سایت شماره یک:

اگر قصد سفر به کرمان را دارید، هتل متل دغدغه تهیه بلیط را برای شما حل کرده است. با رسیدن فصل سرد مسافرت به شهرهای شمالی جای خود را با کویر عوض می‌کند. فصل زمستان بهترین زمان برای سفر به استان‌هایی مانند کرمان است. اما توصیه می­شود قبل از هر اقدامی با جاذبه‌های گردشگری شهرهای مختلف این استان آشنا شوید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از مهم‌ترین باغ‌های ساخته دست بشر که از زیبایی فوق‌العاده‌ای برخوردار است آشنا کنیم. همچنین جاذبه‌های گردشگری اطراف آن را بررسی کنیم.

معرفی باغ شاهزاده ماهان

یکی از باغ‌های ایرانی که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده و از شهرت زیادی برخوردار است، باغ شاهزاده ماهان است که در استان کرمان قرار دارد. این باغ تاریخی، در دوران قاجار ساخته شده و تکمیل آن نیز در همان دوره و بین سال‌های 1298 تا 1309 انجام شد.

سردار ایرانی به‌نام محمدحسن خان که در آن زمان حاکم کرمان بود دستور ساخت این بنا و باغ زیبا را داد و یک میراث گرانبها برای مردم خطه‌ کرمان و ایران برجای گذاشت. هتل متل می تواند شرایطی برای شما فراهم کند تا با اقامتی دلپذیر در کرمان، بتوانید از جاذبه های آن بهره مند شوید.

چرا نام باغ شاهزاده ماهان است؟

همان‌طور که گفتیم تکمیل باغ در سال‌های بعدی و در زمان حاکمیت ناصرالدوله انجام شد. این شخص که از نوادگان دختری ناصرالدین شاه است با ایجاد بناهای جدید و کامل کردن باغ، نام خود را برای آن انتخاب کرد.

اگر به این باغ وارد شوید، بر سردر آن جای خالی کاشی‌هایی را می‌بینید که هرگز در محل نصب نشدند. در روایت‌ها آمده است که وقتی خبر درگذشت میرزا ناصرالدوله به گوش بنا رسید، کار را نیمه کاره رها کرد و پا به فرار گذاشت. پس از آن دیگر کسی برای تکمیل قسمت‌های خالی اقدامی نکرد.

موقعیت جغرافی باغ شاهزاده ماهان

این باغ زیبا و رویایی، در شهری به ‌نام ماهان، که در جنوب شهر کرمان قرار دارد، واقع شده است. ماهان یکی از شهرهای خوش ‌آب‌وهوای استان کرمان است. اگر علاقه‌مند به دیدن این باغ زیبا هستید، به‌راحتی از طریق هتل متل بلیط خود را رزرو و برای سفر آماده شوید. با رسیدن به شهر کرمان سفر هیجان‌انگیز شما شروع می‌شود.

شهر ماهان حدود 30 کیلومتر با کرمان فاصله دارد و می‌توانید خودتان را از طریق تاکسی، خودروی شخصی و... به آنجا برسانید. میدانی که نزدیک شهر قرار دارد، دو مسیر را به شما نشان می‌دهد که یکی از آنها ورودی شهر است و دیگری مستقیما به سمت باغ می‌رود.

معماری باغ شاهزاده ماهان چگونه است؟

معماری این باغ، کاملا اصیل و ایرانی است. افراد مشتاق به بناهای تاریخی، می‌توانند ساعت‌ها محو تماشای این ساختمان زیبا شوند. شاید در نظر اول شبیه به سایر بناهای تاریخی بیاید. اما با توجه به جزئیات متوجه خاص­بودن آن می‌شوید. می­توانید با استفاده از خدمات هتل متل، از این زیبایی های تاریخی، دیدن کنید.

مساحتی که برای باغ و ساختمان‌های آن در نظر گرفته شده 5 ونیم هکتار است. در ورودی باغ سردری 2 طبقه ساخته‌اند که با قرار گرفتن در طبقه دوم آن تمام باغ در دید شما قرار می‌گیرد.

16

امکانات باغ شاهزاده ماهان

این باغ که از زیباترین دیدنی­های کرمان است همه امکانات لازم برای گردشگران را در خود جای داده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهمان‌سرا: اگر رزرو هتل را فراموش کرده باشید جای نگرانی نیست. وجود مهمان‌سرا در این باغ امکان اقامت در شب را برای شما فراهم کرده است.
  • رستوران: وجود رستوران در این باغ دل‌انگیز، تجربه‌ یک غذای خوشمزه در محیطی لذت‌بخش را برای شما فراهم می‌آورد.
  • اسب‌سواری: این امکان برای دوست‌داران اسب مناسب است. همچنین با ایجاد فضایی شبیه‌ به زمان‌های قدیم جذابیت خاصی به محیط می‌دهد.

همچنین پارکینگ اختصاصی و محوطه‌ بیرونی که شبیه به یک بازارچه کوچک است خیال‌تان را از همه بابت راحت می‌کند.  البته رزرو هتل و اقامت در محیطی که از همه‌ امکانات برخوردار باشد، می‌تواند زیبایی سفر را برای شما چند برابر کند. در این خصوص، هتل متل در خدمت شماست.

جاذبه‌های گردشگری اطراف شاهزاده ماهان

دیدنی­های کرمان تنها به باغ ماهان خلاصه نمی‌شود. شما می‌توانید بعد از تماشای این باغ زیبا به سمت شهر ماهان رفته و آثار موجود در آن را نیز ببینید. از مهم‌ترین مقبره‌های تاریخی که جزء آثار گردشگری نیز محسوب می‌شود، آرامگاه شاه نعمت‌ الله ولی است. وی از بزرگترین شاعران و عارفان کشور بود.

با توجه به فاصله 30 کیلومتری ماهان به کرمان و مسافت کمی که بین این 2 شهر وجود دارد به‌راحتی می‌توانید تنها در یک روز چندین جاذبه گردشگری را تماشا کنید. برای داشتن سفر ارزان به کرمان و مشاهده آثار مختلف موجود در این استان، بهتر است از طریق هتل متل اقدام به رزرو هتل کنید.

جاذبه‌های شهر کرمان

17

این شهر با داشتن آثار تاریخی می‌تواند از بهترین گزینه‌های سفر شما باشد. از مهم‌ترین بناها و اثرهای موجود در شهر کرمان می‌توان به  موارد زیر اشاره کرد:

بازار تاریخی کرمان

یکی از آثار ملی ثبت شده، بازار تاریخی کرمان است که در سال‌های بسیار دوری ساخته شد. از نظر مساحت می‌توان گفت طولانی‌ترین بازار گردشگری ایران است.

موزه و آتش‌کده زرتشتیان

از محدود آتش‌کده‌های روشن در ایران می‌توان به این موزه اشاره کرد. آتشی که هنوز در آتش‌دان کهن این مجموعه روشن است چندهزار سال پیش در معبد ورهرام هندوستان ایجاد و به کشور وارد شده است. موزه مردم‌شناسی که در کنار این آتش‌کده قرار دارد، تنها موزه زرتشیان جهان محسوب می‌شود.

موزه ساعت

در دوران قاجار و عهد ناصری فردی به‌نام ماشالله ترابی تصمیم به صادرات فرش می‌گیرد. از این رو به کشور هند سفر کرده و در این راه با ساعت و روش ساخت آن آشنا می‌شود. وی پس از بازگشت از سفر شروع به ساخت انواع ساعت کرد. امروزه بیشتر آثار او توسط نوه‌اش در موزه‌ ساعت در معرض نمایش قرار گرفته‌ است.

ساعت‌های مچی، آبی، شنی، رومیزی و دیواری موجود در این موزه که هنوز هم صدای تیک‌تاک برخی از آنها به گوش می‌رسد از جذابیت بسیار بالایی برخوردارند.

نحوه سفر به کرمان

18

اکثر افراد به‌دنبال یافتن راهی آسان و همچنین سفر ارزان به شهر کرمان، برای دیدن زیباترین آثار تاریخی این شهر هستند. اما معمولا راحتی و آسانی از نظر افراد متفاوت است. برخی علاقه ‌دارند با ماشین شخصی خود به مسافرت بروند و افرادی نیز خرید بلیط هواپیما و پرواز را به سایر روش‌ها ترجیچ می‌دهند.

اما همه ما رزرو هتل و اقامت در سوئیتی که از امکانات کامل برخوردار باشد را نسبت به ماندن در مهمان‌سرا و... بیشتر می‌پسندیم. برای این منظور می‌توان از سایت‌های معتبر ارائه‌دهنده بلیط هواپیما و رزرو هتل کمک گرفت. مجموعه هتل متل این خدمات را با کم‌ترین قیمت در اختیار شما قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

برای دیدن جاذبه‌های گردشگری کرمان تهیه بلیط از این مجموعه، می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. از مهم‌ترین دیدنی های کرمان می‌توان به باغ شاهزاده ماهان اشاره کرد. این باغ علاوه‌ بر زیبایی خاص، دارای امکانات زیادی برای گردشگران است که از آنها می‌توان به رستوران، کافه و.. اشاره کرد. اگر به این استان سفر کردید حتما از جاذبه‌های دیگری مانند موزه ساعت، موزه زرتشتیان و... نیز دیدن کنید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر