سایت شماره یک:

 

میلگرد اردبیل یکی از انواع میلگرد موجود در بازار است که از کیفیت و قیمت مناسبی به نسبت دیگر برندهای برتر بازار برخوردار است. میلگرد اردبیل بر اساس آنالیز A2 و A3 و به صورت آجدار تولید و روانه بازار می گردد. استفاده از این دو گرید برای تولید میلگرد اردبیل نیز باعث شده، کارایی بالای در صنایع مختلف به خصوص ساختمان سازی داشته باشد.  در این مقاله پیرامون عوامل دخیل بر قیمت میلگرد اردبیل و همچنین مواردی که باید به هنگام خرید آن، توجه داشت صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

خصوصیات و ویژگی های میلگرد اردبیل برای شناخت بیشتر

یکی از محصولات تولیدی کارخانه و مجتمع ذوب آهن اردبیل، میلگرد اردبیل است که بر اساس استاندارد روز و با استفاده از تجهیزات بسیار پیشرفته تولید می گردد. میلگرد اردبیل را می توان از نظر وزنی یکی از استانداردترین میلگردهای موجود در بازار دانست چرا که وزن این میلگرد در بیشتر سایزهای آن به بخش بالایی بازه وزنی جدول اشتال نزدیک تر است، در نتیجه اگر به جدول اشتال نگاهی داشته باشید، بر اساس موارد یاد شده در می یابید، میلگرد اردبیل جزو میلگردهای سنگین به حساب می آید. 

15

از دیگر خصوصیات میلگرد که باید در زمان خرید به آن توجه داشت، سایز میلگرد است. این میلگرد دارای سایزبندی 8 الی 32 است که بر اساس دو گرید A2 و A3 تولید می شود. بر این اساس میلگرد اردبیل دارای آج های ساده و جناغی است که همین ویژگی باعث شده در کاربردهایی که نیاز به این دو نوع آج می باشد، این میلگرد به خوبی پاسخ گو باشد.

از دیگر ویژگی های این میلگرد استاندارد تولید آن است. کارخانه ذوب آهن مهیار اردبیل میلگردهای خود را بر اساس استاندارد ملی ISIRI 3132  و استاندارد DIN 2394 آلمان تولید می کند که این استانداردها  توانسته از همه نظر کیفیت محصولات تولیدی را تضمین نماید. 

تا این جا در مورد ویژگی ها و خصوصیات میلگرد اردبیل دانستیم، اما نکته مهم در خرید میلگرد اردبیل، دانست و تشخیص نوع اصلی میلگرد و کیفیت آن است، با ما همراه باشید تا یک به یک این موارد را با هم بررسی کنیم.

بررسی کاربرد میلگرد با توجه به نیاز

ابتدا باید مشخص کنید قرار است از میلگرد برای چه منظوری استفاده کنید. اگر قرار است میلگرد اردبیل برای ساختمان سازی استفاده کنید باید به این نکته توجه کنید که این میلگرد از وزن بیشتری به نسبت دیگر برندها برخوردار است. از این رو علاوه بر این که می توان میلگرد اردبیل را در قیمت های مختلف سازه استفاده کرد، باید به نوع سازه و کاربرد آن نیز دقت داشت تا به انتخاب بهترین نوع و سایز ، کمترین وزن را به سازه وارد کنیم.

16

تشخیص اصالت میلگرد اردبیل با علامت اختصاری

کارشناسان بازار فولاد و آهن معتقدند بهترین راه تشخیص اصالت یک میلگرد، توجه به علامت اختصاری مندرج بر روی میلگرد است. هر نوع میلگرد بر اساس استاندارد و کارخانه تولیدکننده، دارای علامت اختصاری خاص و منحصر به فردی است.  کارخانه ذوب آهن مهیار اردبیل نیز بر روی میلگردهای خود علامت اختصاری خود یعنی MIM-CT را درج می کند.  این علامت به صورت برجسته بر روی بدنه میلگرد قابل رویت است. بر اساس این علامت می توان نام کارخانه، روش تولید و گرید آن را تشخیص داد.

بررسی روزانه قیمت قبل از خرید میلگرد اردبیل 

کارخانه های تولید کننده مقاطع فولادی هر روز قیمت های محصولات خود را بروزرسانی می کنند. چرا که عوامل زیادی بر این بازار تاثیر می گذارند؛ از قیمت ارز و دلار گرفته تا قیمت جهانی میلگرد، شمش و حتی رخدادهای سیاسی و اقتصادی داخلی، هر کدام به نوبه خود می توانند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر بازار فولاد موثر باشند و باعث رشد ناگهانی قیمت میلگرد شوند.

به عنوان مثال نوسانات قیمت میلگرد اردبیل را در بازه اردیبهشت تا مهر 1401 سایز 12 آن را در نمودار زیر خواهید دید که در طی روزها، چگونه قیمت ها تغییر کرده است. 

 

17

 

در نتیجه برای خرید میلگرد ابتدا باید قیمت روز میلگرد در بازار را بررسی نمود تا بر اساس قیمت های موجود، خرید را انجام داد. 

نگهداری و انبار میلگرد

پیش از خرید میلگرد باید مکانی که قرار است در آن میلگرد های خریداری شده را انبار کنید، مشخص گردد. چرا که مکان نگهداری و انبار در کیفیت میلگرد بسیار مهم است. از سویی دیگر با توجه به این که میلگرد ها انواع مختلفی دارند و به صورت شاخه و یا کلاف به فروش می رسند، باید مکان نگهداری را با توجه به نوع میلگرد خریداری شده انتخاب کرد تا با کمترین هزینه، میلگرد را انبار و نگهداری نمود.

انتخاب تامین کننده معتبر  برای خرید

یکی دیگر از مواردی که باید در زمان خرید میلگرد اردبیل به آن توجه ویژه ای داشت، انتخاب مرجعی مناسب برای خرید است. امروزه به دلیل آنلاین شدن بسیاری از  بسترهای خرید، خریداران ترجیح می دهند به صورت غیر حضوری خرید خود را انجام دهند. در بازار آهن نیز این قاعده پابرجاست اما نکته قابل توجه اعتماد به این چنین فروشگاهی است. اما در این بین هستند فروشگاه هایی در داخل و خارج از کشور که با داشتن سابقه طولانی در این زمینه، اعتماد بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده اند که از جمله آن ها می توان به www.ahanmelal.com  در داخل ایران و  Meidisteelsd و Lyscarbonsteel در خارج از ایران اشاره کرد.

این سایت ها علاوه بر ارائه قیمت روز بازار ، امکان خرید غیر حضوری را نیز برای خریداران مهیا کرده است.

تمامی نکات گفته شده به این خاطر بود که بتوان خریدی مطمئن و به صرفه ای را تجربه کنید، برای این کار ابتدا باید دانست که میلگرد اردبیل چه ویژگی ها و مشخصاتی دارد، چطور باید اصالت آن را تشخیص داد و از کجا می توان با بهترین قیمت میلگرد اردبیل را خریداری کرد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر