سایت شماره یک:

 

 

ماهی سالمون نروژی

ماهی سالمون متعلق به خانواده ماهی قزل آلا است که در رودخانه های آب شیرین تخم ریزی می کند و در اقیانوس اطلس زندگی می کند. گوشت ماهی سالمون صورتی است. این نوع ماهی سرشار از ویتامین C و E است و بیشترین میزان امگا 3 را در بین سایر ماهی ها دارد. اسید آمینه تیروزین موجود در این ماهی متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

این ماهی به دلیل کالری و چربی کم آن می تواند توسط افرادی که رژیم غذایی دارند برای کاهش وزن استفاده کنند. چربی های موجود در این ماهی برای بدن ضروری هستند زیرا این چربی ها در داخل بدن تولید نمی شوند. همانطور که می دانید امگا 3 منبع بسیار مهمی برای سلامت سیستم قلبی عروقی و پوست است.

خوردن این نوع ماهی از سکته قلبی جلوگیری می کند، متابولیسم بدن را تنظیم می کند، از تشکیل لخته خون در رگ ها جلوگیری می کند و کلسترول را کاهش می دهد. مصرف 113 گرم از این ماهی 87 درصد از نیاز روزانه بدن به امگا 3 را تامین می کند.

هنگام خرید ماهی سالمون باید به چند نکته توجه داشت. در هنگام خرید حتما این ماهی را با راه راه سفید انتخاب کنید زیرا این روزها برخی افراد سودجو آمپول های رنگی را برای فروش بهتر به ماهی ها تزریق می کنند که طبیعی نیست. عدم وجود لکه های سفید روی بدن ماهی سالمونA نیز دومین عاملی است که باید در نظر گرفت. این لکه ها در هنگام تخم ریزی روی بدن ماهی ظاهر می شود که نشان می دهد ماهی سالمون در مرحله تخم ریزی گرفتار شده و گوشت بی مزه دارد.

ماهی سالمون یکی از منابع غنی اسیدهای چرب امگا 3 است. 100 گرم گوشت ماهی سالمون پرورش یافته در مزرعه حاوی 2.3 گرم اسیدهای چرب امگا 3 است، اما گوشت ماهی سالمون غذاهای دریایی همان مقدار 2.6 گرم اسیدهای چرب دارد. چربی های امگا 3 بر خلاف بسیاری از چربی های دیگر برای بدن ضروری هستند و باید از رژیم غذایی ما دریافت شوند، زیرا بدن ما قادر به تولید این نوع چربی نیست.

ماهی شوریده

شوریده را می توان یکی از دسته اول ماهیان جنوب کشور دانست. خاصیت ماهی شوریده و طعم فوق العاده آن این ماهی را منحصر به فرد و خاص کرده است.

گوشت این ماهی به راحتی از ستون فقرات و زبانش جدا می شود و به همین دلیل دوستداران غذاهای دریایی به این ماهی روی می آورند. رنگ گوشت ماهی شوریده کاملا سفید است. تعداد استخوان ها کم و سایز بزرگ و قابل جدا شدن می باشد به همین دلیل با سرخ کردن این فیله ماهی می توانید یک غذای باکلاس و مجلل برای مهمانی ها و مجالس تهیه کنید.

اگر از رستوران های بین شهری در منطقه جنوبی بازدید کرده باشید، اکثر سرآشپزهای رتبه بندی شده ماهی شوریده را برای سرو غذاهای دریایی و غذاهای اصیل ایرانی انتخاب کرده اند.

سرشار از کلسیم، فسفر و ویتامین D است. بنابراین به تقویت استخوان ها کمک می کند. وقتی این مواد معدنی با پروتئین ترکیب شوند، می توانند به رشد و تقویت بدن کمک زیادی کنند.

روی (روی)، آهن، سدیم، ید، منگنز، سلنیوم، پتاسیم، منیزیم و سایر مواد مغذی موجود در ماهی شوریده از دیگر مواد مغذی مهم هستند.

اسیدهای چرب امگا 3 در کاهش سکته های قلبی، فشار خون، افسردگی و بیش فعالی کودکان تاثیر بسزایی دارد. همچنین در تقویت حافظه و هوش کودکان بسیار موثر هستند.

شاید یک سوال مهم برای شما پیش آمده باشد که میزان اسیدهای چرب ماهی های پرورشی با ماهی های دریایی برابر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این سوال مربوط به نحوه تغذیه ماهی است و با توجه به اینکه در تغذیه ماهیان پرورشی بیشتر از منابع گیاهی استفاده می شود میزان امگا 3 موجود در آنها در مقایسه با همتایان دریایی

ماهی شیر

ماهی شیر از پرطرفدارترین و کم تیغ ترین ماهی های جنوب است.

پروتئین ماهی شیر بسیار بالا  و سرشار از اسید چرب امگا 3 است.

ماهی شیر در دسته ماهی های گوشتی جنوب است که وزن بالایی دارد و گوشت ان بافت نرمی دارد.

ماهی شیر فقط یک فلس خیلی نازک و ریز وسطش دارد، که این تیغ به راحتی قابل جدا شدن است.

2

به دلیل اینکه ماهی شیر گوشت زیادی دارد بهترین روش برای پخت این ماهی خوشمزه، سرخ کردن است.

اگر میخواهید ماهی شیر را سرخ کنید بهتر است که این ماهی مدل استیک شده یا اصطلاحا کالباسی پاک شود.

بیشتر مردم ماهی شیر را به دلیل  طعم این ماهی و کم تیغ بودن ان دوست دارند و ماهی شیر همیشه جز انتخاب های مردم جنوب و سایر شهرها است.

شیر ماهی اسکلت استخوانی دارد و پوست آن بیشتر خاکستری و نقره ای است.

طول یک شیر ماهی دو برابر عرض آن است. و شیرماهی یکی از ماهی های بزرگ است و دمی دوکی شکل دارد.

شیر ماهی تنها یک فلس دارد که به راحتی جدا می شود.

 پروتئین موجود در گوشت شیر ​​باعث تقویت سیستم ایمنی، سیستم عصبی و رشد کودک می شود.

 با خرید شیر ماهی و خوردن این ماهی تمام پروتئین بدن خود را تامین می کنید.

 Lionfish مانند سایر ماهی های جنوب دارای اسیدهای چرب امگا 3 است.

 شیر سرشار از پروتئین، ویتامین B12 و سلنیوم است.

شیرماهی در آب های کم عمق و کم عمق اقیانوس هند و غربی اقیانوس آرام زندگی می کند.

زیستگاه شیر دریای مدیترانه، آسیای جنوب شرقی، آفریقای جنوبی و استرالیای جنوبی است.

غذای اصلی شیر ماهی های کوچک مانند ساردین است.

فروشگاه نیلسون ارگانیک

شرکت نیلسون در حال حاضر به عنوان بزرگترین شرکت و پیشرو در زمینه تولید و عرضه محصولات گوشتی ارگانیک مشغول به فعالیت است.روند حرکتی آن بر مبنای یک رویکرد مدیریتی صحیح به نحوی بنا نهاده شده که کلیه فرایند های زنجیره تولید از صفر تا صد محصول بصورت سیستماتیک،یکسان و هماهنگ پیگیری شوند.

آدرس وب سایت : nileson.ir

مشاوره و خرید : 09121793014

تگ های مرتبط

ارسال نظر