انتخاب لباس مناسب، اصول خاص خود را دارد و بانوان بیشتر از این که در کمال آرامش به این اصول دقت کنند، خود را در بین انبوهی از مدل‌ها و طرح‌ها سردرگم می‌سازند. برای انتخاب یک لباس مجلسی باکیفیت باید قبل از هر چیزی چند فاکتور مهم را برای خود تعریف کنید. به این ترتیب به راحتی می‌توانید زیباترین لباس را از آن خود کنید.

سایت شماره یک:

 

انتخاب یک لباس مناسب برای مهمانی و مجالس، همواره دغدغه اصلی بسیاری از خانم‌هاست. قطعا هر خانمی دوست دارد در مجالس مختلف مانند ستاره‌ای بدرخشد و زیبایی خیره‌کننده‌ای داشته‌باشد. لباس یکی از فاکتورهای مهم در رسیدن به این زیبایی و حس اعتمادبه‌نفس بانوان است. این در حالی است که اکثر خانم‌ها هنگام انتخاب لباس مجلسی با تردید و سردرگمی همراه می‌شوند‌. البته طبیعی است؛ چون انتخاب لباس مناسب، اصول خاص خود را دارد و بانوان بیشتر از این که در کمال آرامش به این اصول دقت کنند، خود را در بین انبوهی از مدل‌ها و طرح‌ها سردرگم می‌سازند. برای انتخاب یک لباس مجلسی باکیفیت باید قبل از هر چیزی چند فاکتور مهم را برای خود تعریف کنید. به این ترتیب به راحتی می‌توانید زیباترین لباس را از آن خود کنید.

اهمیت انتخاب درست لباس مجلسی

احتمالا تا کنون برایتان پیش آمده است که هزینه زیادی برای خرید یک لباس مهمانی بسیار زیبا پرداخت کرده‌ باشید؛ اما پس از آن از خرید خود پشیمان شده‌ باشید. در این بین ممکن است نظرات مختلف چند نفری هم بر روی شما تأثیر منفی گذاشته و حتی برای همیشه از لباسی که خرید کرده‌اید، پشیمان شوید. هر چند همیشه نظر و سلیقه شخصی شما در پوششتان اهمیت دارد و انتظار می‌رود که نظر دیگران مانع توجه به سلایق و علایق شما نشود، اما به هر حال گاهی برخی از نظرات در مورد فرم اندام و مدل لباس پوشیدتان واقعا درست است و نمی‌توان نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت بود. به عنوان مثال: ممکن است بارها شنیده‌ باشید که این لباس با چنین رنگ روشنی، اندام شما را چاق‌تر از آنچه هستید نشان می‌دهد، یا مثلا کاش لباس بلندتری انتخاب می‌کردید تا کوتاهی قدتان جلوه چندانی نداشته‌ باشد. به هر حال ممکن است حرف‌ها و نظرات بسیاری از این قبیل از اطرافیان خود بشنوید که اعتمادبه‌نفستان را از بین می‌برد.

فراموش نکنید یک لباس مجلسی تنها زمانی زیبا به نظر می‌رسد که شما با چهره‌ای شاداب و اعتمادبه‌نفس کامل، آن را به تن کنید. قطعا حالت درونی شما تأثیر بسیاری در زیبایی شما دارد. رسیدن به این حالت درونی زیبا و اعتمادبه‌نفس، چندان هم کار سختی نیست. تنها کافی است قبل از خرید لباس مهمانی، معیارهای خود را در انتخاب یک لباس مشخص کنید. دقت کنید وقتی نظر دیگران راجع به لباس شما برایتان اهمیت دارد که خود شما نیز با احساس تردید آن را انتخاب و خرید کرده‌ باشید. اگر به فاکتورها و معیارهای انتخاب لباس مهمانی توجه کنید، خرید چنین لباسی برایتان سرگرم‌کننده و لذت‌بخش خواهد بود. درواقع قبل از خرید، باید بدانید دقیقا به دنبال چه لباسی هستید. وقتی از لباس مهمانی صحبت می‌کنیم، منظور لباس برای یک مجلس رسمی و مهم است؛ بنابراین پوشیدن هر لباسی به عنوان لباس مهمانی پذیرفته نیست. انتخاب لباس مناسب ارزش و احترام خاصی برایتان به ارمغان می‌آورد.

راهنمای انتخاب لباس مجلسی مناسب

  • به فرم بدنتان توجه کنیدقبل از هر چیزی باید فرم بدن خود را بشناسید. در یک حالت کلی اندام‌ افراد به چند شکل مختلف تحت عنوان اندام سیبی شکل، اندام گلابی شکل، اندام ساعت شنی، اندام مستطیلی و اندام توت فرنگی یا مثلث برعکس تقسیم می‌شود. در اندام سیبی شکل، بالاتنه شامل شانه، سینه و غیره از پایین تنه یعنی باسن و پا، حجیم‌تر و بزرگ‌تر است. در اندام گلابی‌شکل، برعکس فرم قبلی، نیم تنه پایین یعنی باسن و پا از نیم تنه بالا بزرگ‌تر است. اندام‌های مستطیلی انحنای زیادی ندارند‌. در این اندام‌ها فرم اصلی بدن باریک بوده و سرشانه‌ها، کمر و باسن در یک‌ راستا قرار دارند. در اندام‌های توت فرنگی، سرشانه‌ها پهن‌تر از سایر قسمت‌های بدن هستند و اما در اندام ساعت شنی، که محبوب‌ترین اندام‌ خانم‌ها است، نیمه بالا و پایین بدن، کاملا در تناسب یکدیگر بوده و با کمر باریکی از یکدیگر جدا می‌شوند.

با توجه به این که شما در کدام یک از دسته‌بندی‌های بالا قرار دارید، می‌توانید به انتخاب مناسبی در خرید لباس مجلسی برسید.‌ به عنوان مثال یک لباس ماکسی بلند، برای اندام سیبی یا گلابی مناسب نیست.

  • به سایز خود دقت کنیدبعد از تعیین نوع اندام، به سایز لباس می‌رسیم. با توجه به این که خانم‌ها فرم اندامشان با یکدیگر فرق دارد، نمی‌توان سایز استانداردی برای همه خانم‌ها تعریف کرد. سایزبندی‌های موجود نیز تقریبی هستند. با این حال اگر به همان سایز تقریبی توجه کنید، می‌توانید لباسی نزدیک به سایز خود را پیدا کنید.‌ نکته مهم توجه به جدول سایزبندی هر لباس است. اگر سایز خودتان را دقیق اندازه بگیرید و با دقت مناسب با جدول سایزبندی مطابقت دهید؛ می‌توانید سایز فیت خودتان را پیدا کنید. ناگفته نماند تنها فروشگاه‌های معتبری که لباس مهمانی و مجلسی را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند، علاوه بر سایز کلی، اندازه دقیق هر بخش از لباس که همان جدول سایزبندی نام دارد را نیز عرضه می‌کنند. در این شرایط انتخاب سایز لباس مهمانی انتخاب دقیق‌تری خواهد بود.

بهترین مدل لباس مجلسی ماهپار

  • لباس زنانه برند بخریدلباس‌های برند، همواره از محبوبیت بیشتری در بین افراد برخوردارند. لباس مجلسی نیز از این قاعده مستثنا نیست. شما می‌توانید بر اساس بودجه‌ای که در اختیار دارید، انواع برندهای داخلی و خارجی را برای خرید لباس مهمانی انتخاب کنید. به این نکته مهم دقت داشته‌ باشید، همیشه داشتن یک لباس ساده مارک‌دار، بسیار جذاب‌تر، شیک‌تر و خاص‌تر از یک لباس ترند است. خرید لباس ترند همیشه هم بد نیست؛ اما این بدان معنی نیست که ترندترین لباس‌ها همیشه جذاب خواهند بود. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که بیش از یک بار از لباسی استفاده می‌کنید و تکراری‌ بودن آن ملاک مهمی برایتان نیست، می‌توانید یک لباس مهمانی ساده از برند دلخواه خود تهیه کنید، چون لباس‌های ترند به همان سرعتی که مد می‌شوند، به همان سرعت نیز از مد می‌افتند.
  • مدل‌های مختلف لباس مجلسی را در نظر بگیریددر خرید لباس مهمانی، می‌توانید از مدل‌های مختلف پیراهن زنانه دیدن کرده و فرم آن‌ها را بررسی کنید. در انتخاب لباس مهمانی باید به‌ استایل مناسب فصل نیز توجه کنید. برای استایل تابستانی، می‌توانید از پیراهن‌های نازک‌تر و خنک و پیراهن‌های ماکسی استفاده کنید. پیراهن‌های ماکسی برای استایل تابستانی و مهمانی رسمی در انواع مدل‌های پشت باز، یقه هفت، بندی، دکلته ساده یا دکلته با حلقه، چاک بغل پا و غیره وجود دارند. برای لباس مجلسی استایل پاییزی و زمستانه نیز، می‌توانید از انواع گپ‌های بلند یا پیراهن‌های پوشیده‌ استفاده کنید.

  • بهترین پارچه را انتخاب کنیدعلاوه بر این که مدل لباس مهمانی، تأثیر زیادی در زیبایی شما دارد، نوع پارچه لباس و کیفیت آن نیز تأثیر بسیار چشمگیری در استایل شما دارد. برخی از پارچه‌ها تن خور خوبی ندارند و به اصطلاح روی بدن نمی‌نشینند.‌ اگر می‌خواهید لباسی انتخاب کنید که کاملا اندامی باشد، بهتر است لباسی با پارچه چسبان مانند کرپ مازراتی یا کرپ حریر را برای خود در نظر بگیرید. پارچه‌هایی مانند ساتن آمریکایی که حالت خشکی دارند، روی بدن نمی‌نشینند و بیشتر برای لباس‌های پف‌دار مناسب هستند‌. آن دسته از خانم‌های ریز اندامی که دوست دارند اندامشان را کمی پرتر جلوه دهند، می‌توانند چنین لباس‌هایی با پارچه‌های پفی انتخاب کنند. در مقابل انتخاب یک لباس مجلسی با پارچه لخت که روی بدن می‌نشیند، برای خانم‌های درشت اندام مناسب‌تر است، چون این پارچه‌ها اندام را کشیده‌تر و لاغرتر نشان می‌دهند.

  • لباس مجلسی باکیفیت انتخاب کنیدتوجه به کیفیت لباس با برند بودن و مدل آن کاملا متفاوت است. حتی اگر بهترین مدل لباس مهمانی کیفیت مناسبی نداشته‌ باشد، زیبایی آن اصلا به چشم نمی‌آید. کیفیت یک لباس مناسب را می‌توان با توجه به دوخت، تن خور لباس، کیفیت تزئینات، اکسسوری و خرج کار آن و مواردی از این دست تعیین کرد.

  • لباس مهمانی را متناسب با رنگ پوست انتخاب کنیددر یک حالت کلی پوست افراد به دو دسته تیره و روشن تقسیم می‌شود. افرادی که پوست تیره‌ای دارند، بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنند‌. لباس تیره، جلوه بدی به چهره افراد تیره پوست می‌دهد. در مقابل افرادی که پوست روشنی دارند، با پوشیدن لباس‌های تیره جذاب‌تر به نظر می‌رسند. پوشیدن لباس‌های روشن، چهره این افراد را بی‌حال و رنجور نشان می‌دهد. اگر رنگ پوست شما متوسط است، می‌توانید برای جذابیت بیشتر چهره خود، با انتخاب رنگ مناسب پوستتان را گرم‌تر نشان دهید. برای این منظور می‌توانید از رنگ‌هایی مانند طلایی، سبز جنگلی، آبی و رنگ‌هایی از این دست استفاده کنید.‌ اگر پوست شما زیتونی است، باید به شما تبریک بگوییم، چون دست شما در انتخاب رنگ لباس مجلسی باز است.

  • رنگ لباس مجلسی را متناسب با تم مراسم انتخاب کنیدبرای انتخاب رنگ لباس، باید موضوع مهمانی یا مجلس را مورد توجه قرار دهید. به عنوان مثال: پوشیدن یک لباس مجلسی سفید در مجلس عروسی، جلوه خوشایندی ندارد؛ اما پوشیدن لباس‌های شاد مانعی نداشته و جذابیت خاصی به شما می‌بخشد.

  • از یک فروشگاه اینترنتی باسابقه خریدتان را انجام دهیدشما می‌توانید به جای ساعت‌ها پاساژگردی و بازارگردی و تحمل خستگی رفت‌وآمد، به سراغ فروشگاه‌های اینترنتی خرید لباس بگردید. با خرید آنلاین می‌توانید در وقت، انرژی و هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید. در این راستا پیدا کردن یک فروشگاه اینترنتی معتبر و باسابقه، اهمیت بسیاری دارد. احتمالا با اهمیت خرید از فروشگاه معتبر آشنا هستید. همان‌طور که می‌دانید، لباس‌های مجلسی به دلیل ظرافت و کیفیتی که دارند، از قیمت بالایی برخوردار هستند. حال تصور کنید هزینه بالایی بابت یک لباس مجلسی پرداخت کنید، اما از خرید خود رضایت نداشته‌ باشید.‌ در حالی که با خرید از یک فروشگاه اینترنتی باسابقه حداقل از کیفیت لباس و خدمات پس از فروش آن اطمینان خواهید داشت.‌

چند نکته مهم در خصوص خرید لباس مجلسی

طبیعتا استایل مجلسی شما زمانی کامل می‌شود که همراه با لباس مهمانی، از کیف و کفش مناسب، زیورآلات و اکسسوری‌های مناسب استفاده کنید. اگر فکر می‌کنید کیف و کفش مناسبی در کمد خود دارید، لازم نیست حتما به همراه خرید لباس مهمانی به خرید کیف و کفش نیز بپردازید. شما می‌توانید لباسی انتخاب کنید که با کیف و کفش‌هایتان ست شده و هارمونی جذابی به استایل شما می‌بخشد. هرچه لباس ساده‌تری انتخاب کنید، استایل جذاب‌تری خواهید داشت. در مقابل می‌توانید سادگی لباس را با اکسسوری‌های زیبا تکمیل کنید.‌ به همان اندازه که رعایت سادگی در لباس اهمیت دارد، رعایت تنوع و رنگ مناسب برای اکسسوری نیز حائز اهمیت است. سعی کنید در خرید این لوازم کمی خلاقیت به خرج دهید. در کنار تمام این موارد به آرایش و مدل موهای خود نیز اهمیت دهید.

اگر لباس مجلسی شما از نوع لباس‌های کار شده مانند لباس سنگ‌ دوزی شده و مانند آن است، بهتر است که مدل موی بسته را برای خود انتخاب کنید؛ چون موی باز به قسمت‌های کار شده لباستان گیر کرده و استایلتان را به هم می‌زند. در مقابل مدل موی باز برای لباس‌های ساده به خصوص پیراهن ماکسی پشت باز جذابیت خیره‌کننده‌ای به شما می‌بخشد.

خرید بهترین مدل لباس مجلسی ماهپار

ماهپار

همان‌طور که گفتیم، برای خرید یک لباس مهمانی مناسب باید موارد مختلفی را مورد توجه قرار دهید. یکی از فاکتورهای مهم در خرید لباس مهمانی، انتخاب یک فروشگاه معتبر است. شما می‌توانید در فروشگاه آنلاین ماهپار، با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان، زیباترین و خاص‌ترین لباس‌های مجلسی را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید. ماهپار یکی از بهترین تولیدکنندگان لباس زنانه است و جزو معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین به حساب می‌آید. رضایت بالای مشتریان و اعتماد برندهای مطرح کشور به ماهپار، بهترین مهر تایید برای اعتبار این فروشگاه لباس زنانه است. در فروشگاه آنلاین لباس زنانه ماهپار علاوه بر خرید انواع لباس مخصوص مهمانی، می‌توانید انواع مانتو زنانه، انواع مانتو شلوار اصل، مانتو شلوار اداری برند، انواع پالتو و بارانی زنانه، شلوار زنانه، لباس زیر زنانه و محصولات فراوان دیگری را به‌راحتی و تنها با چند کلیک خریداری کنید. برای خرید کافی هست به وب‌سایت mahpar.ir مراجعه بفرمایید.

جمع‌بندی

داشتن استایل مناسب برای افراد، از اهمیت بسیاری برخوردار است. هر چند افراد در انتخاب لباس خود آزاد هستند و می‌توانند مطابق با سلیقه خود لباس بپوشند؛ اما در انتخاب لباس مهمانی، داستان کمی متفاوت است. لباس مخصوص مجلس باید یک لباس رسمی و در شأن همان مهمانی باشد. چنین لباسی قبل از هر چیز، شخصیت افراد را نشان می‌دهد. با توجه به این‌که خانم‌ها حساسیت زیادی در انتخاب لباس مهمانی به خرج می‌دهند، بر آن شدیم تا با ذکر چند نکته مهم، به انتخاب لباس مناسب به بانوان کمک کنیم. با توجه به معیارهایی که در این مطلب ذکر شد، می‌توانید به راحتی یک لباس مجلسی زیبا را انتخاب کرده و بخرید. در این راستا فروشگاه ماهپار نیز، با عرضه انواع لباس‌های مجلسی، خرید ایده‌آلی را برایتان رقم می‌زند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر