سایت شماره یک:

سوزاندن چربی در ناحیه شکم و پهلو و کاهش وزن در این ناحیه یکی از اهداف اصلی کسانی است که از رژیم لاغری و کاهش وزن استفاده می کنند.

چربی های خون و پهلو یکی از خطرناک ترین چربی هایی هستند که با بیماری های قلبی و سایر بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 مرتبط هستند.

بنابراین، کوچک کردن شکم و پهلوها یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای حفظ سلامتی انجام دهید. چربی شکم و پهلو را می توان با اندازه گیری دور شکم و پهلو تخمین زد، معمولاً اندازه دور شکم بیشتر از 102 سانتی متر برای مردان و بیشتر از 88 سانتی متر برای زنان چاقی شکمی محسوب می شود.

هدف برخی از رژیم‌های کاهش وزن به طور خاص کاهش شکم و پهلوها بیش از سایر قسمت‌های بدن شما است، در اینجا به چندعاملی می‌پردازیم که می‌تواند به کاهش وزن برای شکم و پهلوها و همچنین کاهش وزن سریع کمک کند.

در رژیم لاغری شکم و پهلو از شکر و قندهای ساده پرهیز کنید

 

غذاهایی که در تهیه آنها از شکر استفاده می شود برای سلامتی مضر هستند، خوردن بیش از حد این غذاها می تواند منجر به افزایش چربی به خصوص در ناحیه شکم و پهلو شود.

مصرف قند و شکر به طور مستقیم با مشکلات متابولیک در انسان مرتبط است خوردن بیش از حد قند و شکر، به ویژه فروکتوز، می تواند منجر به تجمع چربی در بدن، به ویژه در شکم و اطراف کبد شود.

 

شکر ترکیبی از فروکتوز و گلوکز است، وقتی قند و شکر زیادی می‌خورید، در واقع فروکتوز زیادی در کبدتان می‌ریزید و کبدتان را تشویق می‌کنید تا فروکتوز اضافی را به چربی تبدیل کند.

 

بسیاری از دانشمندان دریافته اند که بیزاری از قند با انواع اختلالات متابولیک از جمله مقاومت به انسولین، افزایش چربی شکمی و چاقی شکمی و پهلو و همچنین کبد چرب مرتبط است.

خوردن شکر و شکر به صورت مایع مانند نوشیدنی های شیرین، نوشابه و غیره بسیار بدتر از خوردن خود شکر است. بدن انسان با کالری مایع مانند کالری جامد رفتار نمی کند و کالری مایع بیشتری را جذب می کند، بنابراین، هنگام مصرف نوشیدنی های شیرین، جذب آن برای بدن دشوارتر می شود و می تواند منجر به افزایش شکم و لب های پهلو شود.

 

در مطالعه ای که روی کودکان انجام شد، مشاهده شد که 60 درصد از کودکان مبتلا به چاقی شکمی عادت به نوشیدن نوشیدنی های شیرین بین وعده های غذایی داشتند.

بنابراین، در رژیم لاغری شکم و پهلو، باید مصرف قند خود را تا حد امکان کاهش دهید و از نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه، آب میوه، دسر و غیره خودداری کنید.

 

هنگام خرید غذاهای بسته بندی شده، برچسب محتویات آن را بخوانید تا مطمئن شوید که شکر در مواد تشکیل دهنده آن استفاده نشده است، حتی اگر در حال تهیه وعده های غذایی سالم هستید، می توان از شکر زیادی استفاده کرد، بنابراین برچسب تمام غذاهای بسته بندی شده را از سوپرمارکت ها مطالعه کنید.

در نظر داشته باشید که اگرچه میوه ها حاوی مقدار زیادی قند فروکتوز هستند، اما به دلیل فیبر موجود در آن، اثرات مضر فروکتوز را کاهش می دهند و قندهای ذکر شده در مورد میوه ها صدق نمی کند، اما مراقب باشید. میوه ها در معده کالری بالایی دارند.

 

به طور منظم تمرین کنید

 

ورزش منظم یکی از بهترین راه ها برای بهبود سلامت جسمانی، طول عمر و پیشگیری از بیماری است. کمک به از دست دادن شکم و پهلوها یکی از بارزترین فواید ورزش و تمرینات ورزشی است.

 

ورزش برای لاغری شکم و پهلو به ورزش معده محدود نمی شود، در واقع لاغری شکم و پهلو این قسمت ها را انجام نمی دهد، بلکه چربی سوزی در همه جای بدن است و مشکل بیشتر در معده و پهلوها است.

در واقع، مطالعات مختلف نشان داده اند که تمرینات شکمی باعث بهبود ضعف شکم و پهلو نمی شود. شما می توانید اینجا کلیک کنید تا بهترین تمرینات شکم و پهلو را دریافت کنید.

تمرینات قدرتی و هوازی در چربی سوزی بدن موثرتر است، در واقع تاثیر آن همگانی است. ورزش های هوازی مانند دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری و ... بیشترین تاثیر را در کاهش چربی شکم و ران ها و همچنین چربی احشایی دارند.

علاوه بر این، ورزش برای مدت معینی از کاهش وزن جلوگیری می کند، به این معنی که ورزش در واقع به کاهش وزن کمک می کند.

می توان از فواید ورزش، کاهش التهاب در بدن، کاهش قند خون و بهبود سایر مشکلات متابولیک صحبت کرد.

 

پروتئین بیشتری بخورید تا شکم و پهلوها سریعتر کوچک شوند

 

احتمالاً پروتئین یکی از مهم ترین درشت مغذی ها در رژیم لاغری شکم و پهلو و کاهش وزن عمومی است.

اگر هدف شما کاهش وزن و به حداقل رساندن شکم و پهلوها است، خوردن پروتئین کافی در رژیم غذایی بهترین راه برای رسیدن به این هدف است.

خوردن پروتئین در رژیم لاغری نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند تا از افزایش مجدد وزن جلوگیری کنید

پروتئین ممکن است به طور خاص به افزایش وزن در شکم و پهلوها کمک کند، با مصرف پروتئین بیشتر در رژیم غذایی که با چربی پایین شکم و پهلو مرتبط است

خوردن کربوهیدرات ها و روغن های تصفیه شده می تواند شکم شما را برآمده کند و مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات به کوچک شدن شکم و پهلوها کمک می کند .اگر دریافت پروتئینی کافی در رژیم لاغری خود داشته باشید.

رژیم کم کربوهیدرات میتواند فواید دیگری نیز در سلامتی شما داشته باشد، از جمله میتوان کنترل قند خون در دیابت نوع ۲ اشاره کرد.

منبع: مقاله چگونه لاغر شویم فیت شو

https://fitsho.co/blog/lose-weight

تگ های مرتبط

ارسال نظر