سایت شماره یک:

 

 

 

دو نوع روش برای کاشت مو وجود دارند که معمولا در هنگام تحقیق در مورد کاشت مو آنها را می‌خوانید؛ کاشت مو به روش استخراج واحد فولیکولی (FUE) و کاشت مو به روش انتقال واحد فولیکولی (FUT). روش دوم به عنوان جراحی نواری نیز شناخته می‌شود.

هر دوی این روش‌ها تا حد زیادی مراحل شبیه به هم دارند. هر دو یک نوع نتایج طبیعی دارند و هر دو با استفاده از روش یکسانی پیوندها را در سر قرار می‌دهند. تفاوت اصلی در نوع برداشتن پیوند از ناحیه اهدا کننده است.

کاشت مو به روش FUE

در روش کاشت موی FUE، هر واحد فولیکولی از پوست سر در ناحیه اهدا کننده برداشته می‌شود. جراح بخش‌های متفاوتی از ناحیه اهدا کننده را انتخاب می‌کند، بنابراین کم پشتی قابل توجهی در مو ایجاد نمی‌شود.

این فولیکول‌ها برای کاشت آماده می‌شوند، سپس به ناحیه‌ای از سر که کم پشت یا بدون مو است، منتقل می‌گردند. بیماران نیاز به اصلاح ناحیه گیرنده و اهدا کننده فولیکول‌های مو دارند.

این روش اسکار زیادی ایجاد نمی‌کند و برای بیمارانی که می‌خواهند موهای خود را کوتاه کنند یا مدل موهای کوتاه استفاده می‌کنند مناسب است. می‌توانید انتظار کمی قرمزی و درد را داشته باشید، بیماران معمولا بعد از جراحی مقدار کمی درد را دارند.

مضرات و مزایای کاشت مو به روش FUE

برای اطلاع بیشتر از کاشت موی FUE، در اینجا مزایا و مضرات این روش بیان شده‌اند.

مزایای FUE

  • از آنجایی که پیوندها به صورت مجزا برداشته می‌شوند، بعد از عمل، جای زخم زیادی باقی نمی‌ماند. ممکن است در چندین مکان زخمی به اندازه سر سوزن ایجاد گردد، اما به سختی قابل مشاهده هستند.
  • اگر می‌خواهید موهای خود را کوتاه کنید، مثلا، با شماره یک یا دو کوتاه کنید، هیچ دلیلی برای انجام ندادن آن وجود ندارد.
  • FUE ممکن است گزینه بهتری برای افرادی باشد که بی مویی بسیار و در نتیجه نیاز به پیوندهای زیادی نیز ندارند.
  • روشی بدون درد
  • نتایج ماندگار و طبیعی
  • فرایند بهبودی سریعتر. زیرا منافذ بعد از برداشتن فولیکول‌ها کوچک هستند. FUT ناحیه بزرگتری را در برمی‌گیرد که نیاز به ترمیم دارد.
  • به خاطر اسکار ایجاد شده از FUT، ورزش‌ها و فعالیت‌ها محدود می‌شوند، در حالی که در روش FUE فعالیت بیشتری می‌توانید داشته باشید.
  • با روش FUE، موها را از نقاط دیگر بدن مانند قفسه سینه یا ریش نیز می‌توانید بردارید.
  • اگر کف سر خیلی سفت یا شل باشد، برای کاهش جای زخم، FUE ترجیح داده می‌شود.

مضرات FUE

  • انتقال مو نیاز به جراحی دارد.
  • در FUT، حجم و کیفیت پیوندها بهتر هستند.
  • تکرار روش FUE منجر به افزایش جای زخم می‌شود، اما در روش FUT، اگر جراحی‌های بیشتری نیز داشته باشید، باز هم یک جای زخم خواهید داشت.
  • در روش FUE باید سر و ناحیه اهدا کننده را اصلاح کنید.
  • ممکن است بیش از یک جلسه زمان برد، زیرا برداشت پیوندها به صورت جداگانه زمان‌بر است.
  • روش گران قیمت‌تری است.

کاشت موی FUT

برخلاف روش انتقال مو در FUE، در روش FUT، جراح نوار نازکی از پوست سر در ناحیه اهدا را برمی‌دارد. سپس نوار به بخش‌هایی تقسیم شده و برای کاشت در نواحی کم مو یا بی مو آماده می‌شود.

در روش FUT، نیازی به اصلاح ناحیه اهدا کننده نیست، اما بیماران یک خط اسکار طولانی در پوست کف سر خواهند داشت. به همین دلیل، FUT گاهی برای بیمارانی که موهای بلند دارند (زیرا می‌توانند اسکار را بپوشانند) و افرادی که نمی‌خواهند تغییر زیادی در ظاهرشان ایجاد شود، توصیه می‌گردد.

مضرات و مزایای کاشت مو به روش FUT

کاشت مو با روش FUT مزایا و معایب زیادی دارد که قبل از انتخاب آن باید در نظر گرفته شود.

مزایای FUT

  • روش FUT بیشترین بازدهی مو را دارد، پس اگر پوشش دهی بیشتر نیاز دارید، این روش ممکن است برای شما مناسب‌تر باشد.
  • به خاطر جای زخم نوار برداشته شده، تا زمانی که پوست سر بهبود نیافته بهتر است آن را اصلاح نکنید. اما در روش FUE می‌توانید سر را شیو کنید.
  • معمولا زمان کمتری برای انجام FUT نیاز است.
  • در روش FUE برای هر فولیکول هزینه می‌کنید، بنابراین روش FUT باید ارزانتر باشد.
  • روشی بی درد با دوره بهبودی راحت است.
  • نتایج طبیعی و طولانی مدت
  • در صورت نیاز به جراحی بیشتر جای زخم کمتری ایجاد می‌گردد.

مضرات FUT

  • انتقال مو نیاز به جراحی دارد.
  • اسکار قابل توجهی خواهید داشت ولی در پشت سر قرار داشته و با مو پوشش داده می‌شود.
  • فرایند بهبودی در روش FUT طولانی‌تر است.
  • بعد از جراحی FUT باید ورزش‌ها و فعالیت‌های خود را کم کنید و اگر می‌خواهید جای زخم کمتر شود، باید مراقبت‌های بعد از عمل بیشتری را انجام دهید.
  • اگر پوست سر شما بسیار سفت یا شل باشد، ممکن است این روش برای شما مناسب نباشد.

بهترین روش کاشت مو چیست؟

روش کاشت موی FUT و FUE هر دو جدید هستند و میزان موفقیت بالایی در دستیابی به نتایج طبیعی دارند. در مقایسه با روش‌های بازیابی موهای ریخته، در صورت مناسب بودن این روش برای شما، کاشت مو بهترین راه حل است. همانطور که بیان شد، وقتی دو روش را با هم مقایسه می‌کنید، FUE و FUT، هر دو عواملی دارند که هر کدام را بهتر از دیگری می‌کند. روش FUT نتایج پیوند موی بهتری دارد، اما اسکار بیشتری به جا می‌گذارد و فرایند بهبودی طولانی‌تر است. FUE جای زخم کمتری ایجاد کرده و فرایند بهبودی را تسریع می‌کند، این روش روی پوست شل‌تر یا سفت‌تر که FUT ممکن است برای آنها توصیه نشود، کاربردی است. اگر نیاز به پوشش دهی بیشتری دارید، FUE پیوندهای کمتری ایجاد کرده و برای انجام آن زمان بیشتری نیز باید صرف شود. باید توجه کنید که گزینه سوم ترکیبی نیز وجود دارد که پزشکان پیشنهاد می‌دهند. این گزینه درمان انقلابی است که مزایای هر دو روش را دارد و هر دو را با هم ترکیب کرده تا بهترین نتایج را ایجاد کند. اینکه کدام روش کاشت مناسب‌تر است به بیمار و نتایج مشاوره بستگی دارد. پزشک ابتدا در مورد گزینه‌ها صحبت خواهد کرد و توصیه‌هایی را برای ریزش مو ارائه می‌دهد.

گزینه‌های کاشت مو برای آقایان

90% آقایان الگوی تاسی مردانه یا الوپسی اندروژنتیک دارند و کاشت مو برای آنها مناسب است. آنها مناطق اهدا کننده خوبی در کناره‌ها و پشت سر خود دارند که همانند جاهای دیگر سر تحت تاثیر DHT (دی هیدروتستسترون که یک آندروژن است و باعث ریزش مو می‌شود) قرار نمی‌گیرد. هر دو روش کاشت FUE و FUT گزینه‌های خوبی برای آقایان هستند. نوع روش پیشنهادی به استحکام ناحیه اهدا کننده، مقدار موی سر و سبک زندگی بیمار بستگی دارد.

گزینه‌های کاشت مو برای بانوان

کاشت مو برای بانوان خیلی مطرح نیست، زیرا ریزش مو در آنها متفاوت است و بانوان بیشتر به دیگر روش‌های زیبایی مانند لیفت گونه، تزریق بوتاکس، تزریق فیلر به لب‌ها و... اهمیت می‌دهند تا کاشت مو. احتمال تحت تاثیر قرار گرفتن نواحی اهدا کننده آنها به وسیله DHT بیشتر است و موهای آنها در تمامی مناطق سر، نه فقط بالای سر، کم پشت می‌شود. در مورد آقایان، بازیابی مو بیشتر در مورد ترمیم خط مو و اصلاح نواحی بدون مو است. اما در بانوان، مشکل اصلی از دست دادن حجم مو است.

در برخی موارد، کاشت مو می‌تواند گزینه‌ای برای بانوان باشد. اما باید در جلسه مشاوره مشخص گردد. همیشه بهتر است در ابتدا با یک متخصص در مورد گزینه‌ها مشورت کنید تا مطمئن شوید برای شرایط خود بهترین روش را انتخاب می‌کنید.

روش FUT مزایای بیشتری برای بانوان دارد؛ اما هر دو روش FUT و FUE گزینه‌های خوبی هستند. یکی از مزایای انجام کاشت مو به روش FUT این است که جای زخم می‌تواند با موهای بلند پوشانده شود و می‌توانید پیوندهای با کیفیت‌تری داشته باشید. مهارت و دقت زیادی برای کاشت مو در بانوان نیاز است، بنابراین باید مطمئن شوید که جراح و کلینیک را با دقت انتخاب می‌کنید  و علاوه‌براین مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو را به خوبی رعایت نمایید تا بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

هزینه کاشت مو به روش FUT و FUE

هزینه کاشت مو نسبت به قیمت دیگر روش‌های جراحی کاشت و پیوند مو مانند هزینه کاشت ابرو یا کاشت ریش و سبیل بالاتر است. زیرا این روش پیچیده تر است و ناحیه تحت درمان بزرگتر می‌باشد. اما به طور کلی هزینه کاشت مو براساس فاکتورهایی مانند میزان تخصص و تجربه جراح، دستگاه و تجهیزات به کار رفته، بانک مو و... تعیین می‌شود.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر