سایت شماره یک:

میلگرد، از جمله مصالح ساختمانی است که کمتر شخصی وجود دارد که نام آن را نشنیده باشد. این مقطع فولادی استوانه‌ای شکل، برای استحکام‌بخشی به بتن و جلوگیری از ترک خوردن آن به کار می‌رود. در واقع میلگردها، باعث افزایش مقاومت کششی در بتن می‌شوند و خواص آن را بهبود می‌بخشند.

میلگرد آناهیتا یکی از محصولات موجود در بازار ایران است که به دلیل وزن سبک و استحکام بالا، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در سازه‌های مختلف است. آشنایی با روش محاسبه وزن میلگرد آناهیتا، می‌تواند به شما در خرید بهتر این محصول کمک کند. 

کارخانه تولید میلگرد آناهیتا

گروه صنعتی آناهیتا در سال ۱۳۹۳، فعالیت خود را در زمینه تولید انواع میلگرد آغاز کرد. این کارخانه، در شهرک صنعتی رشت واقع در استان گیلان قرار دارد و محصولاتی که در آن تولید می‌شوند، بخش عظیمی از نیاز شهرهای شمالی به میلگرد را تامین می‌کند. میزان تولید خالص این کارخانه به صورت سالانه، ۳۲۰ هزار تن برآورد شده است.

بهتر است بدانید که میلگردهای این کارخانه، طبق استاندارد 3132 ISIRI تولید می‌شوند و به همین دلیل، در سطح ملی به عنوان یکی از مرغوب‌ترین محصولات فولادی شناخته شده‌اند.

در صورتی که قصد خرید محصولات کارخانه آناهیتا را داشته باشید، می‌توانید وارد سایت آهن اسپات شوید و از قسمت کارخانجات، بخش مخصوص این کارخانه را انتخاب کنید.

در این بخش، قیمت انواع میلگرد A2 و A3 که در این کارخانه تولید می‌شوند، در جدول‌های منظم قابل مشاهده و بررسی است. 

وزن میلگرد آناهیتا چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت میلگرد آناهیتا بر اساس وزن آن تعیین می‌شود. این کارخانه، محصولات خود را به صورت شاخه‌های ۶ و ۱۲ متری روانه بازار می‌کند.

وزن میلگرد، در طول آن ضرب می‌شود و قیمت نهایی میلگرد به دست می‌آید. همچنین بهتر است بدانید که وزن میلگرد آناهیتا در محاسبات مربوط به ساختمان هم بسیار مهم است. 

اگر میخواهید بدانید وزن میلگرد آناهیتا چگونه محاسبه می‌شود؟ حتما به وبلاگ آهناسپات مراجعه نمایید.

2

در صورتی که قصد ساخت سازه‌های عظیم را داشته باشید، تدابیر کاهش وزن برای شما بسیار مهم خواهند بود. هرچه وزن یک سازه سبک‌تر باشد، فشار کمتری به پایه‌ها وارد می‌شود و در نتیجه دوام آن بیشتر می‌شود. همچنین هرچه وزن سازه کمتر باشد، مقاومت آن در برابر حوادث طبیعی بیشتر خواهد شد. 

میلگردهای آناهیتا، در مقایسه با جدول اشتال وزنی، سبک‌تر هستند. با این حال این سبکی باعث افت کیفیت محصول نشده است. در جدول زیر می‌توانید وزن سایزهای مختلف این نوع میلگرد را مشاهده کنید. در صورتی که برای انتخاب و خرید محصول نیاز به راهنمایی تخصصی دارید، کارشناسان آهن اسپات به شما کمک خواهند کرد. 

برای استعلام قیمت میلگرد 12 در آهن اسپات و سایر سایزهای میلگرد مصرفی، با کارشناسان آهن اسپات تماس بگیرید.

جدول وزن میلگرد‌های آناهیتا در مقایسه با جدول اشتال(بر حسب کیلوگرم)
سایز میلگرد ۸ ۱۰ ۱۲ ۱۴ ۱۶ ۱۸ ۲۰ ۲۲ ۲۵ ۲۸ ۳۲
جدول اشتال ۵ ۷.۵ ۱۰.۷ ۱۴.۶ ۱۸.۹ ۲۴ ۲۹.۷ ۳۵.۶ ۴۶.۲ ۵۸ ۷۵.۸
میلگرد آناهیتا گیلان ۴.۲ ۶.۵ ۹.۸ ۱۳.۸ ۱۸ ۲۳ ۲۸ ۳۴.۵ ۴۵ ۵۵ ۷۳

بر اساس جدول فوق، به صورت نرمال، میلگرد آناهیتا بین ۱ الی ۲ کیلوگرم سبک‌تر از مقادیر موجود در جدول اشتال است. این اختلاف در سایزهای بزرگ‌تر مانند ۲۸ و ۳۲، به حدود ۳ الی ۵ کیلوگرم هم می‌رسد. 

تاثیر وزن میلگرد آناهیتا بر کاربردهای آن

میلگرد آناهیتا در گریدهای مختلف تولید می‌شود. این گریدها شامل میلگرد A1 یا ساده، A2 یا آجدار مارپیچ، A3 یا آجدار جناغی و A4 یا آجدار مرکب هستند.

هر یک از این میلگردها کاربردهای خاص خود را دارند، اما به صورت کلی، میلگرد ساده برای کاربردهای آهنگری و جوشکاری و میلگردهای آجدار، برای مقاوم‌سازی بتن استفاده می‌شوند. در هر دو حالت، وزن سبک میلگردهای آناهیتا می‌تواند به ما کمک کند. 

3

وزن میلگرد آناهیتا نسبت به جدول اشتال وزنی سبک‌تر است، به همین دلیل می‌توان از انواع ساده و بدون آج آن، در کاربردهایی مانند ساخت لوازم فلزی استفاده کرد. این محصولات برای ساخت تزیینات بسیار مناسب هستند، زیرا مقاومت بالایی دارند، وزن آن‌ها سبک است و بسیار منعطف و جوش‌پذیر هستند. 

میلگردهای آجدار آناهیتا، به دلیل داشتن شکل آج منظم و استاندارد، درگیری خوبی با بتن ایجاد می‌کنند. حمل و نقل این محصولات به محل پروژه و استفاده از آن‌ها، به دلیل وزن سبک، بسیار راحت است. این میلگردها، مقاومت خوبی دارند و می‌توانند مقاومت کششی بتن را به خوبی جبران کنند. در صورت نیاز به استفاده از مقدار زیادی میلگرد، بهتر است این محصول را انتخاب کنید، چون باعث افزایش بی‌رویه وزن محصول نخواهد شد. 

نحوه استعلام قیمت و خرید میلگرد آناهیتا

راه‌های زیادی برای تامین میلگرد مصرفی در یک سازه وجود دارد. یکی از این راه‌ها این است که به بازارهای آهن مراجعه کنید. همچنین در صورتی که در شهرهای شمال ایران زندگی می‌کنید، می‌توانید میلگرد آناهیتا را به صورت مستقیم از کارخانه خریداری نمایید.

 

با این حال بهتر است بدانید که این روش، زمان و انرژی بسیار زیادی از شما خواهد گرفت. به همین دلیل بهتر است به دنبال راه‌های ساده‌تر و سریع‌تر مانند خرید آنلاین باشید. 

4

برای خرید میلگرد 14 با ارزانترین قیمت در آهن اسپات و همچنین سایر سایزهای این محصول، وارد سایت آهن اسپات شوید و از بخش کارخانجات، وارد صفحه کارخانه مورد نظر شوید.

 در این بخش می‌توانید قیمت انواع میلگردهای تولیدی در این کارخانه را در جدول‌های منظم مشاهده کنید و سفارش خود را ثبت نمایید. همچنین در صورت نیاز به دریافت راهنمایی، کارشناسان سایت به صورت تلفنی شما را راهنمایی خواهند کرد. 

تگ های مرتبط

ارسال نظر