سایت شماره یک:

 

آزمون آیلتس به توانایی‌های شما در مهارت‌های ۴گانه خواندن، نوشتن، مکالمه و گوش دادن در زبان انگلیسی نمره می‌دهد. برای آمادگی آیلتس به زمان زیادی نیاز دارید، اما با استفاده از چند استراتژی ساده، در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

فرمت آزمون آیلتس تا حدودی با آزمون‌های معمولی مدرسه و دانشگاه متفاوت است، بنابراین شیوه آمادگی شما برای این آزمون نیز باید متفاوت باشد. البته موفقیت در هر آزمونی وابسته به برنامه‌ریزی، مطالعه و تمرین زیاد است ولی در جزئیات تفاوت‌هایی وجود دارد. ابتدا درباره فرمت و جزئیات آزمون آیلتس اطلاعات کسب کنید و سپس طبق آن برنامه‌ریزی کنید.

فراموش نکنید که در مسیر آموزش آیلتس، نباید از تمرین روزانه غافل شوید. اگر قصد آمادگی برای آزمون آیلتس را دارید، نکاتی هستند که به شما در این راه کمک می‌کنند. برای آشنایی با این نکات کاربردی، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

دامنه واژگان خود را افزایش دهید

یکی از سودمندترین نکات این است که دامنه واژگان خود را افزایش دهید. یک روزنامه یا مجله را بردارید و کلماتی را که نمی‌دانید، مشخص کنید. این واژگان جدید را یادداشت کنید و از آن‌ها در مکالمه یا نوشتن استفاده کنید. برای بهبود دایره لغات خود و یادگیری کلمات منحصر به فرد، ویدئوهای زبان انگلیسی را نگاه یا به پادکست‌های تخصصی گوش دهید. این امر مطمئنا به شما در بهبود دایره لغات کمک می‌کند.

 

شما باید واژگان بهتری را یاد بگیرید که این شامل کلمات پیچیده هم است. کلمات پیچیده لزوما به معنای کلمات بسیار تخصصی نیست. برای درک بهتر این موضوع یک مثال می‌زنیم.

به جای استفاده از کلمه  Better، از کلماتی مانند  Improve, Enhance, Upgrade, Refine استفاده کنید اما نیازی نیست که کلمات تخصصی و دشواری مانند Recuperate, Meliorate, Augment, etc را در جملات خود استفاده کنید.

در مسیر آموزش آیلتس، مهارت‌های نوشتاری خود را تقویت کنید

هر روز یک بخش رایتینگ آیلتس را تمرین کنید. با انجام این کار، شما 30 تسک رایتینگ آیلتس را در یک ماه انجام داده‌اید. در نتیجه مهارت‌های نوشتاری شما به طرز چشمگیری پیشرفت خواهد کرد.

عوامل خاصی برای بهبود مهارت‌های نوشتاری شما و رسیدن به نمره بالا در آزمون آیلتس وجود دارد. در مسیر آموزش آیلتس، برای افزایش عملکرد خود این نکات رایتینگ آیلتس را در نظر داشته باشید.

همیشه موقع تمرین مهارت‌های نوشتاری محدودیت‌های تعداد کلمات را هم در نظر بگیرید. به فرمت آزمون آیلتس و دستورالعمل‌های آن کاملا توجه کنید.برای تسک دوم رایتینگ آیلتس بیشتر از تسک اول مطالعه کنید و وقت بگذارید. فراموش نکنید که سرعت و دقت کلیدهای موفقیت شما در آزمون آیلتس هستند.

سوالات رایتینگ آیلتس را با دقت تجزیه و تحلیل کنید. حتما یکبار متن‌های خود را بخوانید تا اشتباهات املایی یا نگارشی نداشته باشند.

برای افزایش تسلط و بهبود لهجه خود تمرین کنید

تسلط و تلفظ شما در آزمون اسپیکینگ آیلتس اهمیت بالایی دارد. بنابراین، از تمرین روزانه مکالمه زبان انگلیسی غافل نشوید. امتحان اسپیکینگ به سه قسمت تقسیم می شود و در مجموع 11 تا 15 دقیقه طول می‌کشد.

شما به تمرین مداوم نیاز دارید. اگر همراهی برای مکالمه ندارید، صدای خود را ضبط کنید. سپس صدای ضبط‌شده خود را از نظر تسلط، تلفظ کلمات، انسجام و ... تحلیل کنید. این‌گونه پس از مدتی مهارت‌های اسپیکینگ شما پیشرفت خواهد کرد.

10

در مسیر آموزش آیلتس با اعتماد به نفس به سوالات پاسخ دهید و با صدای بلند و واضح صحبت کنید. داشتن اعتماد به نفس باعث افزایش تسلط شما هنگام بیان مکالمه می‌شود. البته مواظب باشید که اعتماد به نفس شما را از تمرین برای بهتر شدن باز ندارد.

گوش دادن به پادکست‌ها یا کانال‌های خبری یکی دیگر از راه‌های تقویت مهارت‌های اسپیکینگ زبان انگلیسی شما برای آیلتس است. هر چه بیشتر محتواهای انگلیسی را بشنوید، مهارت‌های گفتاری شما هم بهتر می‌شود. مثلا درباره موضوعات موردعلاقه خود پادکست پیدا کنید و آن‌ها را با دقت گوش کنید.

برای تقویت مهارت گوش دادن خود زمان بگذارید

یادگیری تکنیک‌های مناسب برای کسب نمره مطلوب در لیسنینگ آزمون آیلتس ضروری است. در طول آزمون آیلتس محتوایی صوتی برای شما پخش می‌شود. این محتوا فقط یک بار پخش می‌شود، بنابراین تمرکز و توجه خود را از دست ندهید.

در طول لیسنینگ آزمون آیلتس شما باید سوالات را بخوانید، به صدای ضبط‌شده گوش دهید و پاسخ‌های صحیح را در پاسخ‌نامه خود بنویسید. به عبارت ساده، شما همزمان باید چند کار را انجام دهید. با شنیدن محتواهای صوتی بیشتر، توانایی‌های شنیداری شما افزایش می‌یابد.

در آزمون آیلتس برای پاسخ اشتباه نمره منفی وجود ندارد، پس از جواب دادن به سوالات نترسید. البته زمان زیادی هم برای سوالاتی که پاسخ آن‌ها را نمی‌دانید، صرف نکنید. اگر سوالی را نمی‌دانستید، نگران نباشید و صرفا بر بقیه فایل صوتی تمرکز کنید. پاسخ‌های خود را با املا و گرامر صحیح بنویسید.

درباره ریدینگ آزمون آیلتس اطلاعات کافی کسب کنید

برای کسب نمره بالا در ریدینگ آزمون آیلتس تکنیک‌های مناسبی وجود دارد. مثلا به مرور سریع و اسکن کردن متن عادت کنید. ابتدا متن را سریعا اسکن کنید تا کلمات و عبارات کلیدی آن را پیدا کنید. سپس از طریق کلمات و عبارات کلیدی دنبال جواب بگردید.

11

هر روز روزنامه یا سایت‌های خبری را مطالعه کنید تا مهارت‌های خواندن شما تقویت شود. سایتی مانند گاردین گزینه مناسبی برای تقویت مهارت‌های ریدینگ شما محسوب می‌شوند.

از کلاس آیلتس آنلاین برای آمادگی آزمون آیلتس استفاده کنید

شاید شما دانشجو یا شاغل هستید و فرصت شرکت در کلاس‌های حضوری آیلتس را ندارید. شاید هم به هر دلیلی کلاس آیلتس آنلاین را ترجیح می‌دهید. بنابراین فرصت را از دست ندهید و در یک کلاس آیلتس آنلاین حرفه‌ای شرکت کنید.

یکی از مراکز معتبری که دوره‌های آموزش آیلتس را به صورت کاملا آنلاین برگزار می‌کند، دبستان ترجمیک است. دبستان ترجمیک برگزارکننده دوره‌های آنلاین زبان‌های خارجی و آیلتس است.

یکی از مزیت‌های کلاس‌های آیلتس آنلاین دبستان ترجمیک، ضبط فیلم‌های کلاس است. کلیه فیلم‌ها ضبط می‌شوند و در اختیار شما قرار داده می‌شوند. پس اگر در جلسه‌ای غایب بودید، فیلم‌های ضبط‌شده آن را مشاهده کنید تا از کلاس عقب نمانید.

استادان دوره‌های آیلتس آنلاین دبستان ترجمیک همگی حرفه‌ای و مجربند. هم‌چنین هزینه کلاس آیلتس آنلاین در دبستان ترجمیک بسیار مناسب و به صرفه است. در واقع شما بالاترین کیفیت آموزش آیلتس را با مناسب‌ترین هزینه دریافت می‌کنید.

نگران تناسب سطح خودتان با مطالب آموزشی کلاس هم نباشید. دبستان ترجمیک به خوبی از اهمیت تناسب سطح کلاس با دانش انگلیسی زبان‌آموز آگاه است. قبل از ثبت‌نام در دوره و در صورت تمایل، در آزمون تعیین سطح شرکت می‌کنید و از سطح خود آگاه می‌شوید. سپس می‌توانید که در کلاس آیلتس آنلاین مناسب شرکت کنید.

برای دریافت پاسخ هر سوالی که درباره کلاس آیلتس آنلاین دبستان ترجمیک داشتید، کافی است با دبستان ترجمیک تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

کسب نمره بالا در آزمون آیلتس سخت و زمان‌بر است. ولی کلاس آیلتس آنلاین دبستان ترجمیک به شما کمک می‌کند که از این مسیر راحت‌تر عبور کنید و به نتیجه دلخواه خود برسید. پس از همین امروز برای آزمون آیلتس آماده شوید.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر