سایت شماره یک:

یونان کشوری بسیار پرجنب‌وجوش است که به دلیل آب و هوای خوب در طول سال، معماری زیبا و فرهنگ منحصر به فرد خود در سراسر جهان مشهور است. این کشور در سال ۱۹۸۱ در اتحادیه اروپا پذیرفته شد و از آن زمان همواره ترقی کرده‌ است.

یونان به طور کلی مکان بسیار امنی است و جرایم جدی بسیار کمی در این کشور وجود دارد. آن‌جا یکی از کم‌هزینه‌ترین کشورها برای زندگی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا است، اگرچه شهرهایی مانند آتن معمولاً گرانتر از بقیه کشور هستند. یونانی‌ها به خاطر مهمان‌نوازی و صمیمیت شهرت دارند. آن‌ها عضو فرقه ارتدکس از دین مسیحیت هستند.

اگرچه راه‌های زیادی برای اخذ اقامت یونان وجود دارد، اما ویزای نوع دی (D-Type) یا همان اقامت تمکن مالی یونان رایج‌ترین و آسان‌ترین راه برای مهاجرت به این کشور است. در این نوشتار، به بررسی اقامت تمکن مالی یونان خواهیم پرداخت.

اقامت یونان تمکن مالی چیست؟

یونان کشوری مهاجرپذیر است و از مهاجرین استقبال می‌کند. از نظر یونان، شخصی که دوراندیشی، مهارت شغلی، مهارت برنامه‌ریزی و صد البته استطاعت مالی لازم را دارد تا بتواند از پیش هزینه ۲ سال زندگی در این کشور را فراهم کند، شخصی مفید و باعث پیشرفت جامعه است. بنابراین، به افرادی که در این گروه قرار می‌گیرند ویزای نوع دی خود را اعطا می‌کند.

از نظر دولت یونان، تمکن مالی یعنی اینکه شخص همین حالا در حساب بانکی خود پول کافی برای حمایت از خود و خانواده‌اش طی زندگی در یونان را دارد و نیازی به کار یا حمایت دولت ندارد. به همین دلیل، نام دیگر اقامت تمکن مالی یونان، اقامت خود حمایتی یونان است.

برآورد هزینه زندگی در یونان حداقل ۲۵۰۰۰ یورو به ازای سرپرست و ۵۰۰۰ یورو به ازای هر فرد تحت تکفل است. نکته دیگر اینکه ویزای تایپ D یونان از طریق تمکن مالی، دو ساله است و برای مدت دو سال، اجازه اقامت را برای افراد فراهم می‌کند.

بنابراین یک خانواده ایرانی ۴ نفره که می‌خواهد برای اخذ اقامت تمکن مالی یونان اقدام کند، باید از نظر مالی وجوه زیر را در اختیار داشته باشد:

  • ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان موجودی حساب بانکی در ایران
  • ۵۰,۰۰۰ یورو برای سرپرست خانوار در حساب بانکی یونان
  • ۱۰,۰۰۰ یورو برای همسر
  • ۱۰,۰۰۰ یورو برای فرزند اول
  • ۱۰,۰۰۰ یورو برای فرزند دوم

نکته: منظور از فرزندان، اعضای زیر ۱۸ سال خانواده است. فرزندانی که ۱۸ سالگی را گذرانده باشند، دیگر نمی‌توانند تحت پوشش سرپرست خود دارای اقامت تمکن مالی یونان باشند. آن‌ها باید خود برای اقامت خود اقدام کنند و اگر قصد دارند که همچنان از طریق تمکن مالی اقدام نمایند، باید در حساب ایران موجودی لازم را داشته باشند و همچنین در یونان، حسابی به نام خود حاوی ۵۰,۰۰۰ یورو برای دو سال داشته باشند. البته این در مقایسه با کشور فرانسه ۴.۵ برابر است. زیرا در فرانسه فرزندان تنها تا ۴ سالگی می‌توانند از طریق تمکن مالی اقامت بگیرند.

سرمایه‌گذاری در یونان

اگر حداقل ۴۰۰,۰۰۰ یورو داشته باشید، می‌توانید با سرمایه‌گذاری، اقامت تمکن مالی یونان را به ویزای طلایی (Golden Visa) تبدیل کنید. ویزای طلایی یونان دارای مزایای چشم‌گیری است. مثلا یکی از آن‌ها این است که همسر شما نیز اجازه کار خواهد گرفت.

یونان پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸، برای ترمیم اقتصاد ضربه‌دیده خود اقدامات مختلفی انجام داد. یکی از آن‌ها قانونی به نام ویزای طلایی بود که سرمایه‌گذاران خارجی را به حضور، فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این کشور تشویق می‌کرد. در ابتدا با مبالغ کمتری نسبت به امروز می‌شد گلدن ویزا گرفت. اما امروزه، مبلغ مورد نیاز مخصوصا برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات بالاتر رفته تا شهروندان خود یونان در اولویت بالاتری قرار بگیرند.

برای اخذ ویزای طلایی یونان باید یکی از سرمایه‌گذاری‌های زیر را انجام دهید:

  • حداقل ۵۰۰,۰۰۰ یورو خرید املاک و مستغلات
  • امضای یک قرارداد اجاره با یک هتل یا موسسه توریستی به مدت حداقل ۱۰ سال
  • سرمایه‌گذاری حداقل ۴۰۰,۰۰۰ یورو در یک شرکت ثبت‌شده در یونان
  • حداقل ۴۰۰,۰۰۰ یورو سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه دولت یونان
  • حداقل ۴۰۰,۰۰۰ یورو سرمایه‌گذاری در سهام یا اوراق قرضه شرکت‌های سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات
  • سپرده‌گذاری حداقل ۴۰۰,۰۰۰ یورو در یک بانک یونانی
  • ۸۰۰,۰۰۰ دلار سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه شرکتی یا دولتی

2

النورا چگونه شما را در اخذ اقامت تمکن مالی یونان همراهی می‌کند؟

اخذ اقامت تمکن مالی یونان با النورا بسیار آسان و است و طی مراحل زیر انجام می‌شود:

  1. در ابتدا نیاز به یک حساب بانکی در یونان دارید. اولین مرحله این است که برای شما یک ویزای توریستی می‌گیریم تا به یونان بروید و حساب بانکی خود را افتتاح کنید. تمام فرم‌های لازم توسط النورا پر خواهند شد. تمام مراحل اداری را نیز ما انجام خواهیم داد.
  2. پس از اینکه حساب خود را در یونان باز کردید و به ایران بازگشتید، از طرف شما اقدام به درخواست اخذ ویزای نوع D را به سفارت می‌دهیم. در این مرحله نیز تمام مراحل اداری، بوروکراسی، پر کردن فرم‌ها و تشکیل پرونده را ما انجام خواهیم داد.
  3. در مرحله سوم، لازم است که به سفارت رفته و اطلاعات بیومتریک خود مانند اثر انگشت را به سفارت بدهید. پس در این مرحله انگشت‌نگاری می‌شوید و سپس، یک ویزای ۳۰ روزه برای شما صادر می‌شود. در این مرحله، یکی از کارشناسان ما تا سفارت شما را همراهی می‌کند، توضیحات لازم را به شما می‌دهد، سوالاتی که سفارت از شما خواهد پرسید را به همراه جوابی که باید بدهید، به شما می‌گوید و شما را راهی سفارت می‌کند.
  4. پس از اینکه ویزای یک ماهه شما صادر شد، یک رفت و برگشت دیگر به یونان خواهید داشت. در واقع، با استفاده از این ویزای یک ماهه به کشور یونان رفته و با مراجعه به اداره مهاجرت، دوباره انگشت‌نگاری می‌شوید تا ویزای اصلی شما صادر شود.
  5. یک برگه به نام برگه آبی (Blue Paper) به شما تحویل داده خواهد شد. در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید. در واقع اگر آن برگه را از دست بدهید نمی‌توانید اقامت تمکن مالی یونان را بگیرید.
  6. پس از گذشت حدود ۴۰ روز، ویزای اصلی اقامت تمکن مالی یونان شما صادر خواهد شد.
  7. برای تحویل گرفتن ویزای خود، لازم است که برگه آبی را به سفارت تحویل داده و ویزای خود را تحویل بگیرید. در این مرحله، می‌توانید برگه آبی را به یکی از وکلای النورا بدهید تا به وکالت از شما، برگه آبی را تحویل داده و ویزا را تحویل بگیرد.
  8. پس از رسیدن شما به یونان، شخصی از طرف النورا چند روز اول حضورتان در این کشور، در کنار شما خواهد بود. او راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه می‌دهد، مکان‌های مهم را به شما نشان می‌دهد، سوالات‌تان را پاسخ می‌دهد. در یک کلام، هوای شما را دارد تا زمانی که به محل جدید زندگی خود عادت کنید.
  9. همچنین، اگر سوالی وجود داشته باشد، می‌توانید با دفتر النورا در ایران تماس گرفته و سوال خود را بپرسید.

https://elenoora.com/

تذکر مهم: برای تمدید اقامت تمکن مالی یونان، لازم است که پس از صدور ویزا حداقل ۶ ماه در خاک یونان حضور داشته باشید. تا دو بار اگر این مهم را رعایت نکنید، می‌توانید با پرداخت جریمه نقدی به دولت یونان، اقامت خود را تمدید کنید. اما اگر برای بار سوم تکرار شد، در تمدید ویزای خود به مشکل خواهید خورد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر