سایت شماره یک:

 

واریس یکی از شایع ترین مشکلات برای دستگاه گردش خون است که افراد زیادی به آن مبتلا هستند و می تواند گفت این عارضه بین افراد زیادی شایع است. راه های درمانی متفاوتی برای درمان واریس پیشنهاد می شود که برخی وابسته به روش های دارویی و جراحی می باشد و برخی خیر... یکی از روش ها که برای درمان واریس پا پیشنهاد می شود بدون شک ماساژ است. به همین علت ما قصد داریم تا در این مطلب به طور کامل برسی کنید که آیا ماساژ برای واریس خوب می باشد یا خیر !

پس اگر می خواهید بدانید که آیا ماساژ برای واریس مفید است و یا به درمان آن کمکی می کند یا خیر این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید و با ما همراه باشید.

آیا ماساژ برای درمان واریس مفید است ؟

برای اینکه ببنیم آیا ماساژ برای واریس خوب می باشد یا خیر و آیا اصلا تاثیری در درمان این عارضه دارد ، ابتدا باید برسی کنیم که واریس چیست و علت به وجود آمدن این بیماری چیست و دوما باید ببینیم که ماساژ چه تاثیراتی بر روی بدن انسان می گذارد و آیا فواید آن به طور مستقیم یا غیر مستقیم می تواند به درمان واریس کمک کند یا خیر.

البته که بدون شک نمی توان از اثرات و فواید ماساژ غافل ماند. این عمل امروزه به بهترین روش برای درمان بیماری های زیادی تبدیل شده است و به سختی می توانید کسی را پیدا کنید که فواید بی نظیر ماساژ را نادیده بگیرد. ماساژ درست و اصولی چیزی است که بیشتر انسان ها به عنوان عضوی از این جامعه شلوغ و پر تنش به آن نیاز دارند. به همین علت ما اینجا با درک نیاز هر کسی به این عمل بهترین کلینیک های ماساژ در غرب تهران را در ضمن برسی فواید ماساژ برای واریس معرفی خواهیم کرد :

ماساژ در غرب تهران

واریس چیست و چگونه ماساژ می تواند برای درمان آن مفید باشد ؟  

واریس از بیماری های عروقی محسوب می شود که همانطور که فوقا گفتیم بسیار شایع است و تا 20 درصد از مردم دنیا به آن مبتلا هستند. واریس نه تنها از نظر ظاهری قابل مشاهده است بلکه وجود بیش از حد آن ممکن است خطرات زیادی برای افراد به جای بیاورد و به همین علت درمان آن تا حدودی از اهمیت زیادی برخوردار است. برای اینکه بفهمیم آیا ماساژ برای واریس خوبه در وهله اول باید ببینیم که علت ایجاد این عارضه چیست و آیا ماساژ به تنها می تواند در از بین بردن یا کاهش اثرات علت واریس موثر باشد یا خیر !

دریچه هایی در پا وجود دارد که به خون برای حرکت در خلاف جهت گرانش زمین کمک  می کند که این دریچه ها در رگ هایی به نام رگ های واریسی وجود دارند. در اثر عواملی مانند اضافه وزن ، ایستادن بیش اندازه و حتی وراثت این دریچه ها معیوب می شوند و نمی توانند به جریان عادی خون در خلاف جهت گرانیش زمین کمکی بکنند.

ماساژ میدانه

در اثر معیوب شدن این دریچه ها ، رگ های واریسی متورم می شوند و خون به طور غیر عادی در آن جربان پیدا می کند به طوری که رگ از خون پر می گردد. این پدیده باعث ایجاد واریس می شود که به صورت رگ های بزرگ و متورم نشان داده می شود. به طور کلی این رگ های متورم با درمان ها و برخی مراقبت ها ( مانند ماساژ درست و اصولی ) می توانند بی خطر باشند تا اینکه منجر به زخم واریسی می گردند که در این زمان درمان های جدی تر و تخصصی تر مانند عمل جراحی نیاز می باشد.

حالا ایا ماساز می تواند در درمان واریس به طور مستقیم موثر عمل کند ؟

ماساژ از فواید بسیار زیادی برخوردار می باشد که برخی از مهم ترین های آن در ارتباط با بیماری واریس به این شرح می باشد :

  • تقویت دستگاه های عضلانی (گاهی واریس در اثر ضعف در قسمت های عضلانی ایجاد می گردد)
  • بهبود عملکرد گردش خون
  • کاهش درد عضلانی و مفصلی
  • بهبود وضعیت پوست و بافت های زیر پوستی بدن
  • تعدیل فشار خون ( از آنجایی که فشار خون از عوامل قابل توجه در ایجاد واریس است  ماساژ برای کنترل آن مناسب می باشد)
  • و....

همانطور که مشاهده کرده اید ماساژ تاثیرات بسیار مثبتی را بر روی بدن و سیستم آن دارد باعث بهبود آن می شود. اما نمی تواند به طور مستقیم بر روی دریچه های معیوب شده در رگ های واریسی تاثیر داشته باشد و باعث درمان قطعی واریس با ماساژ شود. به همین علت هرچند نباید از فواید این کار غافل ماند، اما به هیچ عنوان نمی توان آن را یکی از روش های قطعی برای درمان واریس دانست.

اما باید به این نکته نیز توجه کرد. هرچند که واریس به کمک ماساژ درمان نمی شود، اما تاثیرات مثبت ماساژ بر روی بدن بدون شک برای کنترل و پیشگیری از واریس تاثیرات قابل توجهی دارد. در حقیقت در پاسخ به این سوال که ایا ماساژ برای واریس خوبه یا نه با اذعان داریم که هرچند ماساژ برای درمان واریس تاثیر چندان قابل توجهی ندارد ، اما بدون شک برای کنترل و پیشگیری از این عارضه مفید است و می تواند به شما در عدم بروز واریس کمک زیادی بکند.

به همین علت پیشنهاد ما به شما این است که اگر مستعد ابتلا به واریس هستید ، برای پیشگیری و جلوگیری از ایجاد این عارضه در نقاط دیگر بدن حتما به ماساژ به عنوان یک روش موثر و مفید با کمترین میزان عوارض نگاه ویژه ای داشته باشید.

مرکز ماساژ

آیا می توان در نقاط واریسی ماساژ انجام داد ؟

تا اینجا به طور کامل به این موضوع که ماساژ برای واریس خوب می باشد یا خیر پرداختیم. اما نباید از نکته مهمی که باید در زمان ماساژ در نظر داشته باشید ، غافل بمانیم.

همانطور که فوقا گفتیم نقاطی که دچار واریس شده اند در حقیقت از رگ های متورم و پر خونی تشکیل شده اند که به علت تورم بیشتر از سایر نقاط در معرض آسیب و پارگی قرار دارند.آسیب پذیر تر بودن رگ های واریسی موجب می شود که ماساژ در این نقاط به هیچ عنوان توصیه نشود. چرا که حرکات محکم و قوی هر شیوه از ماساژ می تواند به پارگی این رگ ها و در نتیجه ایجاد زخم واریسی منجر گردد. به همین علت از انجام ماساژ در نقاط واریسی پرهیز نمایید.

البته اگر شما به متخصصین ماساژ و افراد حرفه ای در این زمینه مراجعه کنید بدون شک به ماساژ درست و اصولی شما می پردازند خود به هیچ عنوان به طور مستقیم نواحی واریسی را ماساژ نمی دهند. به همین علت در پایان این مطلب جا دارد که تاکید کنیم برای انجام ماساژ لزوما به یک مرکز مطمئن  و حرفه ای مراجعه کنید و از سپردن این کار به افراد غیر متخصص به جد خودداری نمایید.

شما می توانید از طریق لینکی که در ابتدای این صفحه برای شما قرار داده ایم به لیستی از بهترین مراکز ماساژ در غرب تهران دسترسی داشته باشید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن نهایت استفاده را برده باشید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر