سایت شماره یک:

انیمیشن خوب، بهترین انیمیشن و بهترین کارتون، کلمه‌هایی است که بسیاری از افراد آن‌ها را سرچ می‌کنند تا بتوانند لیستی از بهترین انیمیشن‌ها و کارتون‌ها را برای کودکان خود پیدا کنند. البته لازم به ذکر است که تنها خانواده‌ها به دنبال یک انیمیشن خوب نیستند، بلکه بسیاری از افراد علاقه زیادی به دیدن آن‌ها دارند. همچنین در صنعت انیمیشن‌سازی بسیاری از این محصولات برای نوجوانان، جوانان و افراد بزرگ تهیه می‌شوند. در ادامه به معرفی تعدادی از کارتون‌ها و انیمیشن‌هایی که نباید از دست داد می‌پردازیم.

شیر شاه The Lion King

انیمیشن شیر شاه که به کارگردانی راجر الرز و راب می‌نکوف در سال ۱۹۹۴ ساخته شده، یکی از محصولات دیزنی می‌باشد که امتیاز ۸۸ را گرفته است. قصه این فیلم درباره‌ی توله شیری است که مورد هدف عمویش قرار می‌گیرد تا او را بکشد و صاحب تاج و تخت شود. اغلب افراد وقتی‌ایده اصلی فیلم را می‌شنوند، زیاد از آن استقبال نکردند اما پس از نمایش فیلم بسیار آن را پسندیده و احساساتشان تحریک می‌شود.

37

دیزنی به صورت همزمان کار روی دو پروژه پوکوهانتس و شیرشاه را آغاز کرد. در این زمان اغلب انیماتور‌های معتبر و قدیمی دیزنی به سراغ پوکوهانتس رفتند؛ چرا که معتقد بودند سرمایه‌گذاری روی آن معقول‌تر است و شیرشاه پروژه‌ای شکست خورده می‌باشد. کسانی هم که کار روی پروژه شیرشاه را به عهده گرفتند، اطمینانی به آن نداشته و به همین دلیل قصد داشتند که بیشتر توانایی بصری‌شان را به رخ بکشند.

اغلب انیماتور‌های اصلی اولین تجربه‌شان بود، از این رو شروع به مطالعه عادت زندگی حیوانات واقعی کردند تا بتوانند بهترین کاراکتر‌ها و محیط را بر اساس دنیای واقعی آن‌ها طراحی کنند. پس از اتمام این انیمیشن خوب، سکانس افتتاحیه فیلم با آهنگ چرخه‌ی زندگی، اولین تریلری بود که از آن بیرون آمد.

پس از اکران فیلم، بسیاری از منتقدان آن را ستایش کردند و نشریه تایم در ژوئن ۲۰۱۱ آن را جز ۲۵ انیمیشن برتر تاریخ سینما معرفی کرد. در حال حاضر می‌توان شیرشاه را به عنوان بهترین کارتون و یک انیمیشن خوب معرفی کرد که نباید دیدن آن را از دست بدهید. دانلود انیمیشن خوب شیر شاه کودک شما را سرگرم می‌کند.

وال-ئی WALL-E

ابر شرکت Buy n Large که کنترل سیاسی و اقتصادی کره زمین را به دست دارد، در قرن ۲۲ پس از این که تمامی سطح کره زمین از زباله‌های همین شرکت پوشانیده شده، تعدادی انسان را با سفینه‌ای روانه فضا می‌کند تا زیستگاهی بیابند؛ چرا که زباله‌ها سبب از بین رفتن رویش گیاهان شده و امکان ادامه حیات وجود ندارد. زباله جمع کن‌های مکانیکی تنها موجودات باقی‌مانده روی کره زمین بودند که همه‌ی آن‌ها یکی پس از دیگری از کار افتاده‌اند.

در میان این زباله جمع کن‌ها تنها یکی از آن‌ها به نام وال-ئی هوشمندتر بود که با تعمیر خود توانست نجات پیدا کند. تا این که در یک روز این زباله جمع کن به گیاهی تازه سر از خاک بیرون آورده برخورد. وال-ئی این گیاه را به مجموعه اشیا خود که در مخفی گاه جمع کرده بود، افزود.

پس از مدت کوتاهی سفینه‌ای، ربات فوق مدرن و مؤنثی به نام ایو را در آن جا ر‌ها می‌کند، که ماجرا پس از دوستی وال-ئی و ایو ادامه پیدا می‌کند. سفینه باز می‌گردد و قصد دارد ایو را با خود ببرد، اما وال-ئی که شیفته ایو شده بود، حاضر به از دست دادن او نبوده و خود را به سفینه چسبانده و راهی فضا می‌شود.

وال-ئی که محصول سال ۲۰۰۸ آمریکا می‌باشد را می‌توان به عنوان انیمیشن خوب معرفی کرد که به عنوان بهترین انیمیشن و بهترین کارتون در میان افراد شناخته شده است. اگر به دنبال یک انیمیشن خوب برای گذراندن لحظات خود یا کودکانتان هستید وال-ئی گزینه مناسبی است.

شهر اشباح Spirited Away

شهر اشباح نه تنها بهترین انیمیشن تاریخ سینما به حساب می‌آید، بلکه منتقدان آن را یکی از بهترین فیلم‌های هزاره‌ی سوم می‌دانند. انیمیشن ژاپنی شوخ طبعانه‌ای که داستان بلوغ کاراکتر قهرمانش را بیان می‌کند و در جهان فانتزی پر از آب و رنگ میازاکی می‌گذرد. شهر اشباح که بهترین کارتون دوره خود و حال حاضر به حساب می‌آید، در سال ۲۰۰۱ با کارگردانی هایائو میازاکی ساخته شده و امتیاز ۹۶ را گرفته است.

38

در این انیمیشن خوب، چیهیروی ده ساله به همراه پدر و مادرش از یک مسیر میانبر برای رفتن به سمت خانه جدیدشان عبور می‌کنند و به یک پارک ر‌ها شده‌ای می‌رسند. پدر چیهیرو به گردش در پارک اصرار می‌کند، در آن جا یک رستوران کشف می‌کنند و پدر و مادر چیهیرو مشغول غذا خوردن در آن جا می‌شوند. چیهیرو در حین سرک کشیدن به گوشه کنار با پسری به نام هاکو ملاقات می‌کند که به او هشدار می‌دهد قبل از غروب آفتاب از کناره رودخانه برگردد.

پدر و مادر چیهیرو در ادامه این انیمیشن خوب تبدیل به خوک شده و چیهیرو وارد دنیایی پر از ارواح و جادوگر می‌شود. شهر اشباح بهترین کارتون میازاکی محسوب می‌شود که با بودجه ۱۵ میلیون دلاری تولید و ۳۴۶ میلیون دلار در جهان به فروش رسید. این انیمیشن خوب میازاکی با کتاب‌های لوییس کارول که شناخته شده‌ترین اثرش، آلیس در سرزمین عجایب می‌باشد، قابل مقایسه است.

بالا؛ UP

انیمیشن خوب بالا یا UP یکی دیگر از بهترین انیمیشن‌های جهان به حساب می‌آید که این پویانمایی توسط پیکسار در سال ۲۰۰۹ تولید شده و یکی از پر افتخارترین انیمیشن‌های جهان می‌باشد. در سالی که این انیمیشن اکران شد، نامزد دریافت جایزه در ۵ بخش جشنواره اسکار شده بود که در نهایت توانست دو جایزه بهترین انیمیشن سال و بهترین موسیقی متن را دریافت کند.

انیمیشن خوب بالا به کارگردانی پیت داکتر و در استدیوی تولیدکننده دیزنی ساخته شده است. داستان این پویانمایی درباره پیرمردی ۷۸ ساله به نام کارل فردریکسین می‌باشد که تصمیم گرفته رویای قدیمی خود را محقق کند.

او قصد دارد با وصل کردن هزاران بادکنک به خانه‌ی خود، به آبشار بهشت در آمریکای جنوبی سفر کند. اما در این سفر به صورت اتفاقی پسربچه‌ای به نام راسل با او همسفر می‌شود. هنگامی که کارل و راسل به آبشار بهشت می‌رسند قهرمان کودکی کارل، چارلز مانتس را ملاقات می‌کنند. اما چارلز که تغییرات زیادی کرده بود، مشکلات بسیاری را برای آن‌ها به وجود می‌آورد.

موش سرآشپز Ratatouille

این بار محصول پیکسار بر خلاف وال-ئی، به قهرمان داستان ارتباطی نداشته، بلکه اشاره به محصولی دارد که قهرمان داستان، آن را تولید می‌کند. این اولین تفاوت انیمیشن خوب موش سرآشپز می‌باشد که با بقیه محصولات این کمپانی دارد. در اینجا قهرمان داستان به اندازه سایر انیمیشن‌ها تأثیرگذار نیست، بلکه شکل‌گیری راتاتویی بر اساس مجموعه‌ای از داستانک‌ها، وقایع و شخصیت‌ها می‌باشد.

این انیمیشن در سال ۲۰۰۷ توسط کارگردان برد بیرد ساخته شده است که توانست امتیاز ۹۶ را دریافت کند. از دیگر تفاوت‌های انیمیشن راتاتویی می‌توان به لوکیشنی که ماجرا اتفاق می‌افتد اشاره کرد. نه یک شهر فانتزی و نه کره زمین بعد از آخرالزمان، بلکه اینجا پاریس است و این لوکیشن پاریس در قصه بسیار تأثیر‌گذار می‌باشد.

فرمول این قصه با دیگر محصولات پیکسار تفاوت چندانی ندارد و به صورت کلی به این موضوع اشاره دارد که مهم نیست در چه جایگاهی قرار دارید، تنها نیاز است تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته و از ‌ایده‌های جدید استفاده کنید تا از دیگران متمایز شده و به جایگاهی که مستحق آن هستی برسید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر