سایت شماره یک:

 

فرش کاشان یکی از کالاهای پرطرفدار و شناخته شده در ایران و جهان است و خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان بدون واسطه یکی از دغدغه های اصلی کاربران در سراسر کشور می باشد. این شهر با توجه به گذشته تاریخی خود و اینکه اولین کارخانه فرش ماشینی ایران، کارخانه فرش کاشان بود، امروزه به پایتخت فرش ماشینی ایران و یکی از مراکز تولید این محصول در همه جا تبدیل شده است.

در این مقاله علاوه بر معرفی اجمالی فرش کاشان، به مهم ترین نکاتی که در خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان باید به آن توجه کنید، می پردازیم و مزایای خرید فرش را اینجا مطرح می کنیم. مطمئن هستیم که دانستن این موارد در خرید فرش ماشینی به شما کمک زیادی می کند.

فرش کاشان نماد تمدن کاشان

کاشان یکی از متمدن ترین شهرهای جهان است که در بخش مرکزی ایران قرار دارد. این شهر در جنوب کویر نمک و دریاچه شن و ماسه و در حدود ۲۴۰ کیلومتری پایتخت ایران قرار دارد. با دقت در متون تاریخی و سفرنامه ها می توان نشانه های زیادی از سابقه تاریخی کاشان به عنوان تولید کننده پارچه های گرانبها و شیک یافت.

قالیبافان کاشان را امروز باید وارثان پارچه و منسوجات، انواع ابریشم، مخمل یا ساتن دوزی و تافته بافندگان دانست که سال ها نام ایران را در دورترین نقاط جهان بر سر زبان ها انداخت. بدیهی است که بافندگان کاشانی حتی قبل از سفر مارکوپولو به ایران در قرن هفتم هجری قمری به این بافته ها مشغول بودند.

 

شوالیه شاردون در توصیف سفر خود درباره کاشان چنین می گوید: در هیچ کجای ایران به اندازه این شهر و اطراف آن، ساتن و مخمل، تافته و ابریشم مواج، پارچه ساده و گلدار یا ابریشم با طلا و سیم بافته نشده است. آنتوان شرلی نیز با همین نکته موافق است. ام‌اس. کارترایت، یکی از مبلغان مسیحی که در سال 1600 به کاشان آمد، فرش و قالیچه، ظروف چینی  را می ستاید، اما کاشان را مرکز تجارت این گونه کالاها می دانست.

در کتیبه‌های قرن هفدهم و هجدهم میلادی آمده است که کاشان مرکز قالی‌بافی کاخ‌ها بوده و توسط شاه عباس کبیر (1587-1628 م.) بنیان‌گذاری شده است و فرش‌های نقره‌بافته و ابریشم زرباف معروف به قالی‌های شاه عباس از جمله آنهاست. این آثار مکان نسبت داده شده است.

 

تاریخچه فرش کاشان

قدمت قدیمی ترین فرش های کاشان به قالی های بافته شده در قرن یازدهم برمی گردد. این قالی‌ها عمدتاً دارای نقوش شکاری هستند و اغلب تردید وجود دارد که از اصفهان، تبریز یا کاشان بافته شده‌اند.

کاشان با تولیدات فرش خود که امروزه مایه مباهات موزه ها و مجموعه های خصوصی است، نقش مهمی در احیای هنری ایران داشت. در مورد هنر قالی بافی در این شهر همین بس که استاد معروف قالی شیخ صفی مقصود کاشانی بوده است. قالی بافی در کاشان عموماً شامل شهر کاشان و حومه آن، نطنز و جوشقان قالی می شود و حتی تا برخی از روستاهای گلپایگان، محلات، اردستان و اصفهان نیز امتداد دارد.

این محصولات را می توان به طور کلی با توجه به طرح و جزئیات فنی بافت به دو دسته کاملا مجزا تقسیم کرد: محصولات کاشان، نطنز و جوشقان. زیرا دو نوع فرش کاملاً متفاوت در این منطقه بافته می شود: فرش دستباف کاشان با نقش و نگارهای کاملاً متفاوت در کاشان و نطنز و روستاهای اطراف آنها و فرش کوشگان با نقش و نگارهای محلی خاص در سراسر جوشقان. اما شهرت فرش کاشان تنها به فرش دستباف محدود نمی شود، بلکه کاشان در صنعت فرش ماشینی نیز پیشرو است.

فرش ماشینی کاشان

تاریخچه پیدایش فرش ماشینی در ایران نشان می دهد که این محصول در ایران حدود 40 سال عمر دارد. در آغاز دهه 50 اولین فرش ماشینی تولید شده در کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان در دستگاه های مخمل بافی با الیاف مصنوعی درخشان، پرز نسبتا کوتاه و ژاکارد سبک بافته شد و به بازار عرضه شد.

در همان زمان برخی از بازرگانان فرش هایی با همین ویژگی ها و کیفیت کمی بهتر از بلژیک به بازار ایران آوردند و ذائقه ایرانی را با پدیده فرش ماشینی آشنا کردند. صاحبان گروه صنعتی بهشهر، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران سرشناس کشور، با مشاهده استقبال مثبت مردم از فرش ماشینی، شرکت بزرگی به نام صنایع کاشان را تاسیس کردند که در زمینه فرش فعالیت می کند. علاوه بر مصالح خود، فرش ماشینی بود و اولین محصول آن در سال 1353 روانه بازار شد.

این محصول با نمونه های قبلی کاملاً متفاوت بود و شباهت های زیادی به فرش دستبافت داشت، به ویژه نوع پشم آن که در بین مردم محبوبیت فوق العاده ای داشت. متعاقباً شرکت های دیگری تشکیل و به رقابت پرداختند، از جمله شرکت شهباف که بعداً به فرش گیلان تغییر نام داد و همچنین شرکت های فرش پارس و مولن روژ (نقش ایرانی) و فرش اکباتان.

 

 

خرید فرش از کارخانه

همانطور که می دانید با توجه به تعداد زیاد کارخانه ها در اکثر شهرهای ایران، انتخاب یک کارخانه مطمئن برای خرید فرش بسیار حائز اهمیت است. با توجه به کاشان که به دلیل بهترین تولید فرش ماشینی به عنوان پایتخت فرش ایران انتخاب شده است، انتخاب فرش خود از کارخانه های فرش ماشینی کاشان مفید خواهد بود.

خرید مستقیم فرش از فروشگاه

از آنجایی که امکان خرید مستقیم فرش از کارخانه برای همه مشتریان وجود ندارد، تولیدکنندگان فرش تصمیم گرفته اند تا فروشگاه های مختلفی را در شهرهای مختلف راه اندازی کنند تا مشتریان بتوانند راحت تر به محصولات خود دسترسی پیدا کنند. با افتتاح این فروشگاه ها مشتریان می توانند به نزدیک ترین فروشگاه به محل سکونت خود مراجعه کرده و فرش مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند. اما تفاوت خرید مستقیم فرش از کارخانه با خرید مستقیم فرش از فروشگاه این است که خرید در فروشگاه به قبض فروشگاه، هزینه پرسنل فروشگاه و غیره مربوط می شود.

8

 

 

خرید آنلاین فرش به صورت مستقیم از کارخانه

به منظور رفع دو مشکل ذکر شده برای خرید مستقیم فرش به روش های مختلف (پیمودن مسافت های طولانی و پرداخت هزینه های اضافی فروشگاه)؛ کارخانه های فرش شروع به فروش آنلاین محصولات خود کردند. بدین ترتیب این کارخانه ها با طراحی وب سایت های فروشگاهی و استقرار شبکه های اجتماعی مختلف توانستند محصولات خود را مستقیماً به فروش برسانند. مشتریان می توانند با مراجعه به وب سایت یا شبکه های اجتماعی شرکت فرش مورد نظر خود را انتخاب کرده و مستقیماً از کارخانه خریداری کنند.

از مزایای خرید آنلاین فرش به صورت مستقیم برای مشتری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زمان بدست آوردن
  • صرفه جویی در هزینه ها (حذف هزینه های اضافی مانند هزینه های رفت و آمد، هزینه های جانبی مغازه و غیره)
  • امکان مشاهده و مقایسه تمامی طرح های فرش
  • امکان مشاهده اطلاعات مختلف فرش (شانه، تراکم، الیاف فرش و ...) و خواندن اطلاعات مفید در مورد این اطلاعات؛ اینها به شما این امکان را می دهد که هنگام انتخاب فرش برای قسمت های مختلف خانه تصمیم آگاهانه تری بگیرید.
  • برای خرید مطمئن تر، امکانات رفاهی مانند گارانتی تعویض فرش، پرداخت درب منزل، ارسال رایگان فرش باید در نظر گرفته شود.

قیمت انواع فرش

فرش ماشینی بسیار متنوع هستند و دست یابی به قیمت تمامی آنها دشوار است. قیمت انواع فرش در برندهای مختلف با هم متفاوت است به طوری که در برخی از برندهای فرش کاشان قیمت فرش بر اساس معروفیت و تبلیغات بالای انها گاهی تا ۲۰% بیشتر از عرف بازار میباشد  کیفیت نخ  و پشتیبانی و … از جمله مهمترین عواملی هستند که تاثیر مستقیمی بر قیمت فرشها دارد.

قیمت فرش در کاشان

قیمت فرش در کاشان بسیار ارزان تر از بسیاری از دیگر شهر ها بخصوص شهر تهران است. در خیلی از شهر ها فرش ماشینی را بصورت قسطی  به خریداران عرضه میکنند که این خود باعث بالارفتن قیمت فرش میشود بسیار از خریداران فرش با توجه به این موضوع فرش خود را با سفر به شهر کاشان خریدارای میکنند که این خود باعث فروش حضوری فرش در کاشان شده  . قیمت فرش کاشان به دلیل خرید مستقیم از تولید کننده بسیار متفاوت است .

قیمت فرش درب کارخانه فرش

فرش ماشینی با توجه به وجود کارخانه های متفاوت در کاشان قیمت بسیار رقابتی دارد بهمین خاطر خرید فرش مستقیم از کارخانه تفاوت بسیار زیادی با فروشگا ها و هایپر مارکت های فرش ماشینی دارد این افتخار برای فرش کاشان وجود دارد که فرش های تولید شرکت را بدون واسطه و با تفاوت قیمتی حداقل ۲۰% به دست خریداران واقعی میرساند امکان خرید اینترنتی از طریق پیج اینستاگرام فرش کاشان نیز امکان پذیر است.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر