سایت شماره یک:

 

امروزه کار افراد با اینترنت صرفا به خواندن یک متن یا دانلود یک فایل PDF محدود نمی‌شود، بلکه شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌ها و سایت‌های متنوعی دارای محتوای صوتی و تصویری هستند که دریافت این نوع از محتوا نیازمند نسل جدیدی از اینترنت است. 

سرویس‌های اینترنتی ADSL که حداکثر 16 مگابیت سرعت دارند، دیگر پاسخگوی این نیاز افراد نیستند. "16" مگابیت سرعت بر ثانیه آن هم در بهترین شرایط فنی برای تماشای یک فیلم یا آپلود یک پادکست، علی‌الخصوص در زمان‌هایی که افراد حداکثر استفاده‌ی خود را از اینترنت دارند، کافی نیست. 

به همین علت نسل جدیدی از اینترنت ثابت در دنیا، با نام TD-LTE، عرضه شد. در ادامه به بررسی و معرفی این سرویس خواهیم پرداخت.

شبکه LTE، بستری برای فرکانس‌های TD و FD

LTE مخفف Long Term Evolution است و فناوری همراه با شبکه‌های سلولی 4G است. حتما برایتان پیش آمده که نماد کوچکی را در بالای صفحه تلفن خود، نزدیک نوار سیگنال، مشاهده کنید که می‌گوید LTE یا 4G LTE. این بدان معناست که گوشی شما به شبکه 4G LTE متصل است. شبکه‌های LTE از سریع‌ترین شبکه‌های موجود در دنیا هستند.

این شبکه‌ دارای 2 فرکانس TD و FD است که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

فرکانس FD شبکه LTE

FD، از این ایده استفاده می‌کند که انتقال و دریافت سیگنال‌ها به طور همزمان با استفاده از دو فرکانس مختلف انجام شود. با استفاده از FD می‌توان سیگنال‌ها را به طور همزمان ارسال و دریافت کرد زیرا گیرنده به همان فرکانس فرستنده تنظیم نشده است. به طور کلی همواره TD بر FD ارجحیت دارد زیرا TD فرکانس 3500 را پشتیبانی و FD فرکانس 1800 را پشتیبانی می‌کند.

TD LTE، اینترنتی با ظرفیت 32 کاربر همزمان 

با افزایش روزافزون نیاز کاربران به این سرویس، TD LTE مبناتلکام به تولید انبوه رسید و امروزه طرفداران بسیاری دارد. از مزایای TD-LTE می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پینگ پایین
  • پشتیبانی 24/7
  • ترافیک داخلی نیم‌بها
  • امکان جابجایی مودم 
  • قابلیت تخصیص IP ثابت 
  • عدم نیاز به خط تلفن ثابت
  • پایداری سرعت در دانلود و آپلود
  • نصب plug & play (آنی و فوری)
  • امکان ارائه سرویس به صورت outdoor
  • قیمت مناسب باتوجه به داشتن پهنای باند اختصاصی
  • پهنای باند TD LTE تقریبا 10 برابر پهنای باند ADSL است.
  • امکان استفاده از PTR record جهت امنیت بیشتر در سرویس outdoor
  • سرویس Indoor این سرویس دارای سرعت 40 مگابیت و Outdoor آن دارای سرعت 80 مگابیت بر ثانیه است. 

انواع سرویس TD_LTE

برای آشنایی با سرویس TD-LTE می‌توان به دو نوع حجمی و غیرحجمی آن پرداخت:

TD LTE حجمی مبناتلکام

اینترنت حجمی TD LTE شامل سرویس‌های خانگی و سازمانی است. این سرویس مناسب افرادی است که نیاز به سرعتی بیشتر دارند و بر اساس نیاز خود حجم خود را تامین می‌کنند.

TD LTE سبک‌بال مبنا تلکام

در سرویس سبک‌بال مبنا تلکام، کاربران امکان استفاده از حجم بزرگی دیتا را به صورت ماهانه دریافت می‌کنند که بیش از سه برابر میانگین فعلی مصرف کاربران است.

آیا TD LTE جایگزین وایمکس خواهد شد؟

19

کاهش مصرف وایمکس، به علت عرضه گسترده اینترنت FD LTE در ایالت متحده، به نفع فناوری TD LTE است. Berge Ayvazian، مشاور ارشد Heavy Reading، می‌گوید که اجماع این دو فرکانس صنعت رو به رشدی به وجود می‌آورد که بسیاری از اپراتورهای وایمکس در حال برنامه‌ریزی برای انتقال شبکه‌های خود به TDLTE در چند سال آینده هستند.

در مارس 2010، گروهی از فروشندگان، از جمله Sprint و Clearwire، از بدنه استانداردهای 3GPP درخواست کردند که اجازه دهد TD LTE با استفاده از باند طیف 2.6 گیگاهرتز مختص به وایمکس در ایالات متحده مستقر شود. این پیشنهاد پذیرفته شد و Clearwire در حال برنامه ریزی برای پوشش TD LTE است.

آینده TD LTE چه خواهد شد؟

ممکن است در 2030 این سرویس به اوج سرعت خود برسد، البته اکنون FTTH سرعت اتصال تا 100 مگابیت در ثانیه (Mbps) را نوید می‌دهد. این سرعت‌ها 20 تا 100 برابر سریع‌تر از اتصالات مودم کابلی معمولی یا DSL (خط مشترک دیجیتال) است.

 پیاده‌سازی FTTH در مقیاس بزرگ پرهزینه خواهد بود زیرا مستلزم نصب مجموعه‌های کابل جدید بر روی "آخرین سرورها" از کابل‌های فیبر نوری موجود به کاربران است. 

 ضمن اینکه اینترنت پرسرعت TD-LTE دارای پوشش‌دهی سراسری است، شرکت مبنا تلکام بیشترین پوشش‌دهی TD LTE را در سراسر کشور دارد.

مبنا تلکام، ارائه‌دهنده نسل جدید اینترنت ثابت (TD-LTE)، پهنای باند اختصاصی، دیتا سنتر، VOIP و… است. این شرکت در 17 سال سابقه خود خدمات متنوعی جهت اینترنت خانگی و سازمانی عرضه تا به امروز عرضه کرده است. 

تگ های مرتبط

ارسال نظر