سایت شماره یک:

حمل حیوانات خانگی چگونه انجام می شود؟ آیاشرکت های باربری کرج و یا حمل اثاثیه در تهران حیوانات خانگی حمل می کنند ؟

برای دریافت پاسخ این سوالات، در ادامه با ما همراه باشید.

موضوعی که می خواهیم در اینجا به آن بپردازیم حمل حیوانات خانگی از محلی به محل دیگر می باشد. ممکن است شما به دلیل رفتن به مسافرت بخواهید حیوان خانگی خود را برای نگهداری به دوست و یا آشنای خود که در محل دیگری می باشد بسپارید و یا می خواهید حیوانی را به صاحبش که آن حیوان را از شما خریداری کرده است بفرستید. سوال اینجاست چگونه آن را ارسال می کنید؟ آیا لازم است خودتان به همراه آن حیوان مسیری را طی کنید تا آن را تحویل بدهید و دوباره برگردید؟ این کار هم وقت شما را می گیرد و هم هزینه های اضافی را بر دوش شما خواهد گذاشت.

برای حمل حیوانات خانگی چند روش وجود دارد و هر کدام چگونه انجام می پذیرند؟

برای جواب به این سوال اول باید ببینیم که مبدا و مقصد ما کجاست؟ اگر مبدا و مقصد ما داخل کشور خودمان است که خب این کار بسیار راحت است ولی اگر مقصد ما در جایی خارج از کشور باشد کارمان کمی دشوار می شود و پیچیدگی های خاص خود را خواهد داشت.

حمل حیوانات خانگی در داخل کشور

برای حمل حیوانات خانگی از شهری به شهر دیگر بهترین گزینه پیدا کردن شرکت های معتبر باربری تهران و حمل و نقل حیوانات خانگی می باشد. یک شرکت باربری و حمل و نقل حیونات خانگی را از طریق پرس و جو و یا جستجو در اینترنت پیدا کنید و درباره آن تحقیق کنید و حیوانتان را به آن ها بسپارید تا آن ها با بهترین شرایط و در سریع ترین زمان، حیوان شما را به مقصد برسانند.

اگر قصد حمل و نقل حیوانات خانگی را دارید و در انتخاب شرکت حمل حیوانات خانگی تردید دارید به نکاتی که در ادامه ذکرد خواهیم کرد حتما دقت کنید . تجهیزات شرکت حمل حیوانات خانگی بایستی شامل ماشین های ویژه حمل حیوانات دارای سیستم تهویه مطبوع، سیستم گرمایش و سرمایش، باکس های استاندارد و ضدعفونی شده، ظرف غذای حیوانات خانگی و ... می باشد . 

ترفند های حمل حیوانات خانگی

حمل حیوانات خانگی به خارج از کشور

فرض کنید قصد دارید حیوان خانگی خود را به دوست یا آشنایی که در کشور دیگری ساکن است ارسال کنید. در این مورد راهی بجز فرستادن حیوان خانگیتان با هواپیما نخواهید داشت. روش ارسال با هواپیما : 

  • ارسال حیوان با همراه: به این صورت که حیوانتان را با خودتان حمل کرده و یا به شخص دیگری بسپارید و سوار هواپیما بشوید و آن را به دست شخص مورد نظرتان برسانید.
  • ارسال حیوان بدون همراه: به این صورت که حیوانتان را بدون آنکه خود به سفر بروید به شرکت باربری معتبری بسپارید که آن ها با هواپیما حیوان شما را ارسال کنند.

ارسال حیوان با همراه:

گفتیم که در این روش یا باید خودتان با حیوان خانگی تان راهی سفر شوید و یا حیوانتان را به کس دیگری بسپارید که او با خودش حیوان شما را حمل کند. اما در این روش علاوه بر بلیطی که برای خود می گیرید باید برای حیوانتان نیز یک جای اضافی رزرو کنید. سپس باید سرویس حمل موجود زنده با کد AVIH را از آژانس بلیط فروشی درخواست کنید. با دریافت این سرویس در زمانی که کارت پرواز را از شما اخذ می نمایند حیوان خانگی شما را پذیرش می کنند و بسته به قانون های شرکت هوایی یا حیوانتان را با خود به قسمت مسافرین حمل می کنید و یا حیوان شما را داخل قسمتی از انبار هواپیما که جهت حمل حیوانات خانگی است قرار می دهند.

معایب این روش این است که هم هزینه ارسال شما بالا می رود و هم اینکه این روش محدود به حیوانات خانگی و دست آموز نظیر سگ و گربه است .

لازم به ذکر است که قبل از اقدام به چنین کاری حتما با شرکت های حمل و نقل تماس بگیرید و از قوانین وضع شده برای حمل حیوانات خانگی به خصوص قوانین شرکت مقصدتان با خبر شوید. چراکه ممکن است حتی با دریافت سرویس حمل موجود زنده که در بالا گفتیم باز هم در کشور مقصد شما به مشکل بر بخورید و آن کشور اجازه ورود حیوان شما را به داخل خاک خود ندهد.

حمل حیوانات خانگی

ارسال حیوان بدون همراه:

 این روش به این صورت است که حیوان از شما در فرودگاه مبدا پذیرفته می شود و در فرودگاه مقصد به شخص مورد نظر شما با توجه به مشخصاتی که شما ارائه داده اید تحویل داده می شود.

این مدارک عبارت اند از:

  • گرفتن گواهی سلامت برای حیوانتان از اداره قرنطینه شهر یا استان خود
  • صفحات واکسیناسیون
  • انگل تراپی
  • شناسنامه یا گذرنامه با شماره میکروچیپ
  • دریافت گواهی اجازه ورود به کشور مقصد

برای حمل و نقل حیوانات خانگی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

مراجعه به دامپزشک و اطمینان از سلامت جسمی حیوان خانگی

قبل از اقدام به حمل حیوانات خانگی خود به شهر یا روستایی دیگر، حتما آن ها را پیش یک دامپزشک ببرید و واکسیناسیون آن را به طور کامل انجام دهید. در سفر حیوان خانگی به منطقه غریبه با حیوان شما، ممکن است عوامل بیماری زایی برای حیوان شما وجود داشته باشد که حیوان شما در محل زندگی خود به آن دچار نشده باشد.

استفاده از مسکن قبل از جابجایی حیوان خانگی (تجویز مسکن حتما توسط دامپزشک انجام گیرد!)

بعضی از حیوانات خانگی که به حمل و نقل با وسایل نقلیه عادت ندارند ممکن است در طول حمل نقل و یا به علت ثابت ماندن در مکانی بسته به مدت طولانی دچار حالت تهوع و یا اضطراب شوند و حتی از حال بروند. اگر حیوان خانگی شما نیز چنین است حتما به دامپزشک مراجعه کنید و بخواهید برای حیوان شما مسکن تجویز کند. قبل از جابجایی حتما از این مسکن استفاده کنید و شرایط حیوان خانگی تان را حتما برای پرسنل شرکت باربری شرح دهید.

عادت دادن حیوان خانگی به باکس و قفس

بعضی از حیوانات خانگی مانند سگ و یا گربه باید برای جابجایی درون باکس و قفس قرار بگیرند. اگر حیوان شما به بودن درون باکس عادت ندارد بهتر است قبل از ارسال و جابجایی آن با حیوانتان تمرین کنید و آن را به بودن درون باکس و قفس برای چندین ساعت عادت دهید.

حمل حیوانات خانگی در کرج

قبل از ارسال حیوانتان آن را خسته کنید!

بهتر است قبل از ارسال حیوان خانگی خود آن را به پیاده روی نسبتا طولانی ببرید و زمانی را با آن بازی کنید. این کار باعث خسته شدن حیوان شما خواهد شد و به همین دلیل در بشتر مسیر سفرش به دلیل خسته بودن می خوابد. با این کار می توان تا حد زیادی از بی قراری و تضعیف جسمی حیوان در اثر ثابت بودن طولانی حیوان و حرکت ماشین جلوگیری کرد.

 حمل حیوانات در حمل اثاثیه با باربری سعادت آباد  

برای جا به جایی حیوانات در داخل شهر می توانید از شرکت هایی که در این زمینه فعالند کمک بگیرید اما اگر حیوانات خانگی دارید و قصد تغییر منزلتان را دارید . در حین حمل اثاثیه منزل می توانید کار را به باربری سعادت آباد  بسپارید و شرکت های باربری حمل حیوانات را به تنهایی بر عهده نمی گیرند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر