوی مسئول فروش؛ ارز اربعین به متقاضی فروخته می‌شود.

وی با اشاره به مسئله انتخاب نوع ارز خریداری‌شده از سوی زائر، گفت: فروش دلار یا دینار عراق بر حسب انتخاب مشتری و در صورت موجودی لحظه‌ای عاملان فروش در خصوص ارز درخواست‌شده، انجام خواهد شد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر