سایت شماره یک:

دوچرخه از بهترین و مفید ترین وسایل جابجایی، تفریح، ورزش و مسابقات در سطوح مختلف است دسیله ایی که علاوه بر فواید جسمی و طبی یار وفادار محیط زیست و وسیله ایی جابجایی بدون خرج بحساب می آید

دوچرخه وسیله ایی ساده، کوچک، سبک و بسیار کمک کننده به انسان امروزی است و می تواند نقش اساسی را در سلامتی انسان ایفا کند استفاده از دوچرخه برای افراد جامعه و انجام کارهای روزمره در طول روز می تواند بسیار موثر باشد و کمک کننده و همچنین دوچرخه سواری یک ورزش بسیار ساده و سرگرم کننده است. و برای نوجوانان و کودکان یک بازی مناسب و بسیار محبوب می باشد.

 

با کسترش اینترنت و تجارت الکترونیک در سطح فضای مجازی انواع و اقسام سایت های آنلان و اپلیکیشن های مختلف مانند اینستگرام، تلگرام و غیره بوجود آمدند و افراد جوامع مختلف ضمن ایجاد ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با یکدیگر انواع کالا ها و خدمات خود را به تمام افراد در جهان و داخل کشورعرضه کرده و به خرید و فروش می پردازند و افراد دیگر برای رفع نیازهای خود مجبور به مراجعه حضوری و انجام معا ملات حضوری نیستند و روزانه میلیونها کالا و خدمات به همین صورت رد و بدل می شوند.

دوچرخه از این امر یعنی تجارت جهانی مستثنی نیست و یکی از کالا هایی است که روزانه بصورت اینترنتی افراد براحتی می توانند ضمن بررسی انواع مدل ها، قیمت و مشخصات دیگر آن، از طریق نت اقدام به خرید اینترنتی دوچرخه بکنند و فروشندگاه یک بستر گسترده برای ارایه و فروش کالا های خود داشته باشند بهترین و باصرفه ترین راه خرید دوچرخه خرید آنلاین دوچرخه و کالاهای مختلف دیگر است این نوخ خرید را می توانید از فروشگاه های اینترنتی مثل فروشگاه اینترنتی دیجی کالا یا فروشگاه اینترنتی فروشکالا انجام دهید.

2

یکی از انواع بسیار نام آشنا و پر کاربرد دوچرخه برای بشر و بخصوص در سطح شهرها از دیر باز دوچرخه شهری است که اولین نوع دوچرخه بود که اختراع شد و کم کم در مناطق مختلف برای فعالیت های مختلف و رفع انواع نیازها توسط افراد بکار گرفته شد.

ویژگی های دوچرخه شهری

معمولا دوچرخه شهری را برای دوچرخه سواری ته منظور های مختلف برنامه ریزی و طراحی می کنند. این دوچرخه در درون شهر و کوچه و خیابانهای شهری که معمولا صاف و اسفالت هستند مورد استفاده قرار می دهند این دوچرخه نیاز به بدنه های بسیار محکم و مقاوم مانند دوچرخه های کوهستانی ندارند چون هنگام دوچذخه سواری فشار و شوک های زیادی را متحمل نمی شوند.

دوچرخه شهری را طوری تولید می کنند که نیاز به سرعت رفتن مانند دوچرخه های جاده ایی یا مسابقه ایی ندارد زیرا در سطح شهر افراد مختلفی از پیر تا جوان زن و مرد در حال رفت و آمد هستند و خیابان های شهر که قرار است این نوع دوچرخه ذر آن بکار رود معمولا شلوغ هستند و در کنار دوچرخ انواع وسایل نقلیه دیگر مانند موتور سیکلت، دوچرخه سواران دیگر، خود روهای سواری، خودروهای باری و غیره هم در حال رفت و آمد هستند بر همین اساس دوچرخه شهری را برای سرعت حرکت کردن تولید نمی کنند.

3

دوچرخه شهری بخاطر عدم نیاز به سرعت و عدم حرکت در سرازیری ها و سربالایی های کوهستان و جاده ها و امثال این ها با جعبه دنده های کامل و یا حتی نیازی به دنده ندارد و تعداد کمی از مدل های دوچرخه شهری با وجود عدم نیاز به دنده فقط بخاطر سلیقه و درخواست خریداران برای داشتن دوچرخه دنده دار دارای دنده می باشند

این نوع دوچرخه چون در خیابان های شهری حرکت می کند و قرار نیست با سرعت های زیاد حرکت کند معمولا با ترمزهای لقمه ایی تولید می شوند و فقط بعضی مدل ها برای رضایت بعضی مشتریان با ترمز هیدرولیکی که معمولا از نوع میکانیکی است تولید می شوند.

برای اینکه دو چرخه سوار بتواند اطراف خود را بهتر و براحتی ببیند و بر روی اطراف خود مسلط باشد تا از حوادث احتمالی و برخورد و تصادف با وسایل نقلیه و افراد بوجود نیاید زوایه زین و فرمان را طوری تولید می کنند که کمر دوچرخه سوار به حالت صاف قرار بگیرد و خم نشود.

در دوچرخه های شهری برخلاف انواع دیگر دوچرخه بر روی چرخ ها از گلگیر استفاده می شود تا از این طریق از پاشش آب و گل و لای بر روی دوچرخه سوار و بخصوص در هنگام بارندگی و خمع شدن آب جلوگیری کنند. همچنین برای جلوگیری از زنگ زدگی زنجیر چرخ از قاپاق بر روی زنجیر دوچرخه استفاده می کنند. همچنین باعث می شود که لباس های دوچرخه سوار با زنجیر دوچرخه تماس نداشته باشد و از این طریق کثیف نشود و یا در زنجیر گیر نکند.

بسیاری از دوچرخه های شهری در قسمت جلوی دوچرخه سوار یک میله فلزی قرار می دهند یعنی این میله از قسمت زیر فرمان تا آهن زیر زین کشیده شده و دو سر آن جوش داده شده است از این طریق دوچرخه سوار می تواند خورجین خود را بر روی آن قرار دهد و بسیار از وسایل خود را مخصوصا وسایلی که نیاز به محافظت بیشتری دارد در درون این خورجین قرار دهد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر