سایت شماره یک:

 

 

طراحی سایت یکی از موضوعاتی است که به تخصص و مهارت نیاز دارد و افرادی که این کار را انجام می‌دهند، باید اطلاعات زیادی داشته باشند. در حال حاضر که حدود 99 درصد از کسب و کارها به سمت اینترنتی شدن و داشتن سایت پیش می‌روند، شاید استفاده از کدنویسی برای تمامی سایت‌ها سخت و زمان بر باشد. این موضوع باعث شد تا پلتفرم‌های نیمه آماده مانند وردپرس به وجود بیایند تا کار را برای طراحان سایت راحت‌تر کنند.

طراحی سایت با وردپرس طرافداران زیادی دارد و این روزها آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در مشهد این خدمات را به خوبی ارائه داده و سایت وردپرسی باکیفیتی را به شما تحویل خواهند داد. در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با تعدادی از افزونه‌های مهم و ضروری در طراحی سایت آشنا نماییم.

 

افزونه rank math

به عنوان اولین پلاگینی که هنگام طراحی سایت وردپرسی در مشهد باید آن را داشته باشید، می‌توانیم به رنگ مث اشاره کنیم. این افزونه سایت شما را برای انجام پروژه سئو آماده می‌کند. زمانی که رنک مث را روی سایت خود نصب می‌کنید، قابلیت‌های مختلفی به سایت اضافه خواهد شد که در بهبود روند سئو سایت موثر واقع می‌شوند.

تعدادی از این قابلیت‌ها به صورت پیش فرض، با نصب این افزونه اجرا می‌شوند و تعدادی از آن‌ها را باید به صورت دستی تنظیم کرده و وارد کنید. برای مثال تنها کافی است وارد بخش نقشه سایت یا sitemap شوید و آن را فعال نمایید تا نقشه سایت بی‌نقصی را برای شما بسازد. این تنها نمونه کوچکی از خدمات این افزونه می‎باشد.

افزونه woocommerce

زمانی که برای طراحی سایت در مشهد اقدام می‌کنید، باید موضوع سایت خود را اعلام نمایید. اگر هدف شما داشتن سایت فروشگاهی است، افزونه ووکامرس بهترین گزینه برای ساخت یک فروشگاه مجازی بی‌نقص است.

این افزونه این قابلیت را برای شما به وجود خواهد آورد که هر تعداد محصولی که بخواهید را با ویژگی‌های متفاوت و قیمت دلخواه منتشر نمایید. در کنار آن شما هر قابلیتی که از یک افزونه فروشگاهی بخواهید را می‌توانید در ووکامرس پیدا کنید.

افزونه W3 Total Cache

سرعت بارگذاری سایت یکی از موضوعات مهمی است که باعث جذب بیشتر کاربران خواهد شد. قطعا زمانی که کاربر وارد یک سایت شود و زمان زیادی طول بکشد تا سایت باز شود، منتظر نمانده و از آن خارج می‌شود. یکی از راه‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن سرعت بارگذاری سایت را افزایش دهید، پاک کردن کش سایت است.

افزونه W3 Total Cache یکی از بهترین افزونه‌هایی است که کش سایت را پاک خواهد کرد و به سرعت سایت کمک خواهد کرد. البته این پلاگین قابلیت‌های دیگری مانند پشتیبانی از CDN، حذف کامل از دیتابیس، حذف کش مرورگر و ... را نیز دارد.

افزونه WP Smush

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر سایتی، عکس‌های آن سایت است. هیچ فردی از سایتی که هیچ عکسی ندارد، خوشش نخواهد آمد. زمانی که تصمیم دارید متن نسبتا طولانی را در سایت بارگذاری نمایید، با بارگذاری تعدادی عکس در میان متن، می‌توانید از خسته شدن کاربر جلوگری نمایید.

افزونه اسموش

حالا موضوع مهمی که وجود دارد این است که عکس‌ها حجم نسبتا زیادی را اشغال می‌کنند و اگر تصمیم داشته باشید از عکس‌های باکیفیت استفاده کنید، این حجم افزایش پیدا خواهد کرد. زمانی که این مشکل پیش بیاید، سرعت بارگذاری سایت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

برای اینکه بتوانید فضای اشغالی توسط عکس‌ها را کاهش دهید، می‌توانید از WP Smush استفاده کنید. این افزونه بدون اینکه کیفیت عکس را کاهش دهد، آن را فشرده کرده و بهینه سازی می‌نماید تا فضای کمتری از هاست را اشغال نمایند.

پلاگین WP Smush از روش‌های به روز و پیشرفته‌ای استفاده می‌کند تا بتواند از تمامی عکس‌ها با فرت‌های مختلفJPEG ،GIF و PNG پشتیبانی کرده و حجم آن‌ها را کم کند.

افزونه backup free

شما به عنوان صاحب یک سایت و کسب و کار مجازی، باید نگران امنیت سایت خود باشید. این موضوع دقیقا مانند زدن قفل به مغازی فیزیکی می‌باشد. در اینترنت نیز ممکن است افراد سودجو قصد داشته باشند از سایت شما سوء استفاده کنند و یا آن را با روش‌های مختلف از کار بیندازند.

علاوه بر اینکه باید قبل از این اتفاق، نکاتی را برای جلوگری از آن رعایت نمایید، بهتر است به فکر بعد نیز باشید. بهتر است با استفاده از افزونه backup free همیشه یک بک آپ آنلاین از سایت داشته باشید تا در صورت چنین مشکلاتی، نگران از بین رفتن کلی سایت نباشید.

داشتن بک آپ فقط برای این شرایط استفاده نمی‌شود. گاهی اوقات ممکن است در حال انجام تغییراتی در سایت باشید و با انجام خطایی، مشکل بزرگی را ایجاد کنید. در این شرایط نیز داشتن بک آپ به شما کمک می‌کند تا خطای خود را جبران نمایید.

افزونه Wordfence

همانطور که گفتیم موضوعات امنیتی چیزی نیست که بخواهید آن را دست کم بگیرید. برای اینکه بخواهید امنیت سایت خود را افزایش دهید، می‌توانید پلاگین Wordfence را نصب نمایید.

همانطور که نصب دزدگیر به شما کمک می‌کند تا ورود افراد متفرقه به فروشگاه خود را متوجه شوید و از آن جلوگیری نمایید، Wordfence نیز اتفاقات مشکوکی که در سایت شما اتفاق می‌افتد را گزارش خواهد داد.

امنیت ورود، نظارت بر ترافیک آنلاین سایت، حفاظت فایروال، بلاک ای پی‌های مشکوک، اسکن بدافزار، خطای 404، اطلاعات ورود و خروج کاربران و ... از جمله کاربردهای این افزونه می‌باشند.

گوتنبرگ

افزونه Gutenberg

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوایی است که به عنوان نرم افزار متن باز شناخته می‌شود. این به معنای سفارشی سازی آن به صورت دلخواه است. از طرف دیگر این نرم افزار افزونه‌های مختلفی را ارائه کرده تا کاربران بتوانند با دست باز هر تغییری که بخواهند را به وجود آورند.

یکی از بخش‌های مهم در هر سایتی، بخش مدیریت محتوا و متن سایت است. افزونه‌ها و پلاگین‌های مختلفی وجود دارند که امکان ساخت ظواهر مختلفی را برای نوشته‌های شما فراهم می‌آورند. پلاگین Gutenberg شناخته شده‌ترین افزونه در این زمینه است که تعداد زیادی از طراحان سایت از آن استفاده می‌کنند.

البته افرادی وجود دارند که با نوشتن Shortcode‌های مختلف، می‌توانند این تغییرات را در محتواها به وجود آورند ولی استفاده از پلاگین Gutenberg بسیار راحت‌تر است و تعداد بیشتری از افراد می‌توانند از آن استفاده نمایند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر