سایت شماره یک:

 

چکیده : در این نوشته اصول و نکات طراحی ویلای یک طبقه مدرن و ساده را برای شما عنوان کرده ایم. ویلاهای همکف برای بسیاری از افراد دارای محبوبیت زیادی است چون مزایای بیشتری نسبت به ویلای دئبلکس و سه طبقه دارد.

 

هر آنچه باید در مورد طراحی ویلای یک طبقه مدرن با نکات کاربردی آن برای شما در این نوشته آورده ایم. امروزه طراحی یک ویلای یک طبقه و همکف بسیار محبوب شده است و در طول زمان راه حلی راحت و قابل زندگی تلقی می شود. بهتر است ویلای یک طبقه یا دو طبقه را انتخاب کنید؟ این دو روش کاملاً متفاوت برای زندگی در یک خانه هستند.

هنگام برنامه ریزی یک خانه، باید عوامل مختلفی مانند زیبایی، عملکرد چیدمان اتاق، نیازهای فردی و خانوادگی را در نظر بگیرید. پس از این ملاحظات، تعیین پیکربندی صحیح ویلا و ساخت آن در یک یا دو سطح آسان تر خواهد بود. مطمئناً ویلای یک طبقه خانه ای است که کیفیت زندگی بهتری را فراهم می کند. زمانی که یک قطعه زمین بزرگ دارید یا زمانی که به حریم خصوصی بیشتری نیاز دارید، انتخاب بهتری است.

طراحی ویلا های تک طبقه به طور کلی برای مناظر روستایی مناسب است، به خصوص به دلیل فضای محدود موجود در شهرها. هنگامی که فضای کافی در دسترس دارید، مطمئناً یک ویلای یک طبقه راحت ترین راه حل است. دیگر نیازی به پله ها و آن همه سازه ای که فضا را اشغال می کند و برای کودکان و سالمندان ناراحت کننده است، نیست. علاوه بر این، ویلای یک طبقه ارتباط بیشتر بین اعضای خانواده را تشویق می کند.

 

طراحی ویلای یک طبقه به راحتی بستگی دارد

به طور کلی، هنگام طراحی ساختمان، ترکیب الزامات زیبایی شناختی با جنبه های کاربردی هرگز آسان نیست. طراحی به معنای برآورده کردن انتظارات کارفرما با رعایت مقررات، ابزار شهرسازی و قوانین ساختمان خوب است.

نمونه طراحی ویلای یک طبقه 130 متر مربع

طراحی ویلای یک طبقه مدرن و ساده

با فرض اینکه ما تمام پارامترهای طراحی را تعریف کرده ایم، اجازه دهید شروع به تعریف اتاق های پروژه خود برای یک ویلای یک طبقه کنیم.

بیایید تصور کنیم که می‌توانیم از حدود 130 متر مربع مساحت استفاده کنیم که برای یک خانواده 4 نفره مفید است.

به عنوان نقطه شروع، اجازه دهید به تعریف یک فضای مرکزی که قبل از آن یک ایوان کوتاه باشد، ادامه دهیم. ایوان به ورودی منتهی می شود که به قسمت نشیمن واحد مسکونی ما منتهی می شود.

ما این فضا را به‌عنوان نوعی حجم «تقارن» جهت‌یافته با یک جبهه منحنی با یک پنجره جنوب شرقی مدل‌سازی کرده‌ایم. از نظر بیرونی، با سطحی که با دیوارهای سنگی پوشش داده شده است، در یک اثر متضاد دلپذیر با دو ساختمان مجاور و به سادگی گچ کاری شده متمایز می شود. این بدنه مرکزی تقریباً 47 متر مربع، که با ارتفاع داخلی 3.20 متر مشخص می شود، مشرف به بقیه ساختمان با ارتفاع داخلی 2.70 متر است.

هسته پذیرایی ویلا یک حیاط کوچک و سبز (پاسیو) به مساحت تنها 6 متر مربع است که با شیشه محصور شده است.

پاسیو نه تنها به بهبود هوا و نور محیط داخلی کمک می کند، بلکه منظره ای دلپذیر از محیط طبیعی اطراف فراهم می کند.

از نظر عملکردی، ورودی خانه را از اتاق نشیمن واقعی جدا می کند، مانند نوعی فیلتر که به شما امکان می دهد کل محیط را از طریق شفافیت آن درک کنید.

اتاق نشیمن با عناصر مدرن و معاصر، همراه با مبلمان کلاسیک تر (شومینه تراورتن دومین نقطه کانونی این اتاق است)، در تضاد سبکی محتاطانه مبله شده است.

در سمت چپ ورودی/اتاق نشیمن، قسمت آشپزخانه قرار دارد. آشپزخانه که تقریباً 12 متر مربع است، از طریق یک دهانه بزرگ 2 متری با یک در کشویی دوتایی به اتاق نشیمن متصل می شود. دومی را می توان با توجه به نیاز گاه به گاه برای ایجاد نوعی فضای باز با اتاق نشیمن باز یا بسته کرد.

گاراژ، در قسمت شمالی خانه، پشت آشپزخانه قرار دارد. دارای ورودی بزرگی است که در نمای اصلی خانه قرار دارد و با استفاده راحت از یک رمپ با شیب ملایم قابل دسترسی است. دسترسی به گاراژ از ورودی خانه از طریق درب در موقعیتی جداگانه امکان پذیر است.

در طرف دیگر فضای نشیمن، منطقه شبانه خانه با حمام وجود دارد.

طراحی ویلای یک طبقه مدرن و ساده

سه اتاق خواب بزرگ به شرح زیر چیده شده اند:

  • یک اتاق خواب دو نفره با کمد دیواری رو به جنوب شرقی،
  • دو اتاق خواب یک نفره رو به غرب، قابل دسترسی از طریق یک راهرو که دسترسی از قسمت نشیمن را فیلتر می کند. در انتهای راهرو یک اتاق ابزار وجود دارد.

دو حمام راحت مجاور به گونه ای چیده شده اند که یکی برای استفاده انحصاری اتاق خواب دو نفره و دیگری با دسترسی از راهرو است.

این پروژه با چیدمان خارجی متشکل از دیوارهای کم ارتفاع برای نرده، بافت دیواری مشابه بدنه اصلی خانه و بوته هایی از اسانس های معطر تکمیل می شود.

در نهایت، یک استخر شنا در کنار پنجره اتاق نشیمن قرار داده شده است. استخر بزرگ که دیوار منحنی اتاق نشیمن را دنبال می کند، بازی پیشنهادی از بازتاب ها و ارجاعات نور و سایه را بین نمای سنگی و خود استخر ایجاد می کند.

ایده های برای طراحی داخلی ویلای یک طبقه

چیزهای زیادی وجود دارد که هنگام ساخت ویلا باید به آنها فکر کنید، از جمله طراحی، چیدمان، ساختار، فضای داخلی و هزاران چیز دیگر. حتی اگر یک معمار و طراح را برای ساخت و ساز استخدام کنید، باز هم باید نیازهای خود را به آنها بگویید تا بتوانند دقیقاً همان چیزی را که شما می خواهید ایجاد و بسازند.

و یکی از آن چیزهای مهم، طراحی ویلا نیز هست. این یکی از مراحل اولیه است که باید در نظر گرفته شود. طراحی مناسب خانه، نمای بیرونی ملک شما را ارتقاء می بخشد و در عین حال جذابیت محدود را افزایش می دهد. امروزه یکی از برترین طرح های خانه طراحی خانه به سبک تک طبقه است!

بسیاری از صاحبان ویلا، طراحی ویلای های یک طبقه را به دو طبقه یا چند طبقه ترجیح می دهند. حتی اگر یک طرح یک طبقه باشد، طیف گسترده ای از گزینه ها در سبک طراحی را خواهید داشت. بنابراین چه به دنبال طراحی ویلای مدرن باشید، چه به سبک سنتی و چه به سبک کلبه ای، طراحی ویلا هایی مانند یک طبقه به راحتی می تواند رویاهای شما را برآورده کند.

بنابراین اگر قصد دارید خانه جدیدی بسازید یا فقط می خواهید خانه فعلی خود را بازسازی کنید، به خواندن ادامه دهید.

امروز در این نوشته قصد داریم در مورد طراحی ویلا های تک طبقه به شما بگوییم. از مزایای زندگی در ویلای تک طبقه گرفته تا مواردی که در طراحی یک طبقه باید در نظر گرفته شود، همه چیز را گنجانده ایم.

این روزها ویلا های یک طبقه بسیار محبوب هستند. شما به معنای واقعی کلمه می توانید این ویلا ها را در همه جا ببینید، از تابلوهای فید اینستاگرام گرفته تا حتی در محله خود.

پس دلیل محبوبیت ویلای همکف چیست؟

پلان ویلا های یک طبقه ساده هستند و تقریباً همه ویژگی ها و عملکردهایی را دارند که می توانید در انواع دیگر خانه ها پیدا کنید. جدای از این، این نوع از ویلا های به سبک معماری در آب و هوای گرم و بادخیز به خوبی کار می کنند.

جدای از این موارد، مزایای بسیاری دیگر در طراحی ویلا به سبک تک طبقه وجود دارد. ببینیم آن ها چیست؟

مزایای طراحی ویلای تک طبقه

نگهداری آسان تر

طراحی ویلا های تک طبقه بسیار راحت تر نگهداری می شوند. این بدان معنی است که شما باید کمتر تمیز کنید، کارهای خانه کمتری انجام دهید، و نگهداری کلی (چه داخلی و چه خارجی) کم است.

سهولت تحرک

این نوع پلان های ویلا همه چیز را در یک سطح دارند. از دکوراسیون اتاق خواب گرفته تا آشپزخانه و حمام، و قسمت های خشکشویی، همه چیز در طبقه همکف خواهد بود. این بدان معناست که بر خلاف خانه‌های دو طبقه که مجبورید چندین بار در روز برای بالا و پایین رفتن از پله‌ها استفاده کنید، می‌توانید به راحتی به هر فضایی بروید.

ایده آل برای تمام سنین

طراحی ویلا به سبک تک طبقه برای خانواده هایی با کودکان نوپا، اعضای مسن یا معلول ایده آل است. سالمندان عموما از ویلچر استفاده می کنند و رفتن به سطوح بالاتر ویلا برای آنها بسیار سخت خواهد بود. ارتفاع طبقه همکف از حوادث جلوگیری می کند. به همین دلیل امن تر است.

هزینه های کلی پایین تر

طراحی ویلا یک طبقه از نظر هزینه ساخت و نگهداری بسیار مقرون به صرفه تر از یک ویلا دو طبقه است. از قبوض آب و برق، قبض برق گرفته تا هزینه لوازم خانگی و مبلمان در خانه های یک طبقه در مقایسه با خانه های متعدد کمتر است.

جمع بندی: طراحی ویلای یک طبقه

در این نوشته نکاتی در مورد طراحی ویلای یک طبقه و همکف را بیان نمودیم . برای سفارش طراحی انواع ویلا می توانید با آتلیه معماری مسعودیان تماس بگیرید. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به سایت آتلیه معماری مسعودیان مراجعه کنید.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر