سایت شماره یک:

مشکلات مربوط به تولید، تجهیزات یا زنجیره تامین می تواند منجر به زمان پرهزینه، مشکلات کیفیت، تاخیر در تحویل و آسیب زدن به برند و شهرت افراد شود. پس افراد در هر صنایعی از جمله نفت، گاز و یا صنایع شیمیایی فعالیت می کنند، برای بهتر شدن کیفیت، اطمینان از مطابقت کالا با قرار داد، کمتر شدن خطرات و تضمین سود، بایستی به بازرسی کالا از این موارد اقدام کنند و برای انجام این کار به آزمایشات بسیار تخصصی و مستقل نیاز دارند.

برای انجام بازرسی نفت و گاز و پتروشیمی ،شرکت بازرسی تشکیل شده اند که در این حوزه فعالیت می کنند . شرکت بازرسی تایکو با تجربه زیاد، تجهیزات پیشرفته و تیم فنی حرفه‌ای، تست‌های تخصصی و بی‌طرفانه را برای هر بخش از زنجیره‌های تامین نفت و پتروشیمی ارائه می دهد.

بعد از انجام این بازرسی ها بر روی مواد نفتی و پتروشیمی از طرف شرکت بازرسی ،گواهی مربوط به این بازرسی صادر می شود.با سپردن کار به این شرکت ها می توان تجارتی روان، سودآور و قابل اعتماد داشت.

بازرسی نفت، گاز و پتروشیمی

14

با توجه به اینکه امروزه پالایشگاه های نفت و گاز پیشرفت کرده و پیچیده تر شده اند. بنابراین برای اطمینان از کیفیت و مطابقت آنها با استانداردها و مقررات، بایستی از شرکت های بازرسی کمک گرفت که دارای تجربه قوی، مهارت و درک نیازهای بین المللی و ملی باشند.

به همین دلیل صنعت بازرسی نفت و گاز و پتروشیمی بر طبق استانداردهای مقرر سختگیرانه عمل می کند، که در وحله اول تلاش می کند تا اطمینان کسب کند که تجهیزات با حفظ ایمنی محل کار به کار خود ادامه می دهند. عملیات نفت و گاز شامل حفاری، مهندسی مخازن، سرویس دهی چاه، خدمات تولید، پالایش و حمل و نقل فرآورده های نفتی و بسیاری از عملیات های دیگر است.

بنابراین در بازرسی کالا از این مواد مطابقت با استانداردهای صنعت امر مهم و ضروری است که برای حفظ محیط کار ایمن و محافظت از کارگران انجام می گیرد. شرکت بازرسی با داشتن افراد متخصص و آگاه به ارزیابی و بررسی این محصولات اقدام می کند و بعد از تایید آنها گواهی های مورد نیاز را صادر می کند. و به این ترتیب از بوجود آمدن خسارات جلوگیری می کند.

NDT چیست؟

15

بسیاری از روش های NDTیا همان تست غیر مخرب در صنعت بازرسی نفت و گاز و پتروشیمی استفاده می شود.در بازرسی نفت و گاز و پتروشیمی از بهترین شیوه هایNDT به منظور رسیدگی به مسائل ایمنی، قابلیت اطمینان تجهیزات، حفاظت از محیط زیست و مقررات دولتی می پردازند.

 بازرسی کالا به روشNDT  مزایایی دارد که عبارتند از:

1. تجهیزات حمل و نقل برای فرآورده های نفتی (مانند خطوط لوله) را می توان بدون تغییرات ساختاری بازرسی کرد.

2. در طول NDT، تجهیزات مزاحمتی ایجاد نمی کنند. بنابراین دلیلی برای خاموش کردن یا توقف عملیات وجود ندارد.

روش‌های رایج NDT شامل بازرسی کالا به شکل بصری، تکنیک‌های اولتراسونیک، رادیوگرافی، ترموگرافی، روش‌های لیزری، آزمایش جریان گردابی، مایکروویو و صدا انجام می شود.

روش های رایج بازرسی نفت و گاز و پتروشیمی

16

در بازرسی نفت و گاز و پتروشیمی به 5 روش رایج بازرسی انجام می گیرد که این روش ها به شرح زیر است:

 روش 1: بازرسی چشمی

بازرسی بصری یا چشمی روشی ارزان در بازرسی کالا است که برای تشخیص عیوب تجهیزات در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی استفاده می شود.  شرکت بازرسی با بهره گیری از بازرسان آموزش دیده می تواند با بازرسی چشمی ،تأسیسات سازه ای نامناسب، انواع خاصی از خرابی های سازه ای قریب الوقوع، عیوب جوشکاری، ایجاد خوردگی و ترک ها را تشخیص دهد.

روش 2: تکنیک های اولتراسونیک

در آزمایش‌های اولتراسونیک از امواج صوتی استفاده میشود که فرکانس آنها (50 کیلوهرتز تا 50 مگاهرتز) بالاتر از آن است که توسط گوش انسان شنیده شود.

اثر پیزوالکتریک مبدل اولتراسونیک امکان انتقال و دریافت از داخل تجهیزات را فراهم می کند. این ابزار امکان بررسی ساختار داخلی تجهیزات و تشخیص تغییرات ضخامت، جوش، ترک، حفره، لمینیت و انواع دیگر عیوب سازه را فراهم می کند.

شرکت بازرسی با استفاده از روش تکنیک های اولتراسونیک میتواند محصولات را ارزیابی و بررسی کند.

روش 3: رادیوگرافی

روش های رادیوگرافی با استفاده از اشعه ایکس یا اشعه گاما (تابش الکترومغناطیسی) ساختار داخلی و یکپارچگی تجهیزات را بررسی می کند. با توجه به این که این امواج دارای طول موج کوتاهی هستند، می توانند از طریق مواد ساختاری مانند فولاد و آلیاژهای فلزی نفوذ کرده و حرکت کنند.

در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، روش NDT برای بازرسی جوش در خطوط لوله و مخازن تحت فشار مفید است. همچنین برای بازرسی مواد غیر فلزی مانند بتن و سرامیک استفاده می شود. استفاده از این نوع NDT مستلزم رعایت مقررات ایمنی است.

پس بازرسی نفت و گاز و پتروشیمی با استفاده از روش رادیوگرافی از طرف شرکت بازرسی انجام می شود تا بدینوسیله بتوان از بروز حوادث جلوگیری کرد.

روش 4: ترموگرافی

بازرسی توموگرافی که با نام حرارتی هم شناخته می شود می توان تفاوت بین دمای خط لوله و محیط اطراف آن را اندازه گیری کرد. زیرا این اندازه گیری به تشخیص عیوب در عایق خط لوله و نشت نفت یا گاز کمک می کند.پس شرکت بازرسی با انجام این روش در ارزیابی می تواند عیوب و اشکالات را شناسایی کرده و از ایجاد خسارت ها جلوگیری کند.این روش بازرسی کارآمدتر و مقرون به صرفه تر نسبت به دیگر روش ها است.

روش 5: آلاینده های صوتی

در این روش بازرسی نفت و گاز و پتروشیمی، می توان وجود امواج نادر ناشی از نشت در خطوط لوله را تشخیص داد. برای مثال زمانی که یک مایع نشت می کند، امواج فشار منفی در هر دو جهت در داخل خط لوله منتشر می شود. تشخیص این امواج صوتی به تشخیص نشت در خطوط لوله کمک می کند. 

شرکت بازرسی با استفاده از این روش می تواند هر گونه نشت را در لوله ها تشضخیص داده و از ایجاد حوادث جلوگیری کند ولی نکته ای که باید به آن دقت کرد این است که هر اندازه تخصص بازرسین شرکت بازرسی بیشتر باشد به همان اندازه  کسب و ارزیابی داده ها بهتر و درست تر خواهد بود.

خدمات شرکت بازرسی در ارزیابی محصولات نفت و گاز و پتروشیمی به ترتیب زیر است:

  • بازرسی بار
  • طراحی و بهره برداری آزمایشگاه
  • آموزش سفارشی
  • مشاوره پروژه

شرکت بازرسی خدمات و راه حل های نوآورانه ای را برای هر قسمت از صنعت نفت، گاز و مواد شیمیایی ارائه می دهد. این شرکت با استفاده از آزمایشگاه‌ها و تیم بازرسی متخصص کمک می کند تا افرادی که به بازرسی نفت و گاز و پتروشیمی دارند از درست بودن محصولات خود اطمینان کسب کنند و به این طریق از بوجود آمدن خسارات و حوادث جلوگیری شود

شرکت بازرسی به انجام خدمات بازرسی تجاری زیر می پردازد که عبارتند از:

  • اندازه گیری حجم و وزن در خشکی و روی تانکرها 
  • نمونه برداری از محموله های گاز نفت و مواد شیمیایی 
  • اندازه گیری موجودی گاز نفت و مواد شیمیایی 
  • تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی 
  • تهیه گزارش بازرسان برای استفاده با اعتبار اسنادی 
  • بررسی مناسب بودن مخازن ساحلی قبل از اجاره یا استفاده 
  • بررسی های پناهگاه 
  • نظرسنجی استخدامی و غیر استخدامی 
  • FPSO و نظارت بر کشتی ترکیبی 
  • نظارت ترکیبی بر بنزین و نفت کوره

پس در صورتی که نیاز به بازرسی کالا در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی دارید می توانید از شرکت تایکو در این زمینه کمک بگیرید.

منبع : شرکت بازرسی خبرگان بین المللی تهران | tie.co.ir

شماره تماس : 02174612

تگ های مرتبط

ارسال نظر