سایت شماره یک:

 

دلالی در بازار آهن، یکی از معضلات جدی است که باعث افزایش بی‌رویه قیمت محصولات فولادی همچون میلگرد می‌شود. استفاده از قوانین محدود کننده مانند تعیین سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان، موجب می‌شود که بهای این محصول کنترل شود و میلگرد، به جای ورود به بازار دلالی، به صورت مستقیم به دست مصرف‌کنندگان برسد.

میلگرد بر حسب فروشنده‌، می‌تواند قیمت متفاوتی داشته باشد. با این حال، میلگردهای سهمیه‌ای، بهای ثابتی دارند که بر اساس نرخ مصوب تعیین می‌شود. برای اطلاع از این قیمت‌ها و خرید میلگرد با پروانه ساختمان، می‌توانید از وبسایت آهن اسپات برای استعلام قیمت و ثبت سفارش استفاده کنید.

برای استعلام قیمت انواع میلگرد در سایزهای 10 (ahanspot.com/cat/round-bar/10/ ) ، 12 و ... وارد وبسایت آهن اسپات شوید.

 

نحوه دریافت سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان

میلگرد دولتی، به دلیل داشتن نرخ مصوب و پیروی از قیمت‌گذاری صحیح، مورد استقبال بسیار از خریداران قرار گرفته‌است. این محصول، تنها به افرادی ارائه می‌شود که مستقیما به میلگرد برای ساخت و ساز احتیاج داشته باشند. در صورتی که قصد دارید سهمیه میلگرد خود را با پروانه ساختمان دریافت کنید، باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. ابتدا پروانه ساخت را از شهرداری محل ساختمان خود دریافت کنید. 
  2. درخواست خرید میلگرد را به همراه پروانه ساخت و مقدار نیاز خود به اتحادیه آهن‌فروشان در استان خود ارائه دهید. در صورتی که قصد دارید برای تعاونی میلگرد خریداری کنید، باید یک معرفی‌نامه به بورس ارائه دهید تا محصول را دریافت کنید و به دست مصرف‌کننده برسانید. 
  3. با کسب جواز ساختمان و پروانه بهره‌برداری، می‌توانید به ازای هر ۱۰۰۰ متر زیر بنا، ۵۰ کیلوگرم آهن دریافت کنید. توجه داشته باشید که این سهمیه به بناهای زیر ۱۰۰۰ متر ارائه نمی‌شود و در حداقل‌ترین حالت، باید زیربنای ساختمان شما هزار متر یا بیشتر باشد. 
  4. در صورتی که شرایط خرید میلگرد دولتی با جواز ساختمان را دارید، می‌توانید به سایت آهن اسپات مراجه کنید تا از قیمت‌های مصوب آگاه شوید. کارشناسان این سایت خرید و فروش محصولات فولادی، به شما در اطلاع دقیق از قیمت‌ها و آشنایی با راه‌های صحیح خرید محصول کمک خواهند کرد. 

مزایا و معایب دریافت سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان

همانگونه که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، تعیین سهمیه میلگرد باعث می‌شود که دلالی در بازار به طور محسوسی کاهش پیدا کند. همین موضوع، قیمت میلگرد را در حد نرمال نگه می‌دارد و از افزایش بی‌رویه آن جلوگیری می‌کند. همچنین وقتی میلگرد با نرخ دولتی به فروش می‌رسد، احتکار در بازار کمتر می‌‌شود.

دلیل این موضوع آن است که سهمیه دولتی تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که واقعا به میلگرد نیاز دارند؛ در واقع نیازهای غیرواقعی، در سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان، کنار می‌روند و میلگرد به خریداران واقعی تعلق می‌گیرد. 

17

از سویی ذکر این نکته هم لازم است که تعیین قیمت مصوب دولتی برای محصولات، اغلب در بازار با شکست مواجه می‌شود. دلیل این موضوع آن است که در برخی موارد، قیمت دولتی بر اساس نرخ تورم بالا نمی‌رود و این مشکل به ضرر خریداران خواهد بود. از سویی، در صورتی که ساختمان شما زیربنای کمتر از ۱۰۰۰ متر داشته باشد، این سهمیه به شما تعلق نخواهد گرفت و این می‌تواند برای خریداران یک نقطه ضعف به حساب بیاید. 

قیمت میلگرد دولتی با سهمیه 

قیمت سهمیه میلگرد با پروانه ساخت، عموما از قیمت رقابتی بنگاه‌هایی که به فروش محصولات فولادی می‌پردازند ارزان‌تر است. این سهمیه تا حد زیادی از گران‌فروشی در بازار فولاد جلوگیری می‌کند. قیمت این نوع میلگرد، به صورت مستقیم در بورس اعلام می‌شود و فروشندگان نمی‌توانند روی آن تغییرات زیادی اعمال کنند. هماهنگی بازار عرضه و تقاضا، باعث می‌شود که خریداران میلگرد را با مناسب‌ترین قیمت دریافت کنند. 

برای آگاهی از قیمت میلگردهای دولتی می‌توانید از راه‌های مختلفی اقدام کنید. یکی از این راه‌ها، استفاده از وبسایت آهن اسپات به عنوان مرجع معتبر خرید و فروش محصولات فولادی است.

قیمت‌ها در این سایت به صورت منظم به روز رسانی می‌شوند و به راحتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید بهای میلگردی که بنگاه‌های مختلف به فروش می‌رسانند را نیز در این سایت مشاهده کنید. 

خرید میلگرد دولتی با پروانه ساختمان در بورس

راه‌های مختلفی برای دریافت سهمیه میلگرد وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از بورس است. در این روش، با ارائه مدارک لازم می‌توانید سهمیه خود را به صورت مستقیم از طریق بورس دریافت کنید. در بورس، کارخانه‌های مختلف سبدهای خرید متفاوتی را ارائه می‌دهند که پیش از خرید باید از آن‌ها آگاهی داشته باشید. به عنوان مثال ممکن است یک کارخانه، تنها میلگرد نمره ۱۸ تولید و در بورس عرضه کند؛ این سایز، تنها نیاز بخشی از مصرف‌کنندگان را تامین خواهد کرد. 

برای خرید میلگرد سایز 18 روی لینک ahanspot.com/cat/round-bar/18/ کلیک کنید.

18

بنابراین بهتر است کارخانه‌هایی را انتخاب کنید که سبد متنوع‌تری داشته باشند. با این حال در خرید سهمیه میلگرد از بورس، محدودیت‌هایی خواهید داشت، از جمله:

  • زمان خرید کالاهای فولادی، محدود است و از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز چهارشنبه آغاز می‌شود.
  • خرید سهمیه میلگرد باید در تناژهای ثابت ۲۰ تن، ۱۱۰تن یا ۲۲۰ تن انجام شود.
  • تنوع سبد خرید در برخی موارد با نیازهای شما انطباق ندارد. 
  • کارخانه‌ها گاهی کالاها را به بازار عرضه نمی‌کنند و تعادل بازار را به هم می‌زنند. 

به دلیل وجود این محدودیت‌ها، می‌توانید از سایت آهن اسپات برای خرید میلگرد دولتی از بنگاه‌های فروش محصولات فولادی استفاده کنید. مزیت استفاده از این مرجع اینترنتی، به روز شدن سریع قیمت‌ها و خرید آسان‌تر است. 

استعلام قیمت و خرید انواع میلگرد از آهن اسپات

دریافت سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان، باعث کاهش هزینه‌های ساخت و ساز خواهد شد. بهای این نوع میلگرد، توسط دولت تعیین می‌شود و به همین دلیل، عموما قیمت آن به صورت ناگهانی و بی‌رویه افزایش نخواهد یافت. در سایت آهن اسپات می‌توانید از بهای این محصول آگاه شوید و آن را از تعاونی‌های مختلف خریداری نمایید. 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر