سایت شماره یک:

لوله مانیسمان بدون درز یکی از مهمترین و پرکاربردترین انواع لوله فلزی است. لوله مانیسمان برخلاف بسیاری از لوله‌ها، به صورت مستقیم از آلیاژ فولادی و بدون هیچگونه جوشکاری تولید می‌شود. از این رو دارای ساختاری یکپارچه، یکدست و بدون درز و شکاف است. این ویژگی باعث شده تا لوله مانیسمان بدون درز، استحکام و مقاومت بسیار بالایی نسبت به سایر لوله‌ها داشته باشد.

 

لوله مانیسمان چیست؟

احتمالاً شما هم در نگاه اول این سؤال برایتان پیش آمده باشد که لوله مانیسمان بدون درز چیست؟ یا آنکه چه ویژگی ها، مزایا و کاربردهایی دارد؟ به زبان ساده، لوله مانیسمان، یک نوع لوله فولادی با ساختاری یکدست، بدون درز، شکاف و جوش است. این ویژگی سبب شده تا مزایا و کاربردهای مختلفی داشته باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

لوله مانیسمان بدون درز به وسیله شمش‌ فولادی و ایجاد حفره به وسیله سمبه تولید می شوند. در حالی که سایر لوله ها نظیر لوله فولادی سیاه، با خم کردن و اتصال صفحات فولادی به وسیله جوش ساخته می شوند. بنابراین لوله های مانیسمان دارای استحکام و دوام بالاتری نسبت به لوله های دیگر هستند. در نتیجه برای شرایط مختلف و انتقال انواع سیالات و مواد شیمیایی ایده آل محسوب می شوند.

تاریخچه لوله مانیسمان

لوله مانیسمان نخستین بار، بیش از یک قرن پیش توسط فردی اسکاتلندی پایه ریزی شد. با گذشت زمان شیوه تولید این نوع لوله ها پیشرفت چشمگیری داشت. تا اینکه در سال 1885 برادران مانیسمان، تولید مستقیم لوله مانیسمان از فولاد را بنا نهادند. آن ها ابتدا شمش های فولادی را با حرارت ذوب می کردند. سپس از سوراخ کننده‌ای گلوله‌ای شکل، برای ایجاد ابعاد موردنظر استفاده می نمودند.

اهمیت و مزایای استفاده از لوله مانیسمان بدون درز

از جمله دلایل اهمیت و جایگاه فوق‌العاده با ارزش انواع لوله مانیسمان، مزایای مهم آن است. مزایا و ویژگی‌هایی که سبب استفاده گسترده این تجهیزات در میان مهندسان و صنایع مختلف گردیده است.

  • ساختار یکپارچه لوله های مانیسمان، استحکام و مقاومت بسیار خوبی ایجاد کرده است.
  • احتمال بروز شکاف، آسیب  و ترک در اثر فشار یا عواملی نظیر خوردگی و مواد شیمایی اندک است.
  • انواع لوله مانیسمان بدون درز در برابر شرایط محیطی گوناگون، رطوبت یا دمای قابل توجه و بالا، دوام مناسبی دارد.
  • برای فشارهای داخلی سنگین و فشارهای ناشی از جریان سیالات و خطوط انتقال پرفشار ایده آل است.
  • مشخصات فنی لوله مانیسمان بسیار گسترده و متنوع است. این لوله ها در انواع مختلفی از لحاظ قطر لوله، طول و ضخامت تولید می شود. لوله مانیسمان رده 40 و لوله مانیسمان رده 20 از پرکاربردترین انواع لوله بدون درز هستند.
  • لوله مانیسمان، دامنه کاربرد بسیار گوناگونی در صنایع مختلف دارد. از استفاده لوله‌های رده پایین برای ساخت و ساز گرفته تا لوله‌های رده بالا برای صنایع حساس نظیر پتروشیمی.
  • قابل بازیافت بودن، تغییرشکل بسیار کم، وزن مناسب و یکنواختی مواد از دیگر مزایای ارزشمند لوله مانیسمان بدون درز است.

    لوله فلزی

کاربرد لوله مانیسمان بدون درز

  • مورد استفاده در صنایع پتروشیمی و نفت و گاز. لوله های مانیسمان برای خطوط انتقال گاز، لوله های نفت و تأسیسات بسیار پرکاربرد هستند.
  • صنایع مهم و پرفشار نظیر کشتی سازی، تجهیزات دریایی، ساخت ماشین آلات، هوافضا و خطوط برق.
  • خطوط انتقال آب، مخازن هیدروژن، مخازن تحت فشار و انواع دیگ بخار
  • قابلیت استفاده لوله مانیسمان در سیستم ها و تجهیزات هیدرولیک به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت و شرایط محیطی مختلف.
  • مورد استفاده در لوله کشی گاز، گلخانه ها، آتش نشانی و صنایع تبدیلی
  • صنایع مختلفی از قبیل صنایع غذایی، دارویی، خودروسازی و ...

مشخصات فنی لوله مانیسمان

مشخصات لوله های مانیسمان بدون درز بسیار متنوع و گسترده است. اگر نگاهی به لیست جدول مشخصات لوله و اتصالات مانیسمان بیندازید، شاهد دامنه بزرگی از خصوصیات هستید.

قطر لوله مانیسمان

قطر لوله مانیسمان از حوالی 1 اینچ آغاز شده و تا لوله های بسیار بزرگ بالای 30 اینچ ادامه می‌یابد. با افزایش قطر لوله، قابلیت‌هایی نظیر میزان انتقال سیال، میزان فولاد مصرفی، مقاومت و قیمت لوله مانیسمان افزایش می‌یابد.

رده لوله مانیسمان

لوله‌ مانیسمان دارای رده های مختلفی هستند. هرچه رده لوله بالاتر باشد، مشخصات فنی نظیر ابعاد، ضخامت و قطر لوله بیشتر است. در نتیجه برای کارهای سنگین تر و پرفشارتر انتخاب بهتری هستند.

لوله مانیسمان بدون درز رده 40، بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف دارد. لوله رده 20 به‌عنوان لوله سبک و لوله رده 80 برای کارهای سنگین، ازدیگر لوله‌های مانیسمان پرکابرد به شمار می‌روند. برای مشاهده انواع لوله مانیسمان و آگاهی از قیمت آنلاین به صفحه محصولات در سایت فولاد جهان مهر مراجعه نمایید.

طول لوله مانیسمان بدون درز

لوله مانیسمان در اندازه های مختلفی تولید می شوند. لوله های 6 متری و 12 متری از نمونه های رایج و پرکاربرد می باشد. لوله مانیسمان 6 متری به دلیل استفاده در شرایط مختلف، کاربرد بالاتری نسبت به لوله 12 متری دارد. همچنین قیمت خرید لوله 6 متری مانیسمان نسبت به نمونه 12 متری مناسب و ارزان تر است.

لوله آهنی

برند لوله مانیسمان

لوله مانیسمان به وسیله شرکت های مختلف ایرانی و خارجی انجام می شود. لوله مانیسمان وارداتی و لوله مانیسمان ایرانی در مرغوبیت، کیفیت و قیمت متفاوت هستند. امروزه شرکت های داخلی تولید لوله مانیسمان، محصولات متنوع و باکیفیتی به بازار عرضه می کنند.

چرا تولید و استفاده از لوله مانیسمان مهم است؟

لوله مانیسمان بدون درز به دلیل ساختار یکپارچه و بدون شکاف، درز و جوش، مقاومت بسیار بالایی دارد. این استحکام و تحمل فشار بالا، مزیت بسیار بزرگی برای تجهیزات پایپینگ، لوله و اتصالات است. از این رو انواع لوله مانیسمان، قابلیت استفاده در شرایط حساس و پرفشار را فراهم می کنند. مواردی نظیر خطوط نفت و گاز، پالایشگاه ها، مخازن و سایر موقعیت های مهم و استراتژیک.

آلیاژ و استاندارد لوله مانیسمان بدون درز

آلیاژ پراستفاده لوله مانیسمان به شرح زیر است:

  • ASTM A106 که برای استفاده در موارد با دمای بالا مناسب است.
  • ASTM A179 که دارای کربن کمتری است و اغلب برای کندانسرها استفاده می‌شود.
  • ASTM A192 که معمولا برای دیگ‌ بخار استفاده می‌شوند.
  • GB 3087 که معمولا برای بویلر‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت لوله مانیسمان بدون درز

قیمت لوله مانیسمان بدون درز، یکی از فاکتورهای کلیدی برای خرید لوله مانیسمان است. اگر نگاهی به لیست قیمت لوله مانیسمان بیندازید، شاهد دامنه گسترده ای خواهید بود. علت این امر گستردگی نوع، رده، برند و مشخصات فنی لوله مانیسمان است. طول لوله، نوع کاربردی، میزان مقاومت و ضخامت لوله از دیگر پارامترهای مؤثر بر قیمت به شمار می رود. برای مشاهده آخرین قیمت روز لوله مانیسمان بدون درز می‌توانید به صفحه محصولات در سایت فولاد جهان مهر مراجعه نمایید.

خرید لوله مانیسمان با بهترین قیمت

شرکت فولاد جهان مهر با بیش از دو دهه تجربه در زمینه فروش انواع لوله، اتصالات وآهن آلات فعالیت دارد. در همین راستا جدیدترین انواع لوله مانیسمان با بهترین قیمت را فراهم کرده است. همکاری با برندهای مختلف ایرانی و خارجی، تنوع بالای محصولات و ارسال به سراسرکشور از مزایای فولاد جهان مهر است.

 

شما مخاطبان گرامی برای مشاوره تخصصی خرید لوله مانیسمان با قیمت مناسب می‌توانید با تلفن ۸۸۶۵۴۲۰۰ تماس بگیرید.

لوله گاز مانیسمان

تگ های مرتبط

ارسال نظر