سایت شماره یک:

 

انزلی، بندری کوچک است که هم برای دیدن جاذبه‌ها و زیبایی‌هایش به آن سفر می‌کنند، هم برای خرید. انزلی در صد سال گذشته یکی از شهرهای تجاری و مهم در ایران بوده‌است.

بندر انزلی از نظر اقتصادی و استراتژیکی هم برای ایران اهمیت زیادی دارد؛ به علت نزدیکی به کشورهای شمالی و مسیرهای ارتباطی به اروپا از طریق رود ولگا و دریای سیاه.

بندر انزلی کجا واقع شده؟

بندر انزلی شهری است در همسایگی دریای خزر که در استان گیلان و ۴۰ کیلومتری شهر رشت قرار گرفته.

معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی بندر‌انزلی

این شهر سرسبز و خوش آب‌وهوا جاذبه‌های بسیار دیدنی‌ و معروفی دارد و به همین خاطر یکی از  توریستی‌ترین شهرهای گیلان شده‌است. اگر سفر کوتاهی به بندرانزلی دارید توصیه می‌شود دیدن‌ این جاذبه‌ها را از دست ندهید.

تالاب انزلی

تالابی که پناهگاه پرندگان مهاجر و بومی است و سطحش با لاله‌های مرداب و نیلوفرهای آبی پوشیده شده است.

13

امکان قایق‌سواری هم در تالاب وجود دارد و می‌توانید هم‌زمان با قایق‌سواری‌، نیلوفرهای آبی را هم تماشا کنید.

در کنار تالاب، کافه و رستوران‌هایی با چشم‌اندازی فوق‌العاده از تالاب هستند که می‌توانید به قولی با یک تیر دو نشان بزنید و در مدت کوتاهی، هم غذا بخورید و هم از تالاب و زیبایی هایش نهایت استفاده را ببرید.

سرخانکل

سرخانکل بخشی حفاظت شده و بسیار دیدنی، از تالاب انزلی است. در فصل زمستان پرندگان مهاجری زیبا  مانند قو، پرستو دریایی، مرغابی‌ها، کاکایی و…. به تالاب می‌آیند.

ساحل موج شکن انزلی

 موج شکن، در قدیم برای جلوگیری از آسیب به کشتی‌ها در اثر موج دریا ساخته شده بود اما امروز به مکانی دیدنی، برای عکاسی تبدیل شده‌است.

بلوار ساحلی

بلواری که از یک‌ طرف می‌شود کشتی‌ها را دید و از طرف دیگر طبیعتی سرسبز. می‌توانید از این بلوار تا ساحل موج‌شکن قدم بزنید و هم از مسیر زییایش لذت ببرید.

آکواریوم انزلی

یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های ایران به حساب می‌آید و در چهار طبقه با وسعت ۱۰ هزار متر احداث شده است. انواع آبزیان کمیاب و دیدنی هم در این آکواریوم می‌‌توان دید.

14

 در آکواریوم انزلی تفریحات دیگری مانند سالن بولینگ، سینمای چند بعدی و واقعیت مجازی، شهربازی، رستوران و کافی‌شاپ وجود دارد.

بازارها و مراکز خرید بندر‌انزلی

انزلی شهری بندری است که تنوع کالا در آن زیاد است و بازارهای مختلفی دارد. اگر اهل خرید و گشت‌وگذار در مراکز خرید هستید، حتما به این بازارها هم سری بزنید.

بازار سپه

بازاری قدیمی با حال‌و‌هوای نوستالژی که در خیابان سپه قرار گرفته و انواع پوشاک و کفش در این بازار به فروش می‌رسد.

موقعیت بازار سپه: خیابان سپه

بازار گیلار

بازاری که در آن اجناس روس و ترک به فروش می‌رسند.

موقعیت بازار گیلار: خیابان غازیان

مجتمع تجاری ستاره شمال

این مجتمع شش طبقه با وسعت ۲۱ هزار متر مربع می‌باشد و در سال ۱۳۹۲ افتتاح شده‌است.

مجتمع تجاری ونوس

15

یکی دیگر از مراکز خرید مهم در بندرانزلی می‌باشد که  در حدود ۵۲ هزار متر مربع وسعت دارد.

موقعیت مکانی مراکز خرید ستاره شمال و ونوس:

بزرگراه رشت به انزلی، منطقه آزاد انزلی فاز گردشگری و تجارت

بازار ماهی‌های انزلی

یکی از بزرگ‌ترین بازارهای ماهی شمال کشور محسوب می‌شود و اگر قصد خرید ماهی دارید رفتن به این بازار را از دست ندهید.

برنامه پیشنهادی ما برای سفری کوتاه به بندرانزلی؟

می‌توانید یک‌روز را به دیدن جاذبه‌های انزلی بروید. چون فاصله‌ی کمی باهم دارند، یک روز برای دیدن‌شان کافی است.

اگر قصد خرید هم دارید روز دوم می‌توانید به بازار‌ها و مراکز خرید بروید. در کل با سفری دو روزه هم می‌توانید قشنگ‌ترین قسمت‌های انزلی را بگردید.

مناسب‌ترین فصل برای سفر بندرانزلی

انزلی به شهر باران معروف است و اگر قصد  سفری کوتاه به انزلی را دارید باید در فصلی به آن سفر کنید که بارندگی کم باشد تا بتوانید از زمان‌تان نهایت استفاده را ببرید. اگر در فصل تابستان به انزلی سفر کنید، می‌توانید لاله‌های تالابی را که فقط در تابستان گل می‌دهند، ببینید. مناسب‌ترین زمان برای سفر به انزلی،  از اواسط فصل بهار تا اواخر فصل تابستان است ولی بازهم قبل ریختن برنامه سفر، هوا شناسی را چک کنید.

 معرفی بهترین رستوران‌های انزلی

در این قسمت چند تا از بهترین رستورانٰ‌های انزلی را معرفی می‌کنیم که وقت‌تان صرف گشتن و پیدا کردن رستوران نشود و بتوانید از همین لیست یکی را انتخاب کنید.

رستوران نیلوفر‌آبی انزلی

ورودی این رستوران در خشکی قرار دارد و باید زنگی را بزنید تا قایق برای حمل شما به سمت تالاب بیاید و سوارتان کند و به رستوران که در آن‌سوی تالاب قرار دارد، برساند. این رستوران چشم‌اندازی بی‌نظیر دارد.

منوی دریایی این رستوران طرفداران زیادی دارد و از صید روز تهیه می‌شود.

رستوران قبیله عشق انزلی

رستورانی با طراحی سنتی و با فضای باز که در آن تخت‌های سنتی قدیمی قرار گرفته است. در این رستوران می‌توانید از منوی رستوران، کافی‌شاپ یا سفره‌خانه استفاده کنید و با هر سلیقه‌ایی، غذای مورد نظر خود را سفارش دهید.

رستوران لوتکاچی انزلی

این رستوران تازه تاسیس با فضایی شیک و مدرن، در همین مدت کوتاه از بهترین‌ رستوران‌های انزلی شده‌است. کباب‌ها و جوجه‌ترش‌های این رستوران طرفداران زیادی دارد.

رستوران کوبار انزلی

رستوران کوبار فضای داخلی‌اش با متریال چوب طراحی شده و در گوشه‌ و کنارهای  آن از گلدان‌هایی هم استفاده شده‌است. کیفیت غذای عالی این رستوران و رفتار مودبانه پرسنلش باعث شده تا یکی از بهترین‌های انزلی شود.

اقامتگاه در بندر انزلی

پیدا کردن اقامتگاه های انزلی، یا ویلای ساحلی در شهر توریستی انزلی کار سختی است اما پینورست برای شما این‌کار را راحت کرده. کافی‌ است وارد وب‌سایت پینورست شده و در صفحه اصلی در قسمت جست‌وجو، نام شهر یا کد اقامتگاه را وارد کرده و بعد روی دکمه «جست‌وجو» کنید کلیک کنید. تمامی اقامتگاه‌ها در شهر انزلی به شما نشان داده می‌شود و می‌توانید با استفاده از فیلترهای وب‌سایت پینورست، اقامتگاه مناسبی را پیدا کنید.

چرا پینورست را انتخاب کنیم؟

ما  در هر شهر گلچینی از اقامتگاه‌ها داریم  و همه‌چیز را به صورت تخصصی بازرسی می‌کنیم، با پینورست از اقامت خیال‌تٰان راحت باشد.

ویلاهای ساحلی در بندرانزلی

اجاره ویلا ساحلی در‌انزلی طرفداران زیادی دارد چرا که انزلی ساحل‌های خوب‌ و مجهزی دارد و خیلی‌ها برای شنا کردن یا ریلکس کردن در ساحل‌های انزلی به آن سفر می‌کنند.

یکی از بهترین مناطق برای اجاره ویلای ساحلی در بندر انزلی، دهکده ساحلی است.

دهکده‌ی ساحلی امکانات خوبی مثل زمین ورزشی، رستوران، منطقه شنا مخصوص بانوان و آقایان هم دارد.

ویلاهای ساحلی پینورست تقریبا تمام امکانات را برای اقامتی بی‌نظیر دارند و قیمت‌شان هم متنوع است. می‌توانید وارد وب‌سایت پینورست شده و ویلای ساحلی موردنظرتان را پیدا کنید.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر