سایت شماره یک:

مشخصات فنی انواع ساندویچ پانل دقیقاً همان چیزی است که در خرید و انتخاب مشتریان تأثیر می‌گذارد، در واقع افراد در زمان تهیه انواع ساندویچ پانل سعی می‌کنند با بررسی برخی نکات بهترین انتخاب را داشته باشند. به بیان دیگر در زمان طراحی و تولید ساندویچ پانل برخی استاندارد‌ها باید رعایت شوند و برخی دیگر نیز قابل تغییر و چشم پوشی هستند، استاندارد‌های اصلی جز مشخصات فنی هستند و می‌توانند در قیمت نهایی این تجهیزات تاثیر مستقیم داشته باشد. اما سوال اینجاست که آیا مشخصات فنی این سازه‌ها مشابه هستند یا برای هر سازه اصول و استاندارد خاصی در نظر گرفته شده است، برای پاسخ به این سؤالات پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع ساندویچ پانل

در سال‌های اخیر تجهیزات و سازه‌های از پیش ساخته زیادی به دنیای ساخت و ساز وارد شده و همین امر باعث بهبود عملکرد سازندگان از نظر افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌ها شده است. البته این سازه‌ها در مدل‌های متفاوتی طراحی شده‌اند و صاحبان کسب و کار می‌توانند از مدل‌های متفاوت آن برای ساخت سازه‌های متفاوت استفاده نمایند.

به طور کلی ۲ مدل ساندویچ پنل وجود دارد که شامل ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری است و این دو مدل در سازه‌های متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این کلیه ساندویچ پانل‌های موجود در بازار به ۴ شکل کلی مورد استفاده قرار می‌گیرند که شامل ساندویچ پانل دیواری، سقفی، سردخانه‌ای و اتاق تمیز یا کلین روم می‌شوند.

به بیان کلی‌تر از انواع ساندویچ پانل‌ها در مصارف متعددی تحت ۴ مورد عنوان شده استفاده می‌شود، البته گفتنی است که هر یک از موارد مذکور دارای ویژگی و مشخصات فنی متفاوتی هستند که تاثیر زیادی در انتخاب افراد خواهد داشت. در واقع این مشخصات فنی متأثر از متریال، نحوه و روش ساخت است که در کیفیت و عملکرد سازه‌ها تأثیر زیادی خواهد گذاشت.

بررسی مشخصات فنی انواع ساندویچ پانل

با توجه به موارد عنوان شده دریافتد که مشخصات فنی انواع ساندویچ پانل بر اساس برخی استاندارد‌های طراحی و تولید متغیر است، در واقع خریداران این تجهیزات می‌بایست در ابتدا با بررسی این مشخصات سازه مورد نظر خود را انتخاب کند.

البته توجه داشته باشید که این سازه‌ها در یک نوع واحد مثلاً ساندویچ پانل دیواری ممکن است دارای مشخصات فنی متفاوتی باشد که دلیل آن نیز استفاده از متریال نامرغوب است. به طور کلی برای پیشگیری از هر گونه سوء استفاده پیشنهاد می‌کنیم حتماً سازه‌های مورد نظر خود را از کمپانی‌های حرفه‌ای و سازندگان برتر خریداری کنید. به طور کلی مشخصات فنی انواع ساندویچ پانل در موارد به شرح زیر است:

جنس ورق‌های فلزی

  • آلوزینک (برای ساخت این ورق از ترکیب آلومینیوم و روی استفاده می‌شود)
  • آلومینیوم
  • گالوانیزه

معمولاً هر سه ورق دارای ضخامتی بین 0.5 تا 0.7 هستند، عرض 1.08 در تمامی ورق‌ها ثابت و دول آن بنا به خواست مشتری بین ۲ تا ۱۲ متر خواهد بود.

رنگ ورق‌ها

استفاده از دستگاه‌های پیشرفته سبب شده که این سازه‌ها با رنگ‌بندی متفاوت به بازار عرضه شوند، در تمامی مدل‌ها تنوع رنگ یکسان و به صورت کوره‌ای است. برای پوشش دهی ورق‌ها از مدل‌های متفاوت زیر استفاده می‌شود:

  • دورو ورق
  • دورو کاغذ
  • دورو نایلون
  • یک رو نایلون
  • دو رو فویل و فوم
  • یک رو فویل یک رو ورق
  • یک رو کاغذی یک رو ورق

فوم میانی

یکی از مشخصات فنی انواع ساندویچ پانل نوع فومی است که در آن استفاده می‌شود و معمولاً به سه مورد فوم پلی اورتان (یورتان)، پلی استایرن و پشم سنگ تقسیم می‌شود. هر یک از این فوم‌ها عایق مقاوم در برابر هوا، باد، صدا، حریق، نفوذ حشرات و باکتری و... هستند و این خاصیت به دلیل داشتن دانسیته ۴۰ به بالا است.

مشخصات فنی ساندویچ پانل دیواری

در طراحی این تجهیزات عرض سازه به صورت ثابت 1.15 متر است اما طول آن با توجه به نیاز مشتریان از ۲ تا ۱۲ متر به صورت متغیر خواهد بود.

2

 همچنین ضخامت این تجهیزات از ۴ تا ۸ سانتی‌متر در نظر گرفته شده که البته این مقدار در کاربرد‌های مختلف، متفاوت هستند.

مشخصات فنی ساندویچ پانل سقفی

شاید مهم‌ترین بخش مشخصات فنی انواع ساندویچ پانل سقفی مربوط به ظاهر ذوزنقه یا سفالی آن باشد که به خواست مشتریان قابل تغییر است البته در مدل‌های ذوزنقه‌ای عرض سازه به طور ثابت 1.08 و طول آن بر اساس نیاز مشتریان از ۱ تا ۱۲ متر قابل تغیر خواهد بود، این در حالی است که ساندویچ پانل سقفی مدل سفالی از ابعاد عرضی 1.09 و طول ۷ متر برخوردار است.

مشخصات فنی ساندویچ پانل اتاق تمیز

این مورد نیز شباهت زیادی به مدل‌های فوق دارد با این تفاوت که در انواع ساندویچ پانل اتاق تمیز همه چیز ایزوله شده هستند.

مشخصات فنی ساندویچ پانل سردخانه‌ای

مشخصات فنی انواع ساندویچ پانلی که در طراحی و ساخت سردخانه‌ها استفاده می‌شود مشابه مدل‌های سقفی و دیواری است با تفاوت این که در این مدل ضخامت دیوار‌ها قابل افزایش و بین ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متر است. این سازه‌ها مقاومت بالایی در برابر نفوذ هر چیز، حریق، باد و باران، آب و.... دارد و به دلیل تحمل فشار زیاد در زمان مونتاژ از چسبندگی فوم به ورق بالایی برخوردار است.

نتیجه‌گیری

با توجه به مشخصات فنی انواع ساندویچ پانل انتخاب هر مدل به سادگی امکا‌پذیر است، در واقع این اطلاعات می‌تواند نقش مهمی در انتخاب شما داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به مجموعه بزرگ دنیای ماموت اطلاعات جامع و کامل تری از آن را دریافت نمایید

تگ های مرتبط

ارسال نظر