سایت شماره یک:

 

 

آیا در حال حاضر، به تزریق بوتاکس فکر می‌کنید؟ روش پرطرفدار تزریق سم بوتولینوم، با فلج کردن موقتی ماهیچه‌های صورت، چین و چروک‌ها را از بین می‌برد؛ و این ممکن است که برای شما وحشتناک به نظر برسد، که اصطلاح "عضلات فلج شده" را بشنوید. با این حال، تزریق بوتاکس، هنوز هم یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی است؛ به این دلیل که نتایج آن عالی هستند، دوران نقاهت آن، حداقل است و عوارض جانبی (اگر به درستی انجام شود) تقریباً وجود ندارد. بدون شک سوالات زیادی قبل از رفتن به زیر سوزن بوتاکس، در ذهن شما بوجود می‌آید. در اینجا مطالبی ذکر شده است که قبل از انتخاب روش تزریق بوتاکس، باید بدانید.

مشاوره مهم است!

قبل از انجام بوتاکس، کلینیک ارائه دهنده درمان با بوتاکس، باید برای بیمار، یک مشاوره ارائه دهد. پزشک متخصص، از شما می‌خواهد که لبخند بزنید، اخم کنید و ابروهایتان را بالا ببرید. این اعمال، به پزشک نشان می‌دهد که چگونه صورت شما به طور طبیعی حرکت می‌کند؛ تا بتوانند تزریق را به درستی انجام دهند. مشاوره همچنین باید شامل یک ارزیابی جامع، از سلامت شما باشد. فردی که تزریقات را انجام می‌دهد، باید بداند که آیا شما داروهایی مصرف می‌کنید که ممکن است با بوتاکس تداخل داشته باشد یا خیر.

هزینه‌های متفاوت

هزینه تزریق بوتاکس یا بر اساس تعداد واحد ارزیابی می‌گردد و یا بر اساس ناحیه تحت درمان. این هزینه، ممکن است بسته به کیفیت بوتاکس مورد استفاده، اینکه آیا بوتاکس توسط متخصص پوست انجام می‌شود و همچنین محل انجام عمل نیز، متفاوت باشد. تزریق بوتاکس در شهرهای بزرگ گرانتر است؛ و متخصصان تزریقات دارای گواهی معتبر، هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت می‌کنند.

عوارض جانبی احتمالی

هنگام جستجو برای درمان بوتاکس، قیمت آن، نباید دغدغه شماره یک شما باشد. پیدا کردن یک پزشک معتبر، مهم‌تر است. این به آن دلیل که، اگر بوتاکس به درستی تزریق نشود، عوارض جانبی در پی خواهد داشت. تورم و سردرد، از عوارض جانبی طبیعی این درمان، در نظر گرفته می‌شوند، اما موارد دیگری نیز وجود دارند که تاثیر طولانی‌تری دارند. اگر بوتاکس به درستی تزریق نشود، می‌تواند ناخواسته به عضلات صورت شما نفوذ کند و باعث افتادگی یا شل شدن پلک شما شود.

کبودی طبیعی است.

بوتاکس، با یک سوزن ظریف، درست زیر سطح پوست، تزریق می‌شود. به این معنی که معمولاً مانند تزریق ژل، منجر به کبودی نمی‌شود. اما گاهی اوقات، سوزن به رگ خونی برخورد می‌کند و باعث کبودی می‌گردد. این کبودی‌ها، معمولاً در عرض چند روز خود به خود محو می‌شوند. بعضی از پزشکان، درمان‌هایی را برای رفع کبودی در روز بعد، پیشنهاد می‌کنند. آنها کبودی را با لیزر درمان می‌کنند و کبودی شما در عرض 24 ساعت از بین می‌رود.

بیشتر احتمال دارد قرمزی و تورم خفیف داشته باشید تا کبودی، که معمولاً در عرض چند ساعت پس از تزریق از بین می‌رود و می‌توانید بلافاصله به فعالیت‌های روزانه خود بازگردید (به استثنای چند مورد).

عوارض جانبی بوتاکس تا حدی قابل کنترل و کاهش هستند در صورتی که هزینه‌ها را نادیده بگیرید و اگر تصمیم شما برای تزریق بوتاکس قطعی است به یک پزشک ماهر یا کلینیک معتبر مانند کلینیک تخصصی پوست و مو رازی مراجعه نمایید.

چه موارد استثنایی برای منع بازگشت به روال روزمره، وجود دارد؟

نوروتوکسین تزریق شده به عضلات شما، برای اینکه جا بیفتد، نیاز به زمان دارد. این مستلزم آن است که، روی آن ناحیه آرایش نکنید و از لمس صورت خود، دراز کشیدن و ورزش، خودداری نمائید. هر یک از این فعالیت‌ها می‌تواند باعث گسترش سم به مناطق ناخواسته و تضعیف اثرات آن شود. حتی تا چند روز بعد از تزریق بوتاکس، با هواپیما مسافرت نکنید. فشار می‌تواند بر بوتاکس تزریق شده و نحوه حرکت آن در زیر سطح پوست تأثیر منفی بگذارد.

تاثیرات بوتاکس برای همیشه دوام نمی‌آورد.

برخلاف روش‌های جراحی، تاثیرات تزریق بوتاکس دائمی نیست. در عرض 3 روز متوجه نتایج خواهید شد، اما ممکن است تا 2 هفته طول بکشد تا اثرات کامل آن، ظاهر شود. ولی مدت زمان ماندگاری آن برای هر کسی متفاوت است. بیشتر تزریق‌ها، بین ۳ تا ۶ ماه دوام می‌آورند که میانگین آن ۴ ماه است. همچنین بستگی به این دارد که بوتاکس به چه مناطقی تزریق شده و از چند واحد استفاده شده است. کیفیت بوتاکس نیز مهم است. اگر عارضه‌ای برای شما پیش بیاید، تزریق بوتاکس قابل برگشت نیست. شما باید منتظر بمانید تا نوروتوکسین، در بدن شما از بین برود و آن واکنش‌های نامطلوب برطرف شود.

بوتاکس می‌تواند یک درمان پیشگیرانه باشد.

زمانی که به اوایل دهه 20 یا اواخر دهه 30 سن خود رسیدید، ممکن است متوجه خطوط قابل مشاهده‌ای بشوید. بعضی از این خطوط، تنها زمانی قابل مشاهده هستند که صورت خود را حرکت می‌دهید و بعضی دیگر، ممکن است به طور دائم، دیده شوند. بوتاکس عضلات شما را شل می‌کند. هرچه آن عضلات ریلکس‌تر باشند، کمتر حرکت می‌کنند و خطوط واضح و چین و چروک‌ها را کمتر ایجاد می‌‌نمایند. به این ترتیب، تزریق بوتاکس می‌تواند از بدتر شدن خطوط و چین و چروک جلوگیری کند. اما این بدان معناست که برای بدست آوردن نتایج دلخواه، باید بطور مداوم از آن استفاده کنید.

به غیر از چین و چروک‌ها

با انجام تحقیقات بیشتر، کاربردهای بیشتری از بوتاکس پیدا می‌شود. بوتاکس علاوه بر اینکه صورت شما را جوان‌تر نشان می‌دهد، تاثیر مثبتی بر اسپاسم عضلانی، میگرن، افسردگی و حتی میزان تعریق دارد.

بعضی از این درمان‌ها، هنوز در مراحل اولیه تحقیقاتی هستند، بنابراین باید با متخصص خود در مورد اینکه آیا کاندید مناسبی هستید یا خیر صحبت کنید.

اگر تزریق ژل می‌خواهید تصمیم بگیرید.

از ژل‌ها می‌توان برای کانتور و حجم‌دهی صورت و لب‌ها استفاده کرد. این تزریق‌ها در زیر سطح پوست، انجام می‌شوند؛ تا به معنای واقعی کلمه خطوط و چین و چروک‌ها را پر کنند و پوست شما را احیا نمایند. ژل‌ها، اغلب در ترکیب با تزریق بوتاکس استفاده می‌شوند؛ زیرا نواحی را که بوتاکس نمی‌پوشاند، ژل‌ها پوشش می‌دهند. به غیر از کلاژن، تزریق ژل بین 6 تا 18 ماه دوام می‌آورد، بنابراین نسبت به بوتاکس بیشتر از آن استفاده می‌کنید.

دریافت بوتاکس همراه با لیفت با نخ را در نظر بگیرید.

همراه با تزریق ژل، درمان لیفت با نخ نیز، معمولاً با بوتاکس ترکیب می‌شود تا نتایج عالی حاصل گردد. لیفت با نخ، به عمل غیر جراحی لیفت صورت، معروف است. بدون هیچ برشی، نخ‌های ساخته شده از پلی دیوکسانون PDO، به زیر پوست تزریق می‌شود تا اثر لیفتینگ ایجاد نماید. این روش کم تهاجمی، همراه با بوتاکس، برای صاف کردن چین و چروک‌ها، افتادگی پوست و سفت کردن خط ابرو کار‌آمد است.

بیشتر برای جوانسازی صورت

علائم قابل مشاهده پیری، می‌تواند اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار دهد. با روش‌های کم تهاجمی مانند بوتاکس، می‌توانید درخشش جوانی خود را بازیابی کنید و زیبایی خود را پس بگیرید. اما بوتاکس، تنها روشی نیست که با آن می‌توانید چین و چروک‌ها را به حداقل برسانید، صورت را کانتور کنید و حجم را به پوستی که در حال افتادگی است بازگردانید.

سایر درمان‌های زیبایی‌ صورت، مانند تزریق ژل و لیفت با نخ، می‌تواند تاثیرات گذشت زمان را از چهره شما، محو نماید. آن روش‌ها را به تنهایی استفاده کنید و یا آنها را با تزریق بوتاکس ترکیب نمائید تا به نتایج شگفت انگیز و ترمیمی برسید که بین 3 تا 18 ماه دوام خواهد داشت.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر