سایت شماره یک:

پمپ باد اویل فری، دستگاهی است که برای تولید هوای فشرده بکار می رود و بدون استفاده از روغن، عملیات خنک سازی را انجام می دهد. اما کمپرسورهای دیگر خنک و روان کردن قطعات را با استفاده از روغن انجام می دهند. کمپرسور باد روغنی، ممکن است هوای فشرده با ناخالصی ایجاد کند که در صنایع دندانپزشکی و غذایی بسیار مضر است. به همین جهت مدل های جدیدی از پمپ باد ارائه شده است که بدون نیاز به روغن، کارایی خوبی دارند.

اگر در کسب و کار خود به تجهیزات فشرده سازی هوا نیاز داشته باشید، آشنایی با انواع کمپرسور اویل فری شرکت ایران پمپ به شما در انتخاب بهترین دستگاه کمک خواهد کرد. این شرکت معتبر، سابقه بالایی در تولید انواع پمپ باد برای مصارف خانگی، پزشکی و صنعتی دارد و با ارائه محصولات باکیفیت توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

عملکرد کمپرسور اویل فری ایران پمپ

به دلیل عدم وجود روغن، مراحل گرم شدن دستگاه سریع انجام می شود. به همین دلیل فشرده سازی هوا در دو یا چند مرحله انجام می شود.

مرحله اول، ورود هوا به دستگاه برای فشرده سازی

 هوا به وسیله دریچه ورودی وارد کمپرسور شده و از فیلتر های مختلفی عبور می کند تا فاقد نا خالصی گردد. در شرایطی دریچه ورودی باز می شود که دستگاه مشغول به کار نباشد. زمانی که کمپرسور شروع به کار کند، دریچه ها بسته می شوند.

مرحله دوم، فشرده کردن هوا و افزایش دما

 هوای وارد شده به هنگام ورود فشرده می شود. زمان فشردن هوا باید مایعی برای خنک کردن آن وجود داشته باشد، در غیر این صورت، دمای هوا بالا رفته و پمپ باد می سوزد. این دما می تواند تا 95 درجه افزایش پیدا کند. به یاد داشته باشید هوای گرم به هیچ وجه مورد استفاده نبوده و حتما باید سرد شود.

مرحله سوم، کاهش دما با ورود هوا به خنک کننده

 هوای فشرده به دلیل گرم شدن، وارد خنک کننده می شود و دمای آن کاهش می یابد. هوای فشرده به علت گرما اکسیژن خود را از دست می دهد اما پس از سرد سدن، اکسیژن اولیه برمی گردد. نکته حائز اهمیت این است که با خنک شدن هوا ممکن است رطوبت و بخار در هوا تشکیل شود، به همین دلیل فیلتر استفاده شده در خنک کننده، رطوبت و بخار را جدا کرده و از آسیب دستگاه جلوگیری می کند.

مرحله چهارم، فشرده سازی مجدد هوا

هوای خنک شده، فشرده سازی به کمپرسور برمی گردد و دما تا 80 درجه بالا خواهد رفت.

مرحله پنجم، خنک سازی مجدد باد

در مرحله آخر، هوای فشرده شده با حرارت بالا دوباره به خنک کننده فرستاده می شود و پس از سرد شدن، به مخزن کمپرسور رفته یا مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع کمپرسور اویل فری شرکت ایران پمپ

انواع کمپرسور اویل فری شرکت ایران پمپ

  1. کمپرسور اویل فری برگشتی

سیستم کمپسور اویل فری برگشتی از جابه جایی مثبت استفاده می کند. از این سیستم برای جا به جایی مقدار کمی از هوا در فشار بالا استفاده خواهد شد و همانطور قابلیت جدا کننده گرما از هوا را دارد.

  1. کمپرسور اویل فری پیچ روتاری

در این کمپرسور باد از جا به جایی پیچ های متصل به هم برای فشرده سازی هوا استفاده می شود. هم چنین با به کارگیری حلقه هایی که خنک کننده هستند، مانع ورود روغن به مراحل فشرده سازی هوا می شود.

  1. کمپرسور اویل فری اسکرول

این پمپ باد از سیستم پیشرفته ای استفاده می کند که دارای مارپیچ متحرک و ثابت است، که نتیجه کار آن ها فرستادن هوا برای فشرده سازی به محفظه است. هوا با رفتن به درون مارپیچ، فشرده و برای خشک شدن به کمپرسور می رود.

8 مزیت کمپرسور اویل فری شرکت ایران پمپ

8 مزیت کمپرسور اویل فری شرکت ایران پمپ

این کمپرسور بادها کلید قطع کن دارند که کار آن ها بررسی هوای داخل مخزن است و زمانی که اندازه هوا از حدی کمتر شود، به دستگاه فرمان شروع کار می دهد. پس فشاری که کمپرسور تولید می کند افت نکرده و دچار نوسان نمی شود.

  1. سیم پیچ مسی، طول عمر و کارایی دستگاه را زیاد می کند. مقاومت آن ها نسبت به پیچ سیم های الومینیومی بسیار بیشتر است.
  2. به دلیل اینکه از روغن در سیستم خنک کننده استفاده نمی شود، هزینه تعمیر و نگهداری آن بسیار کم است.
  3. تنوع در این مدل بسیار زیاد بوده و با توجه به بودجه ای که دارید می توانید آن را خریداری کنید.
  4. کمپرسور اویل فری از فشرده سازی دو مرحله استفاده می کند و دارای قدرت تولید بالایی است.
  5. مخزن سیستم، شامل ورق 4 میل و جوش زیر پودری است. به همین دلیل، پوسیده و خراب نمی شود.
  6. کمپرسور اویل فری شرکت ایران پمپ، دارای سیستمی است که سایش کمی با یکدیگر دارند. به دلیل نبود روغن، کاهش اصطکاک قطعات بهترین گزینه است تا در هزینه صرفه جویی شود.
  7. بکار بردن کلید قطع کن سبب تنطیم فشار باد شده و کمپرسور را خاموش می کند. بعد از کم شدن فشار داخل مخزن، دوباره فرمان دستور کار می دهد.

حرف آخر

آشنایی با انواع کمپرسور اویل فری شرکت ایران پمپ نشان می دهد محصولات این شرکت معتبر و شناخته شده از مرغوبیت بالایی برخوردار است. در کمپرسور اویل فری به دلیل عدم استفاده از روغن، هزینه کمی برای نگهداری و تعمیر پرداخته می شود. استفاده از سیم پیچ مسی، بر طول عمر مفید اسن تجهیزات می افزاید. در حالی که نمونه های موجود در بازار بیشتر از سیم پیچ آلومینیومی با مقاومت پایین استفاده می کنند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر