سایت شماره یک:

 

 

افراد بسیاری در زمینه درمان پای پرانتزی بزرگسالان نتایج شگفت انگیزی دریافت کرده‌اند. از این رو میتوان چنین ادعا کرد که نظرات در مورد درمان پای پرانتزی در بزرگسالان بسیار مثبت است. البته درمان پای پرانتزی بزرگسالان به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد. چرا که در مواقعی ممکن است این عارضه در برخی از افراد درمان نشود. اولین مورد برای شروع درمان پای پرانتزی بزرگسالان کشف علت بروز این عارضه است. پزشک متخصص میبایست پای بیمار را مورد بررسی قرار دهد و علت بروز پای پرانتزی را تشخیص دهد. پس از تشخیص علت بیماری، میتوان در مورد شیوه درمان، مدت زمان درمان و میزان موفقیت رفع این عارضه اظهار نظر کرد. امروزه پزشکان متخصص روشها و شیوه‌های نوینی را برای درمان پای پرانتزی بزرگسالان ارائه میدهند.

طب سوزنی الکتریکی اصطلاحی است که برای اشاره به اعمال جریان الکتریکی ضربانی به سوزن‌های طب سوزنی یا حتی بدون سوزن در نقاط مربوط به طب سوزنی بدن استفاده می‌شود. جریان معمولاً 80-40 ولت است، اما در واقع هیچ جریانی از بدن منتقل نمی‌شود فقط تحریک کافی برای بیمار وجود دارد که احساس نبض خفیفی داشته باشد. یک جلسه درمانی استاندارد معمولاً بین 10 تا 20 دقیقه طول می‌کشد و به ندرت از نیم ساعت بیشتر می‌شود.

این تکنیک طب شرقی در دهه 1930 در چین توسعه یافت و اگرچه یک پیشرفت نسبتاً جدید در روش باستانی طب سوزنی است، ایده پشت آن مستقیماً با باورهای قدیمی مطابقت دارد. طب سوزنی بر اساس این ایده عمل می‌کند که چی یا نیروی حیاتی یک فرد در طول نصف النهارهای خاصی از بدن می‌گذرد و نقاط خاصی روی بدن با این موارد مطابقت دارند. هنگامی که این نقاط با لمس فعال یا تحریک می‌شوند، شکایات خاص از درد یا بیماری مزمن را می‌توان کاهش داد. استفاده از یک جریان الکتریکی ملایم همراه یا به جای سوزن‌های طب سوزنی، یک راه جایگزین برای تحریک نقطه و تقویت چی است.

پای پرانتزی (که به آن ژنوواروم یا پاهای خمیده نیز گفته می‌شود) وضعیتی است که باعث می‌شود پاها به دلیل ناهماهنگی استخوان به سمت بیرون زانو خم شوند. هر یک از پاها از چهار استخوان تشکیل شده است:

استخوان ران (استخوان ران)

درشت نی (استخوان ساق پا)، کشکک (کاسه زانو) و

فیبولا (استخوان بیرونی ساق پا)

پای پرانتزی زمانی ایجاد می‌شود که استخوان درشت نی به سمت داخل و زانو به سمت بیرون می چرخد. هنگامی که پاها و مچ پاها با یکدیگر تماس دارند و هنگام راه رفتن، پاها خمیده می‌مانند.

برای اندازه گیری پای پرانتزی متخصصان حرکات اصلاحی روش های خاصی را در پیش می‌گیرند که در این میان می‌توانند از عکس‌های رادیولوژی نیز استفاده کنند و همچنین روش دیگری که در آن محور مکانیکی در رادیوگرافی تحمل وزن تمام ق، با کشیدن خط از مرکز سر استخوان ران تا مرکز مچ پا اندازه گیری می‌شود را انتخاب می‌کنند که به طور دقیق‌تر می‌توانند به میزان انحنا دسترسی پیدا کنند. به طور معمول، باید زانو را به دو نیم تقسیم کند، مفصل افقی و موازی با زمین باشد. ژنوواروم با جابجایی میانی محور مکانیکی تعریف می‌شود.

یکی از شایع ترین ناهنجاری ها در جهان، زانو پرانتزی است که در روزگاران گذشته بدون درمان و امروزه با تکیه بر راهکارهای مناسب قابل اصلاح می باشد. بررسی ها نشان می دهد یکی از موثرترین روش های بهبود این عارضه، حرکات اصلاحی یا به عبارتی ورزش درمانی است که به واسطه متخصصین تجویز می شوند.

لازم به ذکر است بدانید یکی از بارزترین دلایل زانو پرانتزی یا پای پرانتزی، راشیتیسم یا کمبود ویتامین D در بدن است. در صورتی که این عارضه به موقع تشخیص داده شود درمان آن آسان است اما در پاره ای از اوقات که تشدید شده اصلاح آن گسترده و پیچیده خواهد شد.

حرکات اصلاحی که یکی از کاربردی ترین تکنیک های اصلاح زانو پرانتزی است به برخی تمرینات اختصاصی اطلاق می شود که برای تقویت زانو، عضلات اطراف آن، ساق پا و ... مورد استفاده قرار می گیرد. نکته قابل توجه این است که هر یک از تمرینات ورزشی برای بهبود و تقویت قسمت های خاص و ویژه ای از بدن است که به واسطه متخصص این حوزه توصیه می شود.

 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر