سایت شماره یک:

همواره امنیت خودرو یک مساله مهم برای مالکان خودرو می باشد و ترس از سرقت خودرو بخش زیادی از فکر مالکان را برای حفط امنیت خودرو درگیر به خود می‌کند. علاوه بر تکنولوژی‌های روز از قبیل GPS و همچنین کلید‌های کنترل مخفی انواع مختلف قفل فرمان نیز در این زمینه نقش جدی بازی می‌کنند، با توجه به اهمیت این موضوع شرکت‌های زیادی اقدام به تولید انواع قفل فرمان نموده‌اند و تنوع زیادی از قفل‌های فرمان مانند قفل فرمان‌ دوبل، قفل فرمان عصایی، قفل فرمان سه کاره، قفل فرمان به پدال، قفل فرمان بیسبالی و انواع بسیار دیگری که در بازار موجود می‌باشند. علاوه بر قفل فرمان امروزه قفل پدال نیز نقش تعیین کننده‌ای در امنیت خودرو ایفا می‌کند که در مقالات بعدی به آن خواهیم پرداخت.

 

در این مقاله ما قصد داریم تا شمار را با نحوه آزمایش یک تحقیق که بر روی قفل فرمان خودروها در کشور انگلیس انجام شده آشنا کنیم ، تا علاوه بر آشنایی بیشتر با مکانیزم قفل‌های فرمان بتوانند در زمان خرید از قفل فرمان‌های موثر تری بهره ببرند:

معرفی و آزمایش عملکرد بهترین قفل فرمان‌ 2022/2023 در انگلستان

ما بهترین قفل‌ فرمان موجود در بازار را آزمایش می‌کنیم تا جلوی دزدان فناوری پیشرفته را بگیریم.

بر اساس آمار رسمی، هر 9 دقیقه یک خودرو در بریتانیا به سرقت می‌رود. فناوری ضد سرقت تعبیه شده در برخی از مدل‌ها ممکن است از دزدان معمولی جلوگیری کند، اما در واقع می‌تواند به مجرمان پیچیده راهی برای سرقت ماشین شما بدهد. این نوع دزدی‌های الکترونیکی به این معنی است که غرور و شادی شما می‌تواند در چند ثانیه در هنگام خواب از مسیر شما ربوده شود و باعث ناراحتی زیادی شود و با افزایش حق بیمه مواجه شوید.

بهترین قفل فرمان

این افزایش جرم و جنایت منجر به رونق مجدد استفاده از قفل فرمان شده‌است. این مسدودکننده‌های فیزیکی بسیار قابل مشاهده باید به جلوگیری از رانندگی مجرم از ماشین شما کمک کند، حتی اگر آنها توانسته باشند امنیت داخلی خودرو را دور بزنند. یک قفل خوب همچنین از سرقت کیسه هوای شما توسط سارقان جلوگیری می‌کند ( یکی دیگر از جرم‌های رایج ).

ما از مایک بریگز، مشاور امنیت خودرو با بیش از 30 سال تجربه کمک گرفتیم. مایک همچنین رئیس انجمن بین المللی بازرسان سرقت خودرو است و مشاوران امنیتی تخصصی VSST و TASSA را راه اندازی کرده‌است.

این قفل‌ها قبل از اینکه به یک دکل مخصوص ساخته شده وصل شوند، روی ماشین‌های مختلفی امتحان شدند تا از نظر جاسازی بررسی شوند. مایک سپس از ابزارهای مختلف حمله ‌استفاده کرد تا ببیند قفل‌ها چقدر باقی مانده‌اند. به دلایل واضح، روش‌های او را فاش نمی‌کنیم، اما آنها از حمله قفل پیچیده تا استفاده از ابزارهای برقی و نیروی بی‌رحمانه متفاوت بودند.

ما به مایک پنج دقیقه محدودیت دادیم زیرا همه سارقان به جز مصمم ترین دزدها پس از این مدت زمان تسلیم می‌شوند. علاوه بر آزمایش استحکام دستگاه‌ها، سهولت استفاده، ارزش و نمایان بودن آنها را به عنوان یک عامل بازدارنده نیز در نظر گرفتیم.

نتیجه عملکرد قفل فرمان

عقل متعارف معتقد است که قفل دیسکی محافظت نهایی را برای ماشین شما به ارمغان می‌آورد. یک دزد برای حذف یکی از این موارد به صبر، ابزارهای جدی و انزوا نیاز دارد، اما آنها همچنین به زمان و تلاش نیاز دارند تا هر بار که سفری را به پایان می‌رسانند جا بیفتند. شگفت‌انگیزتر این است که Streetwize ارزان‌تر از Disklok محافظت بهتری برای برخی خودروها ارائه می‌دهد.

برای سفرهای روزمره احتمال بیشتری وجود دارد که از یک نوار کوچکتر و قابل کنترل‌تر استفاده کنید و Milenco محافظت عالی ارائه می‌دهد. اما راحتی ای که Stoplock فراهم می‌کند یک برد حاشیه‌ای را برای آن به ارمغان می‌آورد.

بررسی قفل فرمان Stoplock Pro Elite

Stoplock در برابر تمام تلاش‌های مایک برای حذف آن مقاومت کرد. ما مدل Pro Elite را آزمایش کردیم که قیمت آن یک تنر بیشتر از Pro ساده ‌است، اما دارای انحنای عمیق‌تری در محور است تا بتوان آن را در خودروهایی با مرکز چرخ‌های بزرگ‌تر نصب کرد.

قفل فرمون

میله بسیار قابل مشاهده از یک طرف چرخ عبور می‌کند، در حالی که یک قلاب دوتایی را می‌توان در هر طرف یک پره محکم کرد، به این معنی که تنها راه برای برداشتن آن ایجاد چندین برش ناخوشایند روی فرمان است. فقط به این دلیل که‌استفاده از آن کمی‌ساده تر است، یک برد حاشیه‌ای بر میلنکو کسب می‌کند.

قفل فرمان میلنکو با امنیت بالا

Milenco از لحظه برداشتن جعبه اعتماد به نفس را القا می‌کند، که قابل توجه‌است و شامل جوایز و گواهینامه‌های آزمایشات مستقل می‌شود. زیرا برداشتن Milenco بیش از پنج دقیقه طول می‌کشد، حتی با ابزارهای برقی که برای تکان دادن قفل به تلاش و سر و صدای زیادی نیاز دارند.

نسبتاً جمع و جور است، اما برای عادت کردن به روش نصب غیر معمول، باید چند فیلم آموزشی تماشا کنید. تنها مشکل دیگر این است که فرمان باید 90 درجه بچرخد تا پیچ‌های قفل روی پره‌های خودروهای ما قرار بگیرند.

قفل کامل فرمان Streetwize

این قفل محافظت تمام چرخ را با کمتر از یک سوم هزینه Disklok ارائه می‌دهد. برخی موارد وجود دارد: جا افتادن آن دشوار است، با یک نوار مسدود کننده که باید در دیسک قرار داده شود، و کلیدها بزرگ هستند و استفاده از آنها دشوار است.

قفل فرمان

اما قفل Streetwize در مقاومت در برابر حمله همه چیز به جز ابزارهای برقی سنگین کار خوبی انجام داد و هیچ یک از اتومبیل‌های ما پس از نصب آن قابل جابجایی نبود. این چیزی نیست که بخواهید در پایان هر سفر مجبور به نصب آن شوید، اما محافظت عالی با قیمت مقرون به صرفه ارائه می‌دهد.

قفل فرمان دیسکلوک

قبلاً Disklok را آزمایش کرده بودیم و متوجه شدیم که تقریباً غیرقابل تخریب است. پرونده فولادی همه جانبه به این معنی است که یک دزد صرفاً به خود زحمتی برای حذف نمی‌دهد، مگر اینکه زمان، انزوا و عزم واقعی داشته باشند.

قفل فرمان Monojoy

قفل Monojoy به عنوان "انتخاب آمازون" توصیف می‌شود و دارای تعداد قابل توجهی از بررسی‌های مثبت است. با این حال بسته بندی، دستورالعمل‌ها و کیفیت کلی در مقایسه با سایر قفل‌های ارزان تر در اینجا بسیار پایین به نظر می‌رسد. همچنین، ظاهر مشکی و کرومی‌هنگام بیرون از خودرو به سختی قابل مشاهده ‌است، بنابراین بازدارندگی بصری کمی‌ را ارائه می‌دهد.

از جنبه مثبت، محافظت بهتری نسبت به قفل‌های ارزان‌تر در اینجا ارائه می‌دهد، با مواد محکم‌تر که نزدیک به یک دقیقه و نیم در برابر ابزارهای دستی مایک مقاومت می‌کنند.

قفل فرمان دوبل میله ای Halfords Essentials

میله پرفروش Halfords از نظر ظاهر و مکانیسم شبیه قفل Streetwize است، با چهار قلاب و دو میله کشویی. این، در تئوری، اگر خودروی شما پره‌های نازکی داشته باشد، ایمن‌تر می‌شود، زیرا قلاب‌ها می‌توانند در دو طرف آن‌ها بچسبند.

 

وصل کردن آن ساده بود، اما برداشتن آن بیشتر طول کشید، زیرا کلیدهای صلیب شکل به سختی تراز می‌شوند و استفاده از آن در تاریکی بسیار سخت است. در واقع، مایک با استفاده از ابزارهای اولیه سریعتر از آنچه که با کلید می‌توانستیم قفل را از روی فرمان ما برداشت.

قفل فرمان‌ هالفوردز T-bar

قفل دوم‌ هالفوردز در این آزمون پیشنهاد مناسبی به نظر می‌رسد. به مراتب جمع و جورترین قفل این گروه‌است و استفاده از آن بسیار راحت تر از قفل‌های بزرگتر است. گیره می‌تواند روی یک پره قرار بگیرد و با برش‌های ساده روی فرمان، جدا کردن آن دشوار است.

منبع: اتو اکسپرس

تگ های مرتبط

ارسال نظر