سایت شماره یک:

 

 

ساعت مکانیکی (اتوماتیک) چیزی فراتر از آن است که زمان را نشان دهد. این ساعت نه تنها نمادی خاص از مهندسی کلاسیک، با تاریخچه ای غنی و جالب است، بلکه داستان های شخصی نیز در ارتباط با این ساعت ها وجود دارد که بسیاری از اوقات ارزش های احساسی آن را بر قیمت و ارزش های مالی آن برتری می دهد. اگر به درستی از آن مراقبت شود، می توان یک ساعت اتوماتیک خوب را از نسلی به نسل دیگر منتقل کرد. مراقبت صحیح از یک ساعت دشوار نیست، به خصوص اگر به آن علاقه دارید، یا ارتباط شخصی نزدیک و نزدیکی با آن دارید. (این نکته دربارۀ ساعت های با منبع تغذیۀ باتری هم صدق میکند)

 

1) تا حد امکان ساعت خود را تمیز کنید

یک پارچۀ نرم بردارید همانطور که باند و کیف را پاک میکنید تا هرگونه کثیفی یا گرد و غبار پاک شود. ساعت را هر دو ماه یکبار در آب و صابون خیس کنید (این مرحله را فقط در حد مرطوب کردن دنبال کنید) تا کثیفی آن از بین برود.

این بند هم برای ساعت های اتوماتیک هم کوارتز صدق میکند.

 

2) خدمات به طور منظم

ساعت خود را هر دو یا سه سال بدون در نظر گرفتن مدت گارانتی سرویس کنید. شما می خواهید مطمئن شوید و مسائل را قبل از اینکه مشکل ساز شوند، حل کنید. معمولاً ساعت های اتوماتیک به سرویس های دوره ای همانند سرویس های اتومبیل نیازمندند. با مراجعه به ساعت ساز مورد نظر حتماً سلامت ساعت خود را تضمین کنید.

این مورد در ساعت های با تکنولوژِی کوارتز فقط برای تعویض باتری ملزوم است.

 

5

 

3) از آهنربا اجتناب کنید

ممکن است برخی از شما اطلاع نداشته باشید که قرار دادن ساعت خود در نزدیکی آهنربا می تواند بر عملکرد ساعت شما تأثیر منفی بگذارد و اختلال ایجاد کند.

 

4) مقاومت ساعت خود در برابر آب را بدانید

برخی از دارندگان ساعت از محدودیت های ساعت خود آگاه نیستند و ساعت خود را بیش از حد در معرض آب قرار میدهند. اگر ساعت شما تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم است، عاقلانه نیست که با ساعت خود غواصی کنید. اگر ساعت شما نمی تواند عمق را تحمل کند، تغییر سریع فشار ممکن است برای ساعت شما بسیار زیاد باشد. اگر ساعت شما در برابر آب مقاوم نیست، باز هم می تواند پاشش های کوچک آب را تحمل کند، اما بهتر است از آن اجتناب کنید. اگر ساعت شما بند چرمی دارد، بهتر است از خیس شدن ساعت خود جلوگیری کنید زیرا آب می تواند بند چرمی ساعت را ضعیف کند. معمولاً در پشت در موتور ساعت میزان ًد ابی ساعت با علامت اختصاری atm  حک شده. اگر هم نشده میتوانید از فروشندۀ ساعت خود این مورد را پرسش کنید.

6

 

5) از شیشۀ کریستالی ساعت مراقبت کنید

این مورد کاملاً واضح است، اما همچنان مهم و قابل ذکر است. برای جلوگیری از کوبیدن کریستال ساعت خود به دیوار یا هر چیز دیگری که ممکن است باعث خراش شود، تمام اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

البته در ساعت های با شیشۀ یاقوت که در برابر خش مقاوت عالی از خود نشان میدهند این مورد بسیار کم پیش می آید.

 

6) ساعت خود را درون جعبۀ خود ساعت نگهداری کنید.

زمانی که ساعت خود را بر دست نمیکنید، بهتر است آن را در جعبه‌ای که از روز اول در آن بوده نگه دارید. با قرار دادن ساعت در کنار یا روی کریستال، همیشه این احتمال وجود دارد که ساعت خراشیده شود. جعبه ساعت برای ایمن نگه داشتن ساعت ساخته شده است و از ساعت محافظت می کند.

 

7

 

7) از قرار گرفتن طولانی مدت ساعت در معرض نور خورشید خودداری کنید

نور خورشید بدلیل فرایند شیمیایی می تواند رنگ ساعت شما را محو یا دورنگ کند. همچنین، گرما می تواند عمر باتری را کاهش دهد، بنابراین بهتر است از قرار گرفتن ساعت خود در زیر نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید.

 

8) از تماس مداوم ساعت با مواد شیمیایی خودداری کنید

لوازم پاک کننده، روغن، ادکلن و عطر، همه میتوانند برای یک ساعت مچی مضر باشند. عطر به خصوص می تواند به بند های چرمی آسیب برساند، آنها را ضعیف کرده و به طور بالقوه باعث پاره شدن آن می شود. هنگام اسپری کردن عطر یا ادکلن، قبل از قرار دادن ساعت روی مچ دست، اجازه دهید کاملا خشک شود. ساعت شما، مانند جواهرات الماس گران قیمت شما، باید آخرین چیزی باشد که هنگام آماده شدن (قبل از لباس) می پوشید. هنگام تمیز کردن ساعت خود از پاک کننده های قوی استفاده نکنید. ساده تر بهتر است. برای جلوگیری از آسیب به بدنۀ ساعت اول از اشیا استفاده کنید سپس ساعت را بر دست ببندید.

 

9) هرگز موتور ساعت خود را به تنهایی باز نکنید

این را به یک ساعت ساز بسپارید. باز کردن ساعت می تواند آن را در معرض گرد و غبار، کثیفی و سایر ذراتی قرار دهد که می توانند داخل حرکت قرار گیرند، بنابراین بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید. همینطور در قسمت موتور مخصوصاً موتور اتوماتیک بدلیل حساس بودن قطعات موتور با ذره ای جابجایی در قطعه ای ممکن است کارکرد کل ساعت دچار اختلال شود.

 

10) دفترچۀ راهنمای ساعت مچی خود را بخوانید

این مراحل به احتمال زیاد برای مراقبت از هر ساعت لوکس اعمال می شود. با این حال، موارد خاصی وجود دارد که مخصوص هر ساعت است و این نکات به احتمال زیاد در دفترچه راهنمای ساعت ذکر شده است.

برای مثال در دفترچۀ راهنمای ساعت های کاسیو نحوه راه اندازی ساعت و نگهداری های لازم آن آورده شده است.

در پک ساعت های نوی فورس هم دفترچه ای آورده شده که به راه اندازی و نحوۀ مراقبت از ساعت های این کمپانی اشاره شده است.

یک ساعت مکانیکی لوکس باید به درستی مورد احترام و مراقبت قرار گیرد، سرشار از خاطرات و هزینه مالی باشد. قطعه ای مانند آن سزاوار عشق و مراقبت ما است و این 10 نکته به ساعت شما کمک می کند تا زمانی که بتوانید عمر آن را طولانی تر کنید.

 

 

خرید آسان و مطمئن ساعت مچی

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعاتی مفید دربارۀ نگهداری ساعت های مچی برای بانوان و اقایان خوش سلیقه به اشتراک گذاشته باشیم. همه اطلاع داریم خرید مطمئن یک ساعت مچی از یک فروشگاه معتبر بسیار مهم است. گالری میراکو توانسته در طی سال های فعالیت مشاوره ای عالی در جهت خرید یک ساعت مچی به مشتریان خود دهد.

میراکو با عرضۀ بهترین کیفیت برای هر سلیقه ای میتواند انتخابی خوب جهت خریدی مطمئن برای شما عزیزان باشد. این گالری با دقت بالا و اطلاعاتی جامع ساعت را به مشتریان خود معرفی میکند و مصرف کننده هر اطلاعاتی دربارۀ ساعت بخواهد را میتواند از میراکو دریافت کند. تنوع در انتخاب، ضمانتنامه معتبر، کیفیت برتر و قیمت حداقل از مزایای این فروشگاه خواهد بود. کافیست همین حالا به سایت میراکو بروید و ساعت مچی دلخواه خود را سفارش دهید و با در دست کردن آن استایل خود را تکمیل کنید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر