سایت شماره یک:

ورزش کردن در کنار تغذیه سالم همان اکسیر جوانی است. خیلی از افراد به دنبال این اکسیر هستند، اما همچنان از ورزش کردن غافل‌اند. اکثر این افراد هنگامی که درباره ورزش کردن صحبت می‌شود، سعی می‌کنند هزار و یک دلیل بیاورند تا از انجام آن فارغ شوند. البته عواملی چون دمای نامساعد آب‌وهوا، هزینه‌های گزاف شهریه باشگاه و مشغله‌های زیاد و فاصله‌های طولانی دلایلی هستند که قابل قبول‌اند البته این تا زمانی صدق می‌کرد که وسایلی چون تردمیل به بازار نیامده بودند. در ادامه به شما می‌گوییم که چرا باید از این وسایل ورزشی استفاده کنید.

چرا باید تردمیل را امتحان کنید؟

سه دلیل اصلی برای استفاده از تردمیل وجود دارد که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

  1. اولین دلیل راحتی است که این مورد در جهات بسیاری صدق می‌کند. به طور مثال می‌توان به راحتی در رفت ‌و آمد اشاره کرد. با خرید این وسیله می‌توانید هر زمان از شبانه‌روز که اراده کنید؛ شروع به ورزش کنید و دیگر شب و روز و برف و باران فرقی برای شما ندارد. یکی از مزیت‌های وجود این دستگاه در خانه این است که می‌توانید مقابل تلویزیون ورزش کنید و هم‌زمان برنامه موردعلاقه خود را نیز تماشا کنید.
  2. دومین دلیل که برای همه سنین نیز صدق می‌کند؛ ضربات کم در حین استفاده است. قطعا همه شما عزیزان تجربه پیاده‌روی یا دویدن در پارک یا خیابان را داشته‌اید و هنگامی که ورزش شما به اتمام می‌رسد؛ دچار درد در ناحیه کف و مچ پا هستید. این درد ناشی از ضربات مکرر پا روی سطح سخت است. این نکته بسیار مهم در طراحی تردمیل رعایت شده است و کفی نرمی دارد که هر چقدر روی آن پیاده‌روی کنید یا بدوید؛ هیچ‌کدام از این دردها را تجربه نخواهید کرد.
  3. فواید جسمی و روحی سومین دلیلی است که شما را ملزم به استفاده از این دستگاه می‌کند. استفاده مرتب از این دستگاه ورزشی باعث حفظ و بهبود سلامتی در جریان خون، قلب و ریه‌ها می‌شود. استفاده از این دستگاه ورزشی آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای تقویت عضلات، کاهش چربی، تقویت استخوان‌ها و کاهش استرس است.

چک لیست خرید تردمیل

2

این وسیله ورزشی به دو گروه موتوردار و بدون موتور تقسیم می‌شود. انتخاب بین این دو گروه به خود شما و انتظاراتی که دارید؛ بستگی دارد. اگر تصمیم گرفته‌اید نوع موتوردار را تهیه کنید؛ پس بهتر است نکاتی که در ادامه می‌گوییم را به خاطر بسپارید تا خریدی موفق داشته باشید.

ابتدا بهتر است به نوع موتور این وسیله ورزشی دقت کنید که موتور AC است یا DC. نویز تولید شده در موتورهای AC بیشتر از موتورهای  DC است. این موتورها به یک منبع تغذیه اختصاصی نیاز دارند و انرژی بیشتری را تخلیه می‌کنند. اگر دونده حرفه‌ای هستید پس باید به قدرت موتور نیز توجه کنید. اصولا به این قشر توصیه می‌شود موتورهایی را انتخاب کنند که قدرتشان بیش از 3 اسب بخار است. دقت کنید که این وسیله ماندگاری بالایی دارد؛ پس در انتخاب خود دقت کنید.

سطح مقطع دویدن؛ مورد دیگری است که پیش از دویدن باید بررسی کنید. این سطح باید بزرگ باشد تا به شما آزادی عمل بدهد. سرعت دستگاه مورد بعدی است. بهترین سرعت برای پیاده‌روی شما ورزشکاران عزیز بازه‌ای بین 0.5 تا 6 مایل در ساعت است. اگر قصد دویدن دارید این بازه بین 0.5 تا 12 مایل در ساعت تغییر می‌کند. بهتر است قبل از هرگونه خریدی این موارد را بررسی کنید تا بهترین تجربه خرید تردمیل را داشته باشید.

آشنایی با اسکی فضایی یا الپتیکال (Elliptical) 

3

تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید؛ تصویر یک الپتیکال است. انتخاب این وسیله نسبت به سایر وسیله‌های ورزشی آسان‌تر است. این دستگاه مناسب افرادی است که می‌خواهند هم‌زمان عضلات بالاتنه و پایین‌تنه خود را تقویت کنند. در حین خرید این دستگاه ورزشی بهتر است میزان تحمل فشار روی پدال‌ها را بررسی کنید. این وسیله یکی از بهترین وسایل برای تقویت و بهبود سیستم گردش خون و قلب و عروق است. این دستگاه تاثیر مستقیمی روی بهبود تنفس نیز دارد و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

کلام آخر با شما عزیزان

ورزش کردن در جوانی؛ تضمین سلامتی در سنین میان‌سالی و کهن‌سالی است. دغدغه‌ها و مشکلات روزمره باعث شده تا خود را فراموش کنیم و دیگر زمانی برای رفتن به باشگاه نداشته باشیم. بهترین راه‌حل برای دور زدن این شرایط آوردن باشگاه به خانه است. وسایلی مانند تردمیل و الپتیکال به شما کمک می‌کنند تا مانند یک حرفه‌ای ورزش کنید. انتخاب هرکدام از این وسایل بستگی به نیاز شما دارد؛ پس در شناسایی نیازهای خود دقت کنید. اگر تاکنون از این وسایل ورزشی استفاده کرده‌اید؛ نظر خود را به ما بگویید.   

تگ های مرتبط

ارسال نظر