سایت شماره یک:

اگر سری به بازار تهران یا مراکز خرید شهر خودتان بزنید، متوجه خواهید شد که تنوع ظروف پذیرایی در ایران بسیار زیاد است. با خرید تک‌تک مدل‌های این ظروف می‌توانید در مراسم خانوادگی، رسمی، تولد و جشن از مهمان‌های خود به طور عالی و درخور پذیرایی کنید. ظروف سرو و پذیرایی علاوه بر تنوع بالای طرح و اندازه، جنس مختلفی نیز دارند. به عنوان مثال سرویس بلور، ظروف استیل پذیرایی، ظروف چوبی و بامبو و... . با توجه به بودجه‌ای که دارید می‌توانید یکی از انواع این مدل‌ها را بخرید و در نهایت به نحوه احسن از مهمانان خود پذیرایی کنید. ما در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع مدل‌های ظروف پذیرایی آشنا کنیم. هر یک از این مدل‌ها کاربرد مشخصی دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

هنر در ساخت و قیمت ظروف پذیرایی چه تاثیری دارد؟

 

ظروف پذیرایی نقش مهمی در کیفیت میزبانی شما دارند. بنابراین سعی کنید از بشقاب، پیش‌دستی، فنجان و... جذاب و مدرن جهت پذیرایی بهره بگیرید. استفاده از ظروف شیک و زیبا حس احترام و ارزش را هر لحظه به مهمان القا می‌کند.

اگر تاریخ ایران را مرور کنید، در گذشته انسان‌ها از سفال، چوب و خاک رس برای خود ظرف درست می‌کردند و همه این‌کارها را به کمک دستانشان انجام می‌دانند. اما به مرور زمان و پیشرفت فناوری و ابزارآلات، در تولید ظروف سرو تغییرات زیادی ایجاد شد. به طوری که طراحان وارد کار شدند و تا بتوانند هنر را در ساخت آن‌ها ادغام کنند. برای ساخت این محصولات دیگر به جای خاک رس از مواد دیگری مانند بلور و فلزات استفاده شد. امروزه با ترکیب این مواد با یکدیگر ظروف مدرنی را در بازار همچون سرویس بلور و ظروف استیل پذیرایی مشاهده می‌کنید.

علاوه بر موارد بالا گاها برای تزئین و دکور ظروف پذیرایی از سفال و چینی کمک می‌گیرند. هنر تاثیر شگرفی در این صنعت دارد. قیمت این محصولات با توجه به میزان تزئینات و خاص بودنشان گران‌تر خواهد بود.

البته ناگفته نماند برند نیز تاثیر مهمی در قیمت دارد. به عنوان مثال برند پاشاباغچه ترکیه یکی از برندهای مطرح در دنیاست.

معرفی انواع ظروف سرو و پذیرایی

در دنیای امروزی هنر سرو یک علم محسوب می‌شود. بسیاری از آشپزها، مهماندارها و... برای آموختن این علم مهم سال‌ها وقت صرف می‌کنند. به طور کلی ظروف پذیرایی به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند.

  1. ظروف مناسب سرو غذا
  2. ظروف مناسب سرو وعده عصرانه
  3. ظروف سرو و پذیرایی چوبی
  4. ظروف سرو و پذیرایی نوشیدنی
  5. ظروف سرو اماکن بزرگ

ظروف مناسب سرو غذا

سرویس غذاخوری یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین محصولاتی است که شما باید آن را خریداری و داشته باشید. حتی در هنگام جهیزیه عروس ابتدا این ظروف خریداری می‌شود. جهت پذیرایی هر وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام می‌توانید از این ظروف استفاده کنید. جنس این محصولات معمولا از پرسلان یا چینی سخت، چینی استخوانی یا بن چاینا و آرکوپال است که قاعدتا همه آن‌ها دارای رنگ و طرح مختلفی هستند.

سرویس‌های غذاخوری موجود در بازار معمولا به صورت 6 یا 12 هستند. که همه آن‌ها دارای برخی اقلام مشترک مانند بشقاب پلو و خورش‌خوری جهت سرو غذای اصلی، کاسه و پیاله برای پیش‌غذا، دسر و لیوان و فنجان برای نوشیدنی‌ها هستند.

در بسته‌بندی بسیاری از این محصولات علاوه بر موارد نام برده شده، سرویس قاشق و چنگال نیز وجود دارد که اکثرا از جنس استیل ضدزنگ با قطر 4 میلی‌متر هستند. با خرید این ست می‌توانید یک سفره یا میز با شکوه و کاملا زیبا و یکدست برای مهمان‌های خود بچینید که آن‌ها به سلیقه شما افتخار کنند.

ظروف مناسب سرو وعده عصرانه

برای برگزاری یک دورهمی دوستانه در یک عصر بسیار زیبا به ظروف سرو وعده عصرانه نیاز خواهید داشت که در آن‌ها خوراکی‌هایی نظیر میوه، تخمه، شیرینی، پسته، نوشیدنی‌های گرم و سرد را سرو کنید. سرویس‌های عصرانه معمولا در بازار کمی متفاوت‌تر هستند که آن‌ها به نوبه خود تنوع بالایی دارند.

سرویس بلور، کریستال و سرامیک در طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های مختلف برای عصرانه بسیار مناسب هستند. با انتخاب یک نوع مناسب، می‌توانید خاطرات خوشی را در یک عصر دل‌چسب برای خود و دوستانتان بسازید.

محبوب ترین ظروف عصرانه

2

محبوب‌ترین و به نوعی شیک‌ترین ظروف عصرانه، سرویس بلور و کریستال هستند. این مدل‌ها از گذشته تا به امروز بین خانواده‌های ایرانی بسیار محبوب بوده‌اند و تنوع بالایی از آن‌ها را در بازار مشاهده می‌کنید. بنابراین هیچ‌گاه نه تنها قدیمی نمی‌شوند بلکه همیشه شیک و زیبا هستند.

ظروف سرو و پذیرایی چوبی

امروزه تنوع ظروف سرو و پذیرایی چوبی در بازار بسیار زیاد است. این محصولات مدرن امروزه در دل بسیاری از مردم جا باز کردند و به نسبت سرویس بلوری مقاوم‌تر، طول عمر بیشتر، زیبایی و قیمت ارزان‌تری دارند.

جنس آن‌ها معمولا از بامبو، راش، گردو و رابر وود است؛ که هر یک دارای مشخصات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. به طور کلی چوب گردو خاص‌تر و مردم‌پسندتر است. اگر به دنبال سازگاری بالا و همچنین ست شدن راحت‌تر هستید، ظروفی که از جنس رابر وود ساخته شده‌اند، مناسب‌ترند.

ظروف سرو و پذیرایی اماکن بزرگ

کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌های بزرگ و مدرن همیشه در تلاش‌اند که بهترین خود را به مشتریانشان نشان دهند تا هرروزه تعداد مخاطبین بیشتری را جذب کنند و در بین رقبای خود بدرخشند. به همین منظور همه آن‌ها در تلاش هستند تا علاوه بر داشتن غذاهای با کیفیت و هنر در آشپزی، از ظروف سرو و پذیرایی مناسب، مختلف و در نهایت خاصی برای پذیرایی استفاده کنند. چرا که در این صورت می‌توانند در ذهن مخاطب ماندگار بمانند.

امروزه خاص بودن برای این اماکن بزرگ آن‌قدر حائز اهمیت است که برخی از آن‌ها همانند سبک سنتی و قدیمی از ظروف استیل پذیرایی استفاده می‌کنند. اما کار خوبی می‌کنند. زیرا یکی از بهترین ظروف سرو برای این مکان‌های نام برده شده می‌تواند ظروف چوبی و ظروف فلزی باشد. چرا؟

زیرا علاوه بر خاص بودن و حتی مدرن بودن، آن‌ها طول عمر بالاتری نسبت به ظروف بلوری و چینی دارند. همچنین علاوه بر همه این موارد در زمان استفاده یا شستشو نیز خسارت کم‌تری را متحمل افراد می‌کنند.

لیست اقلام ظروف پذیرایی مهمان در جهیزیه عروس

ظروف پذیرایی مهمان یکی از اقلام مهم در جهیزیه عروس است. بسیاری سعی بر آن دارند که بهترین نوع سرویس را برای دخترشان بخرند. اما توصیه ما به شما این است که بر اساس بودجه خود یک سرویس با کیفیت اما کامل را برای خرید انتخاب کنید. ما در ادامه لیست اقلام ظروف پذیرایی مهمان در جهیزیه عروس را بیان کردیم. توجه کنید وجود همه آن‌ها الزامی نیست اما اگر خریداری شوند سرویس پذیرایی تکمیل‌تر خواهد بود.

ظروف چای خوری (سرو چای) مهمان

  • قوری چایی‌خوری
  • قهوه‌جوش (دله)
  • فنجان و نعلبکی
  • قندان
  • شکرریز
  • ست سینی پذیرایی

ظروف پذیرایی مهمان

  • پیش‌دستی
  • کاسه یا پیاله
  • اردو خوری
  • سفله‌خوری
  • شیرینی‌خوری
  • کیک‌خوری
  • میوه‌خوری
  • آجیل‌خوری
  • شکلات‌خوری
  • ست پارچ و لیوان
  • شربت‌خوری

یادداشت پایانی

خرید سرویس پذیرایی و ظروف مورد نیاز کار به نسبت سختی است. زیرا امروزه تنوع آن‌ها در بازار به قدری زیادی شده که افراد با دیدن هر طرح و رنگی به وجد می‌آیند. اما به طور کلی بهتر است سرویس پذیرایی خود را متناسب با نوع نیاز انتخاب کنید و کیفیت و جنس ظروف را حین خرید در نظر بگیرید. زیرا همان‌طور که در بالاتر گفته شد، برخی از ظروف چوبی و فلزی طول عمر بالاتری دارند و مقاومتشان در برابر ضربه و شکستنی نسبت به سرویس بلور و چینی بیشتر است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر