سایت شماره یک:

 

 

بازار رستوران همیشه پر از چالش بوده است. نظر همه صاحبان کسب و کارهای کوچک مواد غذایی این است که اگر به دقت در مورد همه چیزهایی که بر حاشیه سود و دوام طولانی مدت شما تأثیر می گذارد مانند موقعیت مکانی، نیروی کار، رقابت و ترجیحات مشتری فکر نکرده باشید، موفقیت کاری دشوار است.

 

پس از چالش Covid-19 و همه گیری بیماری کرونا، بسیاری از رستوران‌ها مجبور شدند مدل‌های تجاری خود را اصلاح کنند. ما شاهد تغییر بزرگی به سمت شرکت‌های غذایی آنلاین هستیم - روندی که به دلیل رشد گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها ایجاد شده است. کووید-19 بر ارزش دیجیتالی شدن تاکید کرد زیرا تغییر چشمگیری در بازار ایجاد کرده است.

انتقال کسب و کار شما به صورت آنلاین می‌تواند گامی معقول در شرایط فعلی باشد. اگر می‌خواهید یک "رستوران مجازی" موفق ایجاد کنید، در اینجا 10 نکته برای ایجاد مشتری های ثابت و وفادار و مدیریت هزینه ها آورده شده است.

 

1. منطقه تحویل غذایتان باید قابل دسترسی باشد

فکر می کنید چه منطقه ای را می توانید بطور راحت و موثر پوشش دهید؟ منطقه بزرگ‌تر لزوماً به معنای کسب و کار بزرگ‌تر نیست، و همچنین مشتریان خوشحال و وفاداری را که برای سفارش‌های مکرر باز خواهند گشت تضمین نمی‌کند.

تمام تدارکات را در نظر بگیرید. اگر منطقه بزرگی را با مشتریان بالقوه زیاد هدف قرار دهید، می توانید تقاضای مشتری را برآورده کنید؟ غذا ها را چگونه توزیع می کنید و هزینه های حمل و نقل چقدر است؟ چقدر طول می کشد تا غذا را تحویل دهید؟ آیا فاصله ها به این معنی است که برخی از غذاها ممکن است سرد/فاسد شوند؟

بسیار بهتر است که از  مناطق کوچک شروع کنید و رستوران آنلاین خود را از هسته ای از مشتریان راضی آغاز کنید. فقط زمانی که بازار را آزمایش کردید و مطمئن شدید که ظرفیت مطابقت با تقاضا را با یک سرویس سریع و با کیفیت در یک منطقه وسیع تر دارید، افزایش دهید. در رستوران های آنلاین نیز مانند یک رستوران فیزیکی، مشتریان اگر مجبور شوند مدت زمان زیادی را بخاطر یک غذای بی کیفیت در انتظار باشند، هیچ گاه از شما تشکر نمی کنند و رضایت آن ها را جلب نخواهید کرد.

 

2. بهترین گزینه تحویل غذا را برای کسب و کار خود بیابید

ساده ترین راه برای رسیدگی به تحویل، استفاده از راه حل های آماده ای مانند اسنپ فود است. این برنامه‌های سفارش غذا با رانندگانی که می‌توانند غذای تهیه‌شده توسط رستوران‌هایی را که در برنامه ثبت‌نام کرده‌اند، تحویل دهند، ارتباط دارند.

 

اگرچه برون سپاری به شما امکان دسترسی فوری به رانندگان و بازار را می دهد، اما اغلب گران است (معمولاً 10-30٪ در هر سفارش) و همچنین محدود کننده است. این خدمات نه تنها فروش شما را کاهش می دهند، بلکه مالکیت ارتباط با مشتری را نیز در اختیار دارند. این بدان معناست که ممکن است به داده‌های فروش/حسابداری که می‌تواند به شما در راه‌اندازی و ایجاد کسب‌وکارتان کمک کند، دسترسی نداشته باشید. برون سپاری یک راه راحت برای حرکت آنلاین با کمی تلاش است، اما هزینه و عدم کنترل ممکن است برای هر صاحب رستوران جذاب نباشد، بنابراین قبل از تصمیم گیری، مزایا و معایب هر ارائه دهنده را مقایسه کنید.

به عنوان یک جایگزین، رانندگان خود را استخدام کنید و کنترل بازار خود را در دست بگیرید. اگرچه هزینه اولیه بیشتر خواهد بود، اما ممکن است به بازدهی طولانی مدت سرمایه گذاری بهتری دست پیدا کنید.

 

3. گزینه های مختلف پرداخت را به مشتریان ارائه دهید

برای موفقیت در کسب و کار رستوران آنلاین خود، مهم است که روش های مختلفی برای پرداخت به مشتریان ارائه دهید. در حالی که برخی از افراد نسبت به تراکنش‌های دیجیتالی محتاط هستند و همچنان ترجیح می‌دهند از پول نقد استفاده کنند، کووید-19 مطمئناً روند به سمت جامعه بدون پول نقد را تسریع کرده است. حداقل باید پرداخت های کارتی را بپذیرید، اما باید روش های پرداخت جایگزین مانند کیف پول دیجیتال را نیز در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که کدام گزینه های پرداخت برای خدمت به مشتریان شما مورد نیاز است.

 

4. پرداخت های آنلاین امن را فعال کنید

علاوه بر ارائه انواع روش‌های پرداخت به مشتریان، باید امنیت بالایی را برای تراکنش‌های آنلاین فراهم کنید. کلاهبرداری به موازات تجارت الکترونیک و ارتباطات سیار رشد کرده است، بنابراین شما باید از امنیت به روز استفاده کنید و با ارائه دهنده خدمات پرداخت که دارای آخرین تکنیک های ضد کلاهبرداری است و کاملاً با استانداردهای صنعت مطابقت دارد، کار کنید.

 

5. منوهایی را ایجاد کنید که برای تحویل بهترین باشند

همه وعده های غذایی برای سرویس بیرون بر مناسب نیستند. شما باید در مورد گرم کردن فکر کنید (یعنی آیا غذا گرم می ماند و آیا برای گرم کردن مجدد مناسب است؟)، چه ظروفی برای سرو غذا بهتر هستند و آیا می توان غذا را به شیوه ای جذاب بسته بندی کرد؟

 

6. یک وب سایت جذاب و اشتها برانگیز داشته باشید

وب سایت شما منوی شماست، پس آن را اشتها آور و چشمگیر کنید. اگر از طریق سایت خود بفروشید، نیازی به پرداخت کمیسیون نخواهید داشت و کنترل کسب و کار خود را حفظ خواهید کرد. اما ساخت وب سایت مستلزم زمان و سرمایه گذاری است و شما ضرر خواهید کرد مگر اینکه آن را کاربرپسند و جذاب کنید. خبر خوب این است که شما می‌توانید از قالب های آماده مانند وردپرس استفاده کنید و بصورت رایگان سایت دلخواه خود را راه اندازی کنید.

 

اگر مطمئن نیستید که سایت خود را بسازید، می توانید از اشخاص و یا شرکت هایی که در این حوزه تخصص دارند کمک بگیرید. همچنین با سفارش سئو سایت می‌توانید رتبه سایتتان را در موتورهای جستجو ارتقاء دهید و ترافیک بیشتری به سایتتان جذب کنید.

 

7. اثبات اجتماعی رستوران خود را به نمایش بگذارید

«اثبات اجتماعی» به تأییدیه‌ها و رتبه‌بندی‌های تأیید شده اشاره دارد. مردم تحت تأثیر تجربیات و دیدگاه های دیگران هستند و اگر رستوران شما نظرات خوب مشتریانتان را دارد، باید تمام بازخوردهای مثبت را در وب سایت خود و در کانال های دیگر مانند رسانه های اجتماعیTrustpilot یا نظرات گوگل به نمایش بگذارید. توصیه ها منجر به سفارش می شود.

 

8. برند خود را از طریق بسته بندی و نحوه ارائه غذاها بسازید

نحوه ارائه غذای خود بخشی از تجربه مصرف کننده است. بسته بندی نامناسب و ارائه ضعیف اعتبار شما را تضعیف می کند و سفارشات بعدی را تهدید می کند. یک هویت برند قوی ایجاد کنید تا کسب و کار خود را به یاد ماندنی کنید و از رقبا متمایز شوید، و چیزهای ساده ای مانند گنجاندن یک منوی چاپی و جزئیات تماس با هر سفارش تحویلی را فراموش نکنید. اگر غذا و ارائه هر دو خوب باشد، مشتریان برای خرید بیشتر مراجعه خواهند کرد.

 

9. از قدرت شبکه های اجتماعی استفاده کنید

استفاده موثر از شبکه های اجتماعی برای ایجاد جلوه خوب از رستوران شما معجزه می کند و سفارش های آنلاین را تقویت می کند. اما برای به حداکثر رساندن قدرت رسانه های اجتماعی، به چیزی بیش از یک صفحه فیس بوک نیاز دارید. شما باید از تمام کانال های در دسترس خود استفاده حداکثری کنید، از جمله توییتر، اینستاگرام، وبلاگ نویسی، سایت هایی مانند Yelp و YouTube. از این کانال‌ها برای فهرست کردن تبلیغات و تخفیف‌ها و نمایش غذاهای خود با عکس و ویدیو استفاده کنید.

 

10. با اینفلوئنسرهای اینستاگرام کار کنید

این جنبه دیگری از بازاریابی شبکه های اجتماعی است و از آنجایی که اینستاگرام مبتنی بر تصویر است، برای تبلیغ و نمایش غذا ایده آل است. اگر یک وبلاگ نویس مواد غذایی با تعداد زیادی پست در مورد رستوران شما پست کند، در معرض دید تعدا زیادی از کاربران خواهید بود در نتیجه سود بیشتری هم گیرتان می‌آید.

 

سخن آخر

بعد از پاندمی کرونا، سیل عظیمی از کسب و کارها راهشان را به سوی آنلاین شدن پیمودند. در این بین بسیاری از کسبه رستوران دار نیز به جای تن دادن به روش های سنتی سعی کردند تا آن ها نیز آنلاین شوند و غذای خود را بصورت اینترنتی به فروش برسانند. در این مقاله مهم ترین نکات موفقیت در رستوران های آنلاین را برایتان لیست کردیم. امیدواریم که برایتان مفید باشند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر