سایت شماره یک:

 

 

لکنت زبان - که به آن اختلال روانی دوران کودکی نیز گفته می شود - یک اختلال گفتاری است که شامل مشکلات مکرر و قابل توجهی در روانی و جریان گفتار طبیعی است. لکنت زبان در میان کودکان خردسال به عنوان بخشی طبیعی در رشد گفتار و زبان رایج است. کودکان خردسال ممکن است زمانی که توانایی‌های گفتاری و زبانی آن‌ها به اندازه کافی رشد نکرده باشد، دچار لکنت شوند. بیشتر کودکان، این لکنت رشدی را پشت سر میگذرانند. با این حال، گاهی اوقات لکنت زبان یک اختلال مزمن است که تا بزرگسالی ادامه می یابد. این نوع لکنت زبان می تواند بر عزت نفس و تعامل با افراد دیگر تأثیر بگذارد.

تنها متخصص درمان لکنت زبان آسیب شناس گفتار و زبان یا گفتار درمانگر است. به ویژه درمانگر تخصصی لکنت یعنی گفتاردرمانگری که صرفا در حیطه ی لکنت مشغول به کار بوده است. به یاد داشته باشید که ممکن است افراد غیرمتخصص و سودجو و فریبکار با عناوینی مانند درمان قطعی لکنت زبان یا درمان لکنت زبان با شبیه سازی ذهنی توجه شما را جلب کنند .

برای همه ی ما زمان هایی وجود دارد که روان صحبت نمی کنیم. ممکن است که کلمات یا شبه کلماتی مثل "ام" ، "چیز" یا "می دونی" به چیزی که می خواهیم بگوییم اضافه  کنیم و یا ممکن است که صدا و کلمه را بیش از یک بار بگوییم. این ها ناروانی تلقی می شوند.

افراد دارای لکنت زبان ممکن است ناروانی بیشتری یا انواع مختلفی از ناروانی ها را داشته باشند. افراد دارای لکنت زبان ممکن است بخش هایی از کلمه را تکرارکنند(تکرار)،  یک صدا را برای مدت طولانی بکشند (کشیده گویی) و یا به سختی یک کلمه را بیان کنند(قفل).

درمان خانگی لکنت زبان

لکنت زبان از یک ناروانی بیش تر است. لکنت زبان همچنین شامل فشار و احساس منفی در رابطه با حرف زدن است. این مسئله ممکن است که مانع حرف زدن با دیگران شود.

شما ممکن است بخواهید لکنت زبان خود را پنهان کنید. پس شما ممکن است هنگام گفتن کلمات  یا موقعیت های خاص اجتناب کنید. مثلا درصورتی که لکنت زباتان افزایش پیدا کند، نمی خواهید با تلفن حرف  بزنید. موقعیت هایی مانند صحبت کردن در جمع یا صحبت کردن با تلفن می تواند به ویژه برای افرادی که لکنت دارند دشوار باشد.

لکنت زبان ممکن است در بعضی مواقع شدید تر شود مانند زمانی که فرد هیجان‌زده، خسته یا تحت استرس است، عجله دارد یا تحت فشار است.

لکنت زبان ممکن است روز به روز تغییر کند و دچار نوسان شود. هم چنین ترس و هیجان می تواند لکنت زبان را بیشتر کند.

با این حال، اکثر افرادی که لکنت دارند؛ وقتی با خودشان صحبت می‌کنند، آواز می‌خوانند، با یک کودک صحبت میکنند یا با حیوان خانگیشان حرف میزنند می‌توانند بدون لکنت صحبت کنند.

روش های درمان سریع لکنت زبان نیز نیاز به گذشت مدت زمان مشخصی دارند. برای دریافت نتیجه بهتر از روش های درمانی بایستی تداوم را در اجرای هر یک از این روش ها رعایت نمود. همچنین در صورت مشاهده لکنت زبان در کودکان باید در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام داد تا نتیجه بهتری را شاهد بود. از روش های درمانی سریع و لازم می توان به استفاده از جلسات گفتار درمانی اشاره کرد.

مصرف دارو

برخی از داروهایی که به افراد تجویز می کنند به صورت انحصاری داروهای درمان سریع لکنت زبان نیست و برای درمان این اختلال مفید نیست. بعضی دارو ها باعث کاهش استرس و اضطراب می شوند و در از بین بردن علائم لکنت نقشی ندارند.

دستگاه های پزشکی از راه های درمان سریع لکنت زبان

در روش های درمانی پیشنهاد استفاده از تجهیزات و دستگاه های پزشکی متداول بوده و درمان سریع لکنت زبان با استفاده از دستگاه های مربوط زیاد به شما توصیه می شود. اما باید بدانید که هیچ اثری بر درمان ندارند و تنها باعث اتلاف وقت و هزینه و از همه مهم تر سن طلایی درمان می شوند.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر