سایت شماره یک:

به نقل و قول از سایت خبر گزاری ایسنا: بیش‌ترین احتمالی که باعث می‌شود، نم و رطوبت به آجر نما نفوذ کند، آب باران است، البته که عوامل انسانی ‌هم می‌تواند در آن تاثیر گذار باشد، اما بیش‌ترین اتفاق که باعث نفوذ رطوبت به آجر نما می‌شود و در نهایت موجب خرابی نمای آجر می‌شود، شرایط جوی آب و هوا است. ما در این محتوا قصد داریم به جدید‌ترین راه‌کارهایی که می‌توان به رفع این مشکل کمک کرد، بپردازیم و در آخر خود مخاطب می‌تواند تصمیم‌ بگیرد که برای این مسئله چه اقدامی انجام دهد.

24

چگونه با نفوذ رطوبت و باران آجر نما خراب می‌شود؟

با یک دفعه و چند دفعه اتفاق خاصی نمی‌افتد، اما اگر اجازه دهیم که هر دفعه هر‌گونه رطوبت، آب و نم، بر روی آجر بنشیند، باعث می‌شود که، به عمق بافت و محفظه‌های آجر نفوذ کند و به مرور زمان مواد تشکیل‌دهنده مصالح آجر، دارای تخلخل شده و آهسته آهسته مواردی مثل ترک‌خوردگی، شوره و سفیدک زدن بر روی آجر نما، آشکار می‌شود.

اگر اجازه بدهیم، آجر نما، ترک بخورد، برای تعمیر آن، هزینه و وقت زیادی را باید صرف کنیم، معمولا شوره و سفیدک زود‌تر از ترک خوردگی، به‌وجود می‌آید، اگر شوره و سفیدک، بر روی آجر نمای خود مشاهده کردید، جای نگرانی نیست برای رفع آن، راهکار‌هایی وجود دارد، اما اگر شما با ترک خوردگی آجر نما مواجه شوید، کمی دیر برای سلامت آجر خود اقدام کردید و انرژی زیادی برای تعمیر آن باید صرف کنید. در ادامه راه‌کارهایی به شما گفته خواهد شد که می‌‌توانید از  این کار جلوگیری کنید..

انواع شوره ها ولکه ها

انواع شوره ها و لکه هایی که بر روی دیوار ایجاد می‌شود به علت های زیر می باشد:

شناسایی منشأ شوره، لکه یا مواد خارجی موجود بر روی دیوار اولین گام در جهت حذف شوره یا لکه است. برخی لکه ها اغلب با شوره اشتباه گرفته می شوند زیرا شناسایی درست شوره یا لکه ممکن است سخت باشد و توصیه می‌شود از تجربه افرادی که در زمینه آجر و سنگ تخصص دارند استفاده شود. هنگامی که تشخیص به درستی انجام شود شوره یا لکه را می توان  به صورت کامل بر طرف کرد.

روش های نامناسب حذف لکه یا شوره ممکن است منجر به ایجاد لکه‌های بیشتر یا صدمه زدن به نما ساختمان می‌شود. شوره معمولاً یک رسوب بی ضرر از نمک‌های محلول است که می‌تواند بر روی فضاهای محدودی در سطح آجر و سنگ و یا روی ملاتهای اتصال دهنده آجر و سنگ ظاهر شود.

هر چند بسیاری از محققان رسوب کربنات تشکیل شده بر روی دیوار‌های آجر و سنگی را شوره به حساب می‌آورند ولی برخی منابع معتقدند هر لکه سفیدی که بر روی دیوار آجر و سنگی ظاهر می شود لزوماً شوره نیست و لکه های حاصل از رسوب کربنات و رسوب سیلیکاتی نباید با شوره اشتباه شوند..

چگونه از خراب شدن آجر نما جلوگیری کنیم؟

بهترین اقدامات در این مواقع، پیشگیری است؛ یعنی باید، باتوجه به آگاهی از این موضوع که مواردی مثل رطوبت و نم، قرار است آجری که بر روی ساختمان هست را خراب کند، یک فکری یا اقدامی برای آن در نظر گرفت. در گذشته برای جلوگیری از این مشکل معمولا به رنگ‌های مخصوص و مواد‌های رزینی رو می‌آوردند، اما یک مشکلی در این مواد‌ها وجود داشت، که خیلی سریع‌تر از آن چه که مخاطب انتضار داشت، این مواد خاصیت عایقی خود را از دست می‌داد و علاوه بر آن به رنگ طبیعی آجر نما هم آسیب می‌رساند.. اما با استفاده از مواد نانو مخصوص به آجر نما، دیگر نگرانی برای این موارد نخواهیم داشت.

 

25

توقعاتی که از مواد نانو مخصوص آجر نما باید داشته باشیم:

یکی از مزایای مهم این مواد، این است که پس از اجرای آن، بر روی آجر نما؛ عواملی مثل: شستشو، باران‌های اسیدی، گرد و غبار و هرگونه آلودگی که باعث کثیفی نما آجر می‌شود را دیگر، نگرانی بابت این موارد، نخواهید داشت، در صورتی که این مواد با تکنولوژی نانو اصلی، به مشتریان ارائه ‌شود و از نظر کیفیت و ماندگاری در ایران، یکی از قوی‌ترین مواد آبگریز و ضد آب سازی برای آجر شناخته می‌شود. مشخصات این محصول در یک نگاه:

  • مقاوم در برابر اشعه های آفتاب و سازگاری با محیط زیست
  • مقاوم در برابر اشعه UV و جلوگیری از پوسته شدن آجرنما
  • ماندگاری پنج الی بیست سال، بسته به نوع محصول
  • آب گریز کردن آجرنما و بدون هیچگونه تغییر رنگ
  • غیر قابل اشتعال و قدرت نفوذ بالا در انواع آجرنما
  • ضد شوره آجرنما با حفظ قابلیت تنفس آجرنما
  • عدم تغیر رنگ آجرنما و ۱۰۰% آب گریز

نانو آجر نما ویژگی های متعددی دارد اما بهترین نانو آجر نما، آن مواد نانو است که ویژگی ضد آب بودن یا همان خاصیت آب گریزی آن بالا باشد. به این معنا که آجرنما مقادیری جذب آب دارد و این میزان جذب آب سبب می شود که آجر نما به مرور زمان دچار آلودگی هایی شود. این جذب آب در گذر زمان باعث جذب کثیفی ها و نیز کم شدن و پایین آمدن طول عمر آجر نما می شود. یکی از ویژگی های بهترین نانو آجر نما این است که به دلیل ویژگی آب گریزی، مانع از شوره زدن آجر نما می شود و جلا، زیبایی و درخشش آجر نما را حفظ می کند.. اگر به دنبال همچین محصولی هستید، ادامه این مطلب را در سایت خبر گزاری ایسنا مطالعه کنید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر